Vyhledávání příspěvků ve fóru
Nalezeno 1342 záznamů

  • co vybrat Honda CB500X nebo NC750S DCT

    15.12.2014 18:46
    Pár doplňků a vylepšení:

    NC 700X upgrades


    Honda NC700x with mod's


    .

    Něco málo servisní péče:

    NC700X - Changing The Oil


    Nc700x air filter replace & install


    Honda NC700X Valve Adjustment Procedure, Step by Step


    .

    NC 700 na brzdě:

    Honda NC 700 Power Test


    .

    Rozborka po 50 tisísch km - stav perfektní:

    50.000 Km. a fondo con la Honda NC700X!

  • Olej a filtr pro Yamaha WR250R a WR250X

    02.12.2014 13:10
     

    Rischwon píše: Dovi> Motul nebo Motorex? Jaký olej používáš ty?


    Kvalitní esterový Motul 5100 10W-40 - navíc když jak tvrdí šeptanda, ten drahý yamahácký firemní Yamalube je údajně právě Motul...
     

  • Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

    10.11.2014 13:33
     

    Rischwon píše: Taky už začínám přemýšlet že zajedu pro WR do německa. Škoda jen toho nepříznivého kurzu eura.


    Vyšroubovaly se nám v ČR ceny jako na západ od nás, ale bereme 3x nebo 4x nižší mzdy. Přesto ale podle Klausem dosazeného odborníka bylo zřejmě to Euro za 25 Kč pro český plebs příliš levné, takže těmi jejich svévolně vyhnanými 27,50 Kč za Euro provedli 10 procentní skokové znehodnocení korunových úspor českého obyvatelstva (včetně penzijních připojištění - občané, hlavně si spořte, radí nám náš stát), a samozřejmě taky 10 procentní zdražení všech individuálních dovozů atd. apod.

     

    Rischwon píše: To AJP mě taky vrtá hlavou, ale jsem z východní moravy a servis nebo popřípadě dostupnost náhradních dílů by mě dělala starosti/problémy. A přece jenom když už dát 130 tis za novou AJP, tak...


    Levnější vodník AJP PR5 stojí v základu 138 tisíc, a vybavenější AJP PR5 Extreme 175 tisíc Kč.

  • Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

    15.10.2014 09:40
     

    sup005 píše: http://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/?scr=278&s[cat]=2&s[znacka]=yamaha&s[model]=yamaha-wr-250r

    Co vy na to chlapi, šli by jste do toho? Mám z těch dovozů divný pocit


    Osobní zkušenost s tímto bazarem nemám, ale obě ta WRka dotažená z Itálie už tam "visí" celou sezonu. Jsou osazena neoriginálníma koncovkama výfuku, a to dražší WRko s menším nájezdem má jiné (neorignální) gumy, chybí mu krytka na svodu a možná má i neoriginální svod. Levnější WRko s větším nájezdem má podřený levý přední kryt USD vidlí. Je pravdivé tvrzení v inzerátu (možná pocházející od původního italského prodávajícího), že je to nejeté v terénu? Ale samozřejmě může to být třeba jenom i od opření v garáži, kdo ví takto na dálku.






    Třeba Ti k tomu něco řeknou i ostatní kluci, a možná dokonce ty inzerované stroje někdo z nich viděl in natura?

    Můj SUBJEKTIVNÍ názor/dojem je ale dost rozpačitý. Kromě výše uvedeného mi jednak hlavně ten dražší kus připadá předražený (a to si ještě k oběma připočítej pár tisíc plus nějaké to lítání okolo kvůli přihlášení v ČR), a druhak nemám obecně moc důvěru v bazary. Na dva tři motobazary v ČR sice občas slýchávám kladné nebo aspoň neutrální reference (např. Freemoto u Prostějova), ale na velkou spoustu dalších se spíš nadává - je to holt pro naprostou většinu z nich JENOM kšeft.

    Hezkých pár motorek už jsem vystřídal, a ze své zkušenosti proto při nákupu z druhé ruky dávám přednost osobnímu jednání a koupi motocyklu od fyzické osoby. Když jednáš přímo s majitelem a uživatelem, dá se hodně odhadnout už z toho, jaký na Tebe dělá dojem a jak se projevuje, jaký má k mašinám vztah a jak se o ně staral atd.

  • Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

    10.11.2014 09:32
     

    Rider23 píše: Tak jsem dneska měl zase trochu času a koukal jsem, že dělaj docela dobrý drapáky na ty naše sedumnáctkový kola, a ani nejsou zas tak drahý jak jsem čekal http://www.bolder.c...0-17-pneu-dakar.html a tak mě napadlo pár věcí jak ušetřit a možná i mít větší prostor mezi lízátkem a pneumatikou stačí pořídit druhej sedumnáctipalcovej disk a pořídit zadní hrubou pneumatiku a nebude problém s vymezovacíma podložkama nebo nedostatečným místem u lízátka a dokonce není třeba kupovat delší řetěz. Ze začátku jsem si myslel, že by se tam to zadní 18 kolo vešlo, ale tohle řešení s menším kolem bude asi jednodušší a rozdíl bude skoro neznatelnej.


    Ahoj,
    ráfek zadního kola WR 250 X má šířku 140 mm, ale pneumatika, na kterou odkazuješ (120/90), je o nezanedbatelné 2 cm užší:







     

    Lépe by seděla guma 140/80 s šířkou totožnou jako má ráfek:
    http://www.bolder.cz...17-69t-dakar-tl.html





  • Vypínání blinkru u BMW

    15.08.2013 16:01
     
    Zvyknout se na to asi dá jako skoro na cokoliv, i když mně se tomu za ty moje 2 a půl sezóny na boxerovi moc uvyknout nepodařilo.

    Snad ale kdyby člověk jezdil jenom na jedné motorce, tak to asi nebude problém, jenže když se mašiny střídají několikrát do měsíce a častěji, tak to je asi jako kdyby u některých aut byla spojka třeba uprostřed a plyn vlevo, zatímco u jiných aut by to bylo klasicky, jak to všichni běžně známe.

    A navíc po vlastních zkušenostech už nejsem přesvědčen, že by to proprietární BMW ovládání blinkrů bylo nějak lepší, natož snad dokonce výrazně lepší než klasické ovládání jenom levou rukou. Prostě to ovládání blinkru u motorky pravou rukou spolu s plynem není holt to pravý ořechový. Nebo lépe řečeno, ne každému vyhovuje a ne každý se s tím smíří...

    Ostatně samotný výrobce BMW od toho svého firemního ovládání už mezitím upustil a blinkry se u jeho nových motorek ovládají už zase klasicky, jediným integrovaným ovladačem u levé rukojeti... 

  • poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

    28.07.2013 06:35

    lesapan79 píše: Je to přesně tak jak píšete. Když motorku klopim na levou stranu tak je dokonce slyšet jak ta guma je hlučná. Na tej levej straně když po ní přejedu dlaní tak jsou cítit takové zuby ale jen v jednom směru, zpět. na prostředku jso nepatrné boule. Neni to nic hrozného ale ta gume je asi v háji. Budu muset přímo do hondy pro novou? Co ta sranda stojí? V každém pneuservisu mi ji asi nevyváží že jo? Doporučte mi prosím nějaké to pneu. Dnes 450km a je to paráda. Jo prubnul jsem to jak jsi radil na neutrál a třese se to ještě víc.


    Asi bych to ještě chvíli s tím kolem zkusil vydržet a neukvapoval bych se s tou výměnou, pokud to teda není už výrazněji rušivé. Ono totiž po koupi má člověk tendenci všechno kontrolovat a bedlivě sledovat, to je logické...

    Ale kdyby tedy přeci jen, tak bych se asi jako po první gumě díval po 21 palcové dušové (tube type - označení TT) origo japonské Dunlopce D404, samozřejmě v tom správném rozměru 90/90 (šířka pláště 90 mm a výška 90 procent té šířky, čili cca 80 mm). Stojí sice něco přes 2 tisíce, ale je to osvědčená kvalitní guma s celkem slušně dlouhým nájezdem.



    Jinak už jsi něco málo najel, tak co spotřeba, máš o ní už nějaký alespoň hrubý přehled?



    A do třetice - když už jsem Tě ukecal na Shadowku Spiritku 750ku a mám Tě teda svým způsobem na svědomí, předpokládám z Tvé snad i spokojenosti z cesty domů, že jsi se svou volbou spokojen a že mě neproklínáš...

    Pokud je tomu tak, dovolil bych si Ti navrhnout, abys zařadil tuto diskuzi i k typu VT 750 Shadow Spirit - přece jenom se diskuze točila a točí mnohem více o této Spiritce než o VT 1100... Mělo by stačit zeditovat první (úvodní) příspěvek a přidat přiřazení diskuze k typu Honda VT 750 Shadow Spirit.

  • poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

    27.07.2013 11:11

    Jerry_BnJ píše: Taky to můžou být do placata ojeté gumy.
    Ještě to neznamená nutně výměnu, ale často to tak je. Když už je to víc (v zatáčce ti začne trochu plavat), tak pokud po ní napříč přejedeš prstem, ucítíš dokonce na každé straně zlom.


    Souhlas, a taky by tam mohly být i v podélném směru (myšleno po obvodu) "plošky" od prudkého brždění při zablokování předního kola. Nebo taky nepravidelnosti jako následek dlouhého stání bez pohybu a bez přizvednutí motorky při zimní odstávce.

  • Nejde do otáček a kouří z výfuku

    28.06.2013 19:58

    Dzurny píše: Kouří bíle to smrdí vodou.. nebere ti vodu?


    Kolik už jsi potkal téch CBF 250 chlazených kapalinou?

  • motorky s největším dojezdem ?

    29.06.2013 14:58

    ready1200 píše: Dovi> plný souhlas,čím jsem starší,tím víc zjištuju,že těch kw potřebuju čím dál méně.
    Co se týká průměrné spotřeby,Honda CBF 250(dělník do práce)-dlouhodobá 2,8 l/100km,Tenérka 660-3,6 l/100km.Krásně jde vidět rozdíl mezi karbecem a stříkačkou,Tenérka je těžší,o hodně vyšší,díky ergonomii musí mít mnohonásobně větší odpor vzduchu,jezdím s ní relativně rychle(i když všichni ostatní tvrdí opak ) a rozdíl ve spotřebě 0,8 l/100km.




    Já taky, čím jsem starší, tím mám víc roků...

    A teď vážně - fakt je, že nějak rychlejc to všechno ubíhá.
    Jak ta rolička toaletního papíru, co se při odmotávání točí ke konci stále rychleji a rychleji...

  • Motorka pro začátečníka?-názor

    24.07.2013 14:35
     

    LucikMucik píše: Dovi> Díky moc za konkrétní názor, jsem opravdu rád, že je to tak. Věděl jsem, proč se mi líbí Ostatním taky děkuju za názory.


    OK, a rádo se stalo


    A ještě snad takový postřeh - ta nová testovací CB 500F měla najeto velmi málo (pokud si vzpomínám, tak na odometru bylo jen několik set km) a byla tak de jure ještě v záběhu.









    Ale de facto, vzhledem k tomu, že a jakým způsobem "záběh prováděla" i řada zájemců o testovací jízdy, byla ta CBF 500F vlastně už skoro zajetá a její motor si nechal ochotně líbit téměř cokoliv.

  • Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

    23.07.2013 11:19
     

    w.o.l.f. píše: Dovi>
    no nevim, nevim když už 30 letýmu statnýmu chlapovi doporučit 125tku silničku (na které bude vypadat jak vosa na bonbonu) tak než CBF 125 to raději malého Varana ten už aspoň jakžtakž vypadá jako dospělá motorka.
    Nic proti, ale přepočítávat spotřebu na nějaké pidi-decilitry..jde o to aby ta motorka a on na ní nějak vypadal a aspoň trochu to jelo..



    No já taky nevím...
    Nevím, jestli je toto nějaký český svéráz nebo český národní sport...

    Tím myslím nepřečíst si pořádně zadání dotazu a odpovědi, vypíchnout jednu věc, se kterou možná momentálně nesouhlasím, a už do toho kvedlat.

    A nejlépe ještě přímo zpochybňovat podstatu, o kterou tazateli jde - spotřebu versus Tvoje ironizující "nějaké pidi-decilitry..". A vnucovat mu svoji představu - "jde o to aby ta motorka a on na ní nějak vypadal a aspoň trochu to jelo".
    Nikoliv, nejde o to, co (možná) preferuješ Ty, ale jde o to, o čem píše a co preferuje tazatel.


    Neber si to osobně, ale nevšimnul jsem si, že třeba na US forech by toto někdo dělal.
    A pokud výjimečně ano, je to jeden člověk ze sta a ostatní ho hned umravní.

    Tady ne, tady v ČR totiž "nikdo" spotřebu neřeší...
    Ale když už se o spotřebu někdo náhodou zajímá, hned se vyrojí X lidí, které sice spotřeba nezajímá, ale kteří se musejí ke spotřebě mermomocí vyjádřit nebo to aspoň ironizovat.


    ___


    Ale nad rámec zadání Ti můžu říct, že člověk na CBF 125 nějak (normálně) vypadá a trochu to jede, to buď úplně v klidu. Prostě u mne na dvácu dobrý.






     

  • Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

    23.07.2013 08:35
     
    Honza.FZS>

    První Vlaštovka Zlatočerná...  

    Buď nám vítána!
     

  • Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

    04.08.2013 11:07
    Kdyby to některé z vás třeba pro srovnání zajímalo, tady je v přehledné tabulce celá dosavadní historie vývoje spotřeby paliva Yamahy WR 250X převzatá z palubního deníku:






    __

    S pozvolna narůstajícím nájezdem a záběhem nové mašiny bych si teď po zatím posledních dvou vyjetých nádržích troufnul říct, že už i tak dobrá spotřeba Yamahy WR 250X má spíš tendenci se ještě i dál mírně snižovat.

    Předevčírem jsem vyjel další (v pořadí 8.) nádrž Yamahy WR 250X - kontrolka rezervy se rozsvítila po ujetí 197 km od předchozího dotankování a na rezervu jsem pak ujel ještě dalších 61 km (ne až do suchä).
    A bylo to ježdění převážně po kopcovitých okreskách a přes vesnice, a zároveň i v páteční odpolední špičce okolo Brna.

    Po tomto rekordním nájezdu 258 km na jednu nádrž jsem zase standardně do plné dotankoval 6.63 litru N95, takže průměrná spotřeba byla zatím rovněž rekodně nízkých 2.57 l/100 km.

  • poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

    21.07.2013 15:26

    lesapan79 píše: Co se týče tej spiritky tak mam prostě smulu. Prachy už byli po kupě a ve čtvrtek se mi posrala pila tak že jsem v husqvarně vypláznul 20papouchu a bylo po motorce.


    Tak to ber pozitivné, třeba jako že Ti nebyla osudem přána, ale že byla určena někomu jinému...

  • Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

    12.07.2013 14:36
     

    wario píše: sedla si nějak spotřeba ? nebo je to plus mínus stejné ?


    Spotřeba se v průběhu záběhu bezpochyby trochu snížila, ale nyní u méně syrového motoru už zase se člověk nemusí tolik omezovat, takže jezdím trochu rychleji a víc pod plynem než u syrového motoru.

    Čili spotřeba se mi "z uživatelského hlediska" jeví u Yamahy WR 250X víceméně vyrovnaná a pohybuje se stále okolo 2.8 l/100 km, ale je fakt, že jezdím myslím si dost "slušně" - po okreskách v
    rámci rychlostních limitů, nepřekračuju 90 km/h, v obci tak do 55 km/h.
     

  • Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

    10.08.2013 09:10

    intuic píše: Myslím že hladké obutí na motardovi má sakra velký vliv na nižší spotřebu, i rozdíl půl litru na sto je reálných(při normálním stylu jízdy).


    Ahoj,
    taky jsem si to dřív myslel, ale praktické a bezprostředně provedené srovnání endura Yamaha WR 250R na špuntech a motardu Yamaha WR 250X na čistě silničních gumách mě vyvedlo z této domněnky.

    Nepopírám, že tam nějaký rozdíl ve valivém odporu je, ale ony ty špunty (ne drapáky) jsou hodně blízko u sebe, plynule na sebe navazují a nepředstavují tak významný nárůst jízdního odporu.
    V praxi se z hlediska spotřeby nejvíce uplatní hmotnost stroje a jezdce při akceleracích a jízdách do kopce, a rovněž odpor vzduchu, který roste se čtvercem rychlosti, a oba tyto vlivy více než řádově převýšují ten v tomto případě skoro zanedbatelný rozdíl mezi hladkou gumou a špuntama.

    A co se toho srovnání s horským kolem apod. týče, tak to je sice lákavá nabízející se analogie, ale bohužel zavádějící, protože rozdíl mezi tím, jestli se člověk na kole nadře čistě pouze kvůli použitým pneumatikám víc nebo míň představuje z hlediska výkonu maximálně tak asi 0.1 až 0.2 kW (podle trénovanosti a momentální fyzičky toho kterého cyklisty)...

  • poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

    22.06.2013 11:47
    Žebrování se jeví vyrobeno ze stejné kovové slitiny jako karter motoru.

    Je to zřejmé jednak ze vzhledu, když se člověk podívá opravdu zblízka, ze zpracování odlitku a jeho povrchové úpravy, ze stop po licí formě, z pevnosti žeber, ze zvuku při poklepu, a myslím, že to potvrzují i přiložené snímky - snažil jsem se o detailní záběry, a i když jsem byl líný vytahovat kvůli tomu stativ a cvaknul jsem to jenom z ruky, i přesto to není tak roztřesené, aby nebyla vidět struktura povrchu kovové slitiny a jejího začištění...


    Žebrování předního válce









    Detail žebrování předního válce (pro názornost trochu přeostřeno)









    Žebrování zadního válce








    Detail žebrování zadního válce (pro názornost trochu přeostřeno)









    Až se někdy dostanete do blízkosti novější Shadowky (Shadow nebo Shadow Spirit VT750), můžete se o tom sami přesvědčit...


    Děkuji za pozornost, konec hlášení

  • bzukot ve směrovkách

    11.06.2013 09:23
     
    Dostal jsem včera PM soukromou zprávu) se žádostí o pomoc. Není to nic intimního, tak to dám raději sem do diskuze, může to pomoci i dalším začátečníkům...

    "Čau poslal by si mi prosím odkaz na uživatelskou příručku na hondu cbf 125 ?? :) děkuji nemohu ji najít nikde."


    Takže odpověď:

    Uživatelskou příručku najdeš i přímo zde na Motorkářích v sekci Motokalalog - Honda - CBF 125...
    http://www.motorkari...nda-cbf125-2011-.pdf

    A dokonce tam nedávno přibyl i velmi cenný servisní manuál:
    http://www.motorkari...m_service_manual.pdf

    Motorkám zdar, a Hondě CBF 125 zvlášť!
     

  • Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

    18.07.2013 14:55
     

    wario píše: já ani nevím jestli ji chci prodat


    Já to věděl skoro jistě - nechtěl jsem, ale byl jsem okolnostmi přinucen.



    wario píše: máme prcka a za dva měsíce jsem najel jen 300km


    Tu situaci znám, něco mi to připomíná



    wario píše: koukám nový majitel si sní moc hezky hraje kryt motoru je parádní, já si nechávám pálit hliníkový plech.


    Je to fanda a srdcař, naznačoval to vytunění už při koupi, a jak je vidět, ty úpravy skutečně zrealizoval.
    A mašinu to funkčně i esteticky povýšilo.



    wario píše: narazil jsem na článek nejzábavnější motorka pod 9.999,- US dolar a WR250R je tam docela slušně umístilo
    http://rideapart.com/2013/07/the-most-fun-you-can-have-for-under-10k/


    "Probably the closest thing you get to a real enduro that’s still fun to ride on-road, the WR250R’s slim dimensions and tall, 36.6-inch seat make it equally at home slicing through rush hour traffic as it is flying down single-track."
     

  • Překlad do češtiny COC listu

    18.07.2013 14:39

    seikos píše: Jinak COC listy se liší od výrobce. Některé nemají ani žádné razítko, natož aby měly kulaté


    Ale ne - tím kulatým razítkem je myšlen uřední překlad...

  • Studená chcipne na volnobĕh

    18.07.2013 09:01
     

    J.M.K. píše: Dovi> Tak potom je to věc natlakování oleje do všech pouzder a ložisek, když to trvá jen několik vteřin a pak se motor ztiší.


    Případně ještě i napínák rozvodovýho řetezu.
     

  • Kolik za krásnou stařenku?

    18.07.2013 06:33

    1100Virago píše: Amerika, atyp, blbá kubatura a ještě zprasená, od toho dá soudný kupec ruce pryč.



    limit77>

    Neprodávej!

    Ty ji znáš, ale cizí člověk ne, a vzhledem ke staršímu, již dávno výběhovému typu a roku výroby by Tě kupující tlačili do až nesmyslně nízkých cen.

    Takže bych si ji nechal - a jestli máš dneska tu Shadowku v cajku a budeš jí i nadále poskytovat aspoň minimální nutnou péči, tak bude v pohodě jezdit ještě i za dalších 30 let...

  • Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

    09.07.2013 10:41
     
    Yamaha WR 250X si zahrála i ve starším českém filmu Páni kluci ...






  • poradíte do začátku? Honda Shadov 750 Spirit

    05.07.2013 08:28

    lesapan79 píše: Tak příští týden v pátek dělám testy. Už aby to bylo.


    Tak Ti tady všichni držíme palce...
    A nauč se kromě testů i údržbu, technickou část a zdravovědu, ať nepohoříš na nějaké blbosti.

  • Kolik oleje do YZ 250?

    05.06.2013 14:43

    Chariz píše: v manuálu sem se to dočetl jen v cm3 (když sem si to převáděl tak mi to vyšlo na půl litra jen a to se mi zase zdá málo


    Kolego, tos asi tenkrát na základce zrovna chyběl, že jo?

    Ale nevadí, na tom převodu mezi litrama a dm3 nebo cm3 (ccm) nic není.

    Takže pro představu - 1 dm3 je krychle o hraně 1 dm (10 cm), a to je přesně 1 litr.

    A ten 1 cm3 (nebo taky ccm - kubický centimetr) je krychlička o délce strany 1 cm, a takových se Ti do jednoho litru vejde přesně 1000 (tisíc).

    Takže 1000 cm3 (nebo taky 1000 ccm) je objem jednoho litru.

    A naopak - 1 litr = 1 dm3 = 1000 cm3

    Pomohlo?

    P.S.
    Hele, a není to náhodou dvoutakt, ta Tvoje mašina?
    A nemaže se 2T motor olejem ve směsi s benzínem?

    Ale stejně je mi divný, že by v manuálu uváděli objem olejové náplně motoru respektive spojky a převodovky v cm3. Zatím jsem se myslím vždycky setkal s údaji v litrech.

  • výběr endura

    20.06.2013 12:40
     

    adamstast píše: Jsem názoru toho,že 250c.c.m je na 4T málo. I když na silnici a polní cesty to nejspíš stačí. V terénu si myslím,že to utavíš.


    OK, a každý rozumný pohled na věc je vítán.

    Jenže zrovna tady konkrétně Rastaman23 píše, že rád by si pořídil nějaké spolehlivé enduro na pojezdy jak po silnici tak po loukách, lesních cestách, polnačkách i přes brody a občas i cestování.

    I přes mé menší zkušenosti s Hondou CRF250L mi přišlo, že by tyto požadavky v pohodě zvládla i ta slabší nová 4T 250ccm Honda. Natož pak ještě robustnější, pro terén ještě více vhodnější s o půlku výkonnější zde diskutovaná Yamaha WR250R, se kterou mám větší zkušenost.
    I když pravda; na motokrosové trati ani žádným divokým nebo těžkým terénem jsem ji neproháněl.
     

  • Rozšíření z A2 na A

    05.05.2013 14:41

    Dom_Vysočina píše: S tím stresem u zkoušky mám opravdu problém a projevuje se to tím, že nedokážu jet uvolněně, držím křečovitě řídítka a pak mi odumírá ruka... jen se zeptám, spraví brnění ruky lepší rukavice ?


    Jsou sice motorky, u kterých se dost přenáší brnění (vibrace) do řídítek a/nebo do stupaček, a jsou taky i vnímavější lidi, kteří si takto dokáží vypěstovat i zánět šlach, což je hodně nepřijemný, bolestivý a dlouhodobějši problém, kdy v ruce pak neudržís ani tužku...
    Ale to pravděpodobně nebude Tvůj případ - Ty zřejmě toto pociťuješ hlavně když řídíš pod tlakem, v celkovém napětí.
    Ty tlustší motorukavice (třeba zimní) by objektivně asi trochu pomohly, ale řízení v nich je zase trochu míň citlivé a jde o to, jestli by tato "narychlo" improvizovná změna nebyla spíš kontraproduktivní - abys na to moc nemyslel a abys kvůli nim nakonec nebyl ještě víc nervózní.

    Podívej se, komisař je taky jenom člověk... Před jízdou bych k němu zašel, slušně ho pozdravil a zeptal se ho, jestli ho můžu o něco poprosit, jen tak na minutku... Prostě říct mu na rovinu, že jsi (třeba už od školních let) vyhlášený trémista a že jak jsi minule tu zkoušku neudělal, tak žes teď před zkouškou strachem nespal a že jsi z toho hodně nervózní, jak z toho Vašeho vzájemného věkového rozdílu, tak z Vašeho rozdílného postavení. A že sice jezdíš na motorce už několik let, a bez nehody, a že s dodržováním dopravních předpisů neměls nikdy a nemáš žádný problém, a že věříš, že jistě i teď při zkoušce tomu tak bude, ale že ho prosíš, aby byl shovívavý k tvé nervozitě z té velké zodpovědnosti při zkušební jízdě.
    Vše ve slušnosti, samozřejmě žádné podlízání, ale na rovinu.

    Jsem přesvědčený, zvlášť když před sebou bude mít mladýho vystresovanýho kluka a žadnýho namachrovanýho frajírka, že bude mít pak při zkoušce a při Tvém hodnocení zájem a snahu Ti spíš pomoci a ukázat vlídnou tvář.

    Určitě to uděláš, ale musíš si věřit a snažit se jet v co největším poklidu a bez stresováni se - a ten rozhovor s komisařem těsně před zkouškou Tě určitě hodně uklidní a dodá Ti tolik té potřebné pohody a důvěry, že to všechno dobře dopadne...

  • Čištění olejového sítka v motoru?

    29.05.2013 10:02
     
    A abys byl úplně úplně klidný, tak pro srovnání vkládám údaje dle výrobce z předpisu údržby srovnatelné Hondy CBF 125. Motorově je to stejná koncepce, a stejná je i objemová a výkonostní kategorie. A i jinak je némlich to samý jako u YBR 125.
     
     





     
    Pozn.:
    I = inspection (kontrola, seřízení)
    R = replace (vyměnit)
    C = clean (vyčistit)

    Takže např. u Hondy CBF 125 výrobce předepisuje výměnu oleje sice už po 4 tisících km, ale vyčištění olejového sítka až po 12 tisících km, čili až při každé třetí výměně oleje...

    Jestli takový nájezd ještě ani nemáš, nebo jestli Ti to olejové sítko nedávno kontrolovali a případně vyčistili v servisu, a hlavně jestli tam dáváš aspoň průměrně kvalitní motorový olej a nepřekračuješ nějak výrazně předepsané intervaly výměny oleje (syn má YBR 125 a tuším, že u YBR 125 je ta výměna oleje po 6 tisícch km), tak Tvoje mašina má, co si žádá, je o ní dobře pečováno a buď v klidu.

    A to případné vyčištění olejového sítka bude u YBR 125 (analogicky s CBF 125) nejdříve po 12 tisících km, čili nejdříve každou druhou výměnu oleje, pokud to dokonce nebude až každou třetí výměnu (po 18 tisících km).

    Ale po těch 12 tisících to máš zcela bezpečný interval, a naopak už po těch původně zvažovaných 6 tisících by to samozřejmě bylo úplně zbytečné.
     

     
    Tak se měj, a ať Ti ta dváca dělá jenom samou radost!

    Yamaha YBR 125 spolu s Hondou CBF 125 jsou stroje, na které nedám dopustit - kvalitní, přiměřeně robustní, trvanlivé, jednoduché a levné na pořízení, provoz i údržbu. Ve své třídě myslím jsou to ideální a velmi spolehlivé a nenáročné motocykly.
     

  • Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

    27.05.2013 05:44

    intuic píše: Mám na vás dotaz.Myslíte si, že po peripetiích s MORAVAMOTORS, i kvůli té ČOIce, co jsem na ně poslal, tam můžu dát Hondu na servisku?


    To bych teda určitě neriskoval...!

  • Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

    30.05.2013 18:31

    intuic píše: Dovi:Tak s tou úchylkou ohledně ekonomické jízdy jak na motorce, tak i v autě nejsi sám, mám to úplně stejné, já tedy spotřebu řeším a vůbec se za to nestydím, bo projet za sezonu za stejné km třeba o 2000kč míň a ušetřené prachy "prodrbat" třeba někde na privátě... Ale je fakt, že jako krajinkáři to máme s tím šetřením paliva snažší, nežli střelci, kteří bez adrenalinu nefungují...


    Je to tak.

    Já té ekonomické a zároveň i ekologičtější jízdě v legraci říkám "neohřívat zbytečně atmosféru"...
    A z hlediska Vesmíru - nezvyšovat zbytečně jeho entropii...

    Ale samozřejmě to už je myšleno vyloženě filozoficky a spíš sebeironicky než vážně.

  • Rozšíření z A2 na A

    30.05.2013 17:37

    Dom_Vysočina píše: Tak autoškola na Ačko hotová, všem moc díkky za rady. Jezdil jsem s komisařkou z Náměště a nevíc supr holka, tak už jen papíry a vyjedu. Ještě jednou díkky moc


    Upřímná gratulace!
    A "naštěstí" teď má podle předpovědí počasí asi týden furt pršet, tak to čekání na papíry už nebude tak nepříjemný...

  • Čištění olejového sítka v motoru?

    29.05.2013 17:56

    Akyo píše: u YBR není na vypouštění šroubek s magnetem? Myslím že by to bohatě vyřešilo tvůj problém než složitosti se sítkem.(najít se nechá do 100kč)
    pro ilustraci: http://www.nuclear-...il_20651.jpg [/quote]
    No, ač nerad, musím Tě zklamat. Magnet na výpušťáku by "bohatě" nic nevyřešil.

    Jednak je potřeba ty případné větší nečistoty zachytit co nejdřív (a ne až se po čase usadí na dně vany), a za druhé ne každý nežádoucí bordel v oleji je feromagnetický...

  • Honda Shadow Spirit VT750

    30.04.2019 08:59

    Pedro111 píše: Sám si ale na to netroufnu, ještě jsem to nikdy nedělal. Nemáš zkušenosti s nějakým dobrým servisem, Brno město nebo Brno venkov?


    S těma servisama je problém v tom, komu věřit, že to seřízení neodflákne, popř. že ty vůle vůbec zkontroluje - že mašinu odstrojí, sundá obě víka, bude pootáčet navícekrát klikou a měřit vůle spárovejma měrkama.

    Jestli, jak píšeš, to sám nezvládneš a nemáš ani zaručené reference na spolehlivý servis, tak bych asi zkusil se nejdříve domluvit v brněnské Hondě v Řečkách, jestli bys mohl být při tom. Syn tam před lety mohl být při opravě staršího Civica a já mám zase dobrou zkušenost s p. Bláhou - není to sice přímo servisák, je to vedoucí prodeje nahoře v prvním patře, ale před čtyřmi lety, když jsem u něho objednával funglovku NC 750 S, domluvili jsme se, že mi dá vědět, jakmile přijde z Vídně kontejner s mašinou a že budu moci být při tom, a tak tomu taky bylo. Tak by třeba i za Tebe mohl ztratit slovo a domluvil to dole na dílně s mechanikama. Za zeptání nic nedáš.

    A ještě mám dobrou zkušenost s břeclavskou Hondou MOTOMO, konkrétně s panem Herzánem, který mi před lety ochotně a zcela nezištně pomohl. Pokud bych neuspěl v Řečkovicích, zeptal bych se tedy ještě v Břeclavi, to nemáš zas tak daleko a můžeš to pojmout jako kratší výlet.

    Viz téma: Honda a Motomo Břeclav - díky
    https://www.motorkari.cz/tema/?t=107386

    Ono sice asi skoro nikdo nemá rád, když mu někdo druhý kouká přes rameno, a taky v té dílně je nutno dodržovat bezpečnostní předpisy, aby ses (navíc jako nepovolaná osoba) nezranil nebo neušpinil apod., a aby z toho pak třeba ještě neměla firma oplétačky (za dobrotu na žebrotu), ale všechno je o lidech a o domluvě.

    Jinak ještě počítej s tím, že kontrolu a vymezení ventilových vůlí je nutno dělat na vychladlém motoru (ideálně vytemperováno na cca 20 st. C), takže po příjezdu by zvláště v horkém létě bylo nutno počkat několik hodin,

  • Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

    14.05.2013 09:22
     
    Ten typ Bridgestone TW 301 na předním a TW 302 na zadním kole Yamahy WR 250R by odpovídal - viz stránka z origo elektronického návodu k Yamaze WR 250R:

     





     

  • 1st level nesmyslnosti

    22.05.2013 14:03

    vie píše: Z helmy strach nemam. Maximalne z vyfoukanych usi. Nejhorsi by byl asi dest a mokra dalnice. A na chopperu si na stupacky nestoupnu, to nejde


    Na čopru si musíš stoupnout na stupačky spolujezdce...

    A tu železnou prdel si raději vyzkoušej nanečisto; je to bezpečnější a ušetříš i dost peněz za benzín a na pokutách...

    Vezmi si 2 bagety s kofolou a kýblem na malou a velkou potřebu a řekni doma, ať Tě zamknou na 24 hodin v garáži a za žádnou cenu Tě nepouštějí dřív ven.

    Posaď se na mašinu a pusť si pro ukrácení dlouhé chvíle třeba MP3, ale slízat ze sedla můžeš jen na pár minut a vždycky nejdřív až po 2 až 3 hodinách.
    A jestli ještě i pak budeš mít chuť se zapsat do tabulek, dej když tak vědět.

  • Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

    15.01.2016 13:23
     

    Rischwon píše: Dovi> Ano, třeba ještě něco rozešlou. Kdyžtak sem hod info, kdyby něco došlo,..Celkem by mě zajímalo, jestli je tvrzení Yamahy pravdivé (že bysme měli dostal ohledně toho dopis).


    To je samozřejmé. Pokud by mi cokoliv přišlo, obratem budu informovat.
     

  • Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

    10.12.2015 19:33
    No, musejí z vás mít radost.

  • Ukázka NC 750 X

    28.12.2015 13:02
    bledemon>
    Ty vogo, asi máš pravdu. A já si říkal, že si lidi dělali největší radost v prosinci (soukromé osoby jako dárek pod stromek nebo firmy potřebují utratit větší částky) - a pak pochopitelně v lednu jsou prodeje minimální...

  • Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

    30.12.2015 16:14
    OK, tak třeba se nerozjížděl na jedničku ale na trojku, která mu tam zůstala při dojezdu na červenou a už to neskopal až dolů, nebo na tom seděl poprvé, kdo ví.

  • Měnit olej doma nebo v autorizáku

    07.10.2015 08:15
     
    Je to na zvážení každého, jak se rozhodne, ale po zkušenostech s některými profesionálními servisy (firmy s neustále se střídajícími zaměstnanci od kvalifikovaných lidí až po lemply) si to už raději servisuju sám. A to nejenom starší motorky a auta po záruce, ale dokonce i funglovky. Takže co se garanček týče, už u svého předchozího nového motocyklu jsem se s minimálním rizikem rozhodl oželet záruku na zadření motoru apod. a servisoval jsem si to raději už hned od začátku všechno sám. A stejně tak postupuju i teď u své další nové motorky, pričemž pro případného kupujícího v budoucnu jsou provedené servisní úkony doložitelné fakturama za nakoupený materiál (oleje, filtry atd.) a podrobnou foto- a video-dokumentací.

     
    Po technické stránce mám jistotu, že:

    - olej byl vyměněn (nebyla ho jen pro formu trocha vypuštěna a to upuštěné množství dolito)

    - taky filtr byl skutečně vyměněn

    - termín výměny vyhovuje mně a mému motocyklu (a ne obchodně-servisní firmě)

    - starý olej byl hned po jízdě (zahřátý) všechen vypuštěn (nechá se vykapat vše, co jde)

    - můžu se přesvědčit, že ve vypuštěném oleji není nic, co tam nepatří (šupinky kovu apod.)

    - vím, jaký nový olej jsem tam nalil a kolik ho bylo

    - nedorvu filtr ani výpustný šroub na krev (nebo dokonce nestrhnu závit ve vaně)

    - nepoškrábu mašinu ani mi nespadne ze stojánku

    - servisovaný motocykl (nebo auto) není někým použit jako levný zdroj náhradních dílů

    Příjemným bonusem (ale nikoli tou nejpodstatnější věcí) je, že takovéto nejkvalitněji provedené servisní úkony přijdou člověka zpravidla jen na polovinu až třetinu ceny oproti neznačkovému servisu a na třetinu až čtvrtinu ceny (jak kde) oproti značkovému. Náklady na tuto drobnou práci na vlastní motorce nebo autu pochopitelně do ceny nezahrnuju - pro motoristu to není práce v pravém slova smyslu, ale jednou za iks měsíců chvilková zábava a potěšení.

     
    http://nc700.sk/view...amp;start=180#p17883

    postimg.org/image/58508619j/][img]http://s23.postimg.org/58508619j/Vymeny_automoto_oleju_a_filtru.jpg[/img
    (zvětšení na prokliknutí)

    Ten momenťák je tam jen pro perfekcionisty a/nebo pro lidi bez citu pro materiál.
    Nový olejový fitr (při montáži pokud možno už naplněný olejem) s naolejovaným těsněním je dobré dotahovat raději jenom rukou a i ten výpustný šroub motorové vany lze samozřejmě s citem dotáhnout pouhým očkovým či klasickým plochým klíčem nebo ořechem.
     

  • Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

    10.10.2015 10:08

    ta PR4 ka vůbec nejede... Na to jak je to malý a lehký, je to spíš trialka


    Jasně, ale právě proto ta lehká PR4, ideálně Ultrapassar, musí v těžkém a členitém terénu zvládnout minimálně i to, co Tvoje těžší a silnější PR5 - a s menším úsilím a/nebo i v rukách míň zkušeného jezdce.



    Samozřejmě ale Tvoje silnější PR5 je zase univerzálnější dual sport a mj. více vhodný i na delší silniční přejezdy atd.

  • LeoVince pro NC750X - roura jako kráva

    03.02.2017 18:38

    seikos píše: jo, sorry, je to tak. Jsem koukal do grafu NC700


    Koukni se teda ještě potřetí...
    Ona i ta slabší NC 700 má ve 3000 ot/min téměř 60 Nm (nikoliv 40).

  • Sen o NC

    18.01.2017 15:25
     

    prochi20 píše: Dovi> No hurá. Konečně se opřel někdo do Baňďoura No žíly mi to netrhá.


    Ale nikdo se přece ani do Banďoura, ani do Tebe neopřel. Já myslel, že to byl pokus založit vtipné pokecové vlákno v rubrice Ostatní (ostatní kecy v kleci o čemkoliv).

    Ale jestlis to fakt myslel vážně, tak se Tobě i Tvému Banditovi omlouvám, že jsem nepochopil, jak vážně jsi to myslel.

     

    Pokud bych totiž k tomu neměl ještě motorku o něco lepších parametrů, tak bych si toto téma ani neodvážil založit, to je jasné.


    Tak tos mě trochu zklamal, že bys neměl odvahu to založit, kdybys měl motorku stejných nebo horších parametrů.
     

  • Jakou motorku do 35kw pro náročného nenáročného jezdce? xD

    27.02.2017 16:38

    brazel píše: Porovnanie práve NC 700 a SV 650 aj s grafmi, popisom a vysvetlením http://www.lazymoto...u/motorcycles/NC700/
    NC700 je proste kultivovaný pracant, ktorý človeka v pohode dovezie tam kam potrebuje, takže nie celkom chápem, prečo si z toho veľa ľudí robí srandu, ja ju síce nemám, ale na objavovanie nových zákutí, či už vlastnej krajiny, alebo aj zahraničných to musí byť úplne dostačujúca mašina a jazdec aspoň nemusí stále hľadať pumpy. Téma síce nie je či NC Áno, alebo Nie, ale autorovi otázky by tá moto v pohode poslúžila .


    Dobře jsi to vystihnul, myslím, že řesně na toto je nc700/750 stavěná.
    Já to mám taky tak, a dá se říct, že jsem u toho zakotvil po nepřímém přechodu i z čopra a dvou krujzrů:

    Projev motoru (vibrace, zvuk, zátah respektive krouťák posazený dolu) mi připadá skoro jako u čoprkrujzrů, ale na rozdíl od nich má NCčko menší hmotnost, lepší podvozek s vyššími zdvihy a lepší ovladatelnost; lépe a bezpečněji se na něm sedí a jezdí, mj. lépe brzdí a zatáčí. A kvůli loukoťovým kolům s bezdušáky a kvůli absenci množství chromu má NCčko menší nároky na kosmetickou údržbu. Přitom ale NCčko má kochací potenciál stejně velký jako kvalitní litrové nebo mírně nadlitrové čoprkrujzery, ovšem bez jejich nevýhod. http://nc700.sk/vie...amp;start=225#p15765

  • Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

    09.02.2017 18:03
    Tož zdarec, jsem rád, že jste i přes delší odmlku nezapomněli

    A když je to jak říkáš (z civilního endurka máš poloostrý, dáváš mu hodně záhul spolu s ostrými stroji a navíc nemáš zaručen jeho dosavadní nájezd), tak je ta kontrola na místě. Ale i když tomu servisu důvěřuješ, tak jak to říkal ten Vladimír Iljič Uljanov neblahé paměti - důvěřuj, ale prověřuj! Ideální by bylo se domluvit, abys byl přitom, až to otevřou, pak budeš mít jistotu.

    Jinak moje WRXko stále dobře slouží, i když už ne mně osobně. Přenechal jsem ho do moc dobrých rukou kolegovi, kterému dělá velkou radost - a teď s překvapením už zase zjišťuju, jak ten čas letí - letos začne na tom mém, nyní už dlouho svém WRku, vlastně už čtvrtou sezónu.

  • GitUp Git2 Git1

    04.08.2016 13:16
    jj, kázeň musí být, kázeň je pro nás občany to hlavní. Sehnat kus úplně zbytečnýho plastu, zaplatit, namontovat, nechat vyfotit, odmontovat a uložit ten krám zase na dva roky do kouta.

    Čím míň lidí ve výrobní sféře a čím víc v nevýrobní, tím víc se musí ekonomika točit.
    Aby měli všichni politici a jejich asistenti, lobbisti, (ne)ziskovky, aktivisti, komisaři, ilegální imigranti, státní a městští úředníci, příjemci a rozdělovači eurodotací, drábové a dozorci (včetně techniků na STK) co žrát...

    EDIT:
    adosq > Když to teď po sobě čtu, říkám si, že by sis ten první odstavec možná mohl vyložit jinak, než jak to bylo myšleno. Tak aby nedošlo k nedorozumění - to s tou kázní není nic proti Tobě, to byla sebeironie, kam jsme to (my všichni v tomto státě společně) dotáhli... Bohužel bych to byl taky asi nucen řešit cestou nejmenšího odporu, čili vyhovět úřednímu šimlovi a zakoupit a kvůli STK namontovat kus plastu, i když to s jízdními vlastnostmi nebo bezpečností jízdy nemá co dělat.

  • Platit podle brzdění i rychlosti. Do Česka míří „norské“ povinné ručení.

    24.07.2016 11:00
    Však je tam k tomu bouřlivá diskuse.
    Za necelý 2 hodiny od uveřejnění skoro 250 příspěvků...

    http://ekonomika.idn...is&razeni=vlakno

  • GitUp Git2 Git1

    24.07.2016 18:20
    Ano, je tam méně detailů už i proto, že ty dva výřezy nejsou stejné - buďto byla SJ4000 nastavena na větší rozlišení anebo nemá tak širokoúhlý objektiv jako GitUp.

    Pokud má SJ4000 objektiv s delší ohniskovou vzdáleností (s menším úhlem záběru), pak pochopitelně má předpoklad zachytit větší (podrobnější) detaily. Je to analogicky jako u foťáku se zoomem - když zazoomuješ, přiblížíš si snímaný obraz a rozeznáš na něm více detailů (za cenu, že přicházíš o celek)...

    Pro jistotu bych ale stejně zkusil ten čerstvě zakoupený kus (kamerku GitUp) s možná ne zcela správně zaostřeným objektivem vyměnit za jiný kus.

    EDIT:
    P.S.
    Ještě taky u těch zachycených detailů hodně záleží na tom, v jaké kvalitě se záznam ukládá (a to platí jak pro video, tak pro samostatné fotky). Zkus to testovací video i statickou fotografii pořídit s nastavením na co nejvyšší kvalitu s co největším datovým objemem (aby byla kresba co nejméně degradována ztrátovou kompresí).

  • Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

    06.07.2016 19:56

    petrumr píše: Jaký cagivy se dají dnes koupit a kde?


    Dráťa píše: Cagiva se dnes vyrábí pod jménem MV Augusta


    petrumr píše: Tohle jsem nevěděl.


    Naštěstí nejde o (nějakou nejspíš čínskou s.r.o.) MV Augusta , ale o MV Agusta. A hlavně s tou Cagivou i MV Agustou je to trochu zapeklitější - celý to šlo v Itálii postupně do kytek a tak poskupovali kdekoho, taky třeba firmu Ducati, když byla na prkně, ale ta se z toho spojení nakonec s pomocí Američanů vyvázala a dneska ji vlastní Porsche spolu s šejkama z Kataru, respektive Volkswagen s Audi prostřednictvím Lamborghini vlastněné Audinou. Teda jestli to už mezitím zase není jinak... A Cagiva mj. koupila i tu zaniklou MV Agustu a vzkřísila ji z mrtvých.