renocar_brezen



PROFIL UŽIVATELE

zolik.

Offline: 24.3.2025 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 16
Město: Kopřivnice
Lokalita: Nový Jičín Mo...
Poděkoval: 3x
Pomohl: 1x
Založil témat: 23x
Napsal příspěvků: 49x
Body komentářů: 52 / 15
ID uživatele: 83400
Registrace: 1.12.2008

Adresa profilu:http://www.motorkari.cz/profil/zolik. (Sdílet)


Komentáře
Nalezeno 129 záznamů

10.3.2025 Článek Opožděně, ale
14.2.2025 Článek Krom palce až do nebe mám jednu stručnou poznámku, možná spíš k redakci: veteráni jsou osoby živé, věci neživé pak naopak veterány. Možnou dlouhodobou mýlku v luhách českých způsobil někdejší překlad knihy Petera Robertse z r.1969 "Veteráni na kolech", krásný svazek, který se tehdy musel v rámci nabídky dopravní literatury v knihkupectví značně vymykat. My o generaci mladší byli časem rádi, že v 90.letech došlo na české mutace knih Rolanda Browna a Hugo Wilsona, krom základního štěstí v podobě ročních katalogů Motorrad, ať již konečně českých nebo v originální gespraeche. Dnes nebe a dudy: manuály a seznamy ND na stoleté stroje, propagační letáky našich veteránů za pár stovek, OEM díly přes ebay až domů pár kliky..
11.2.2025 Článek Ta zadní kyvka s listovým ohonem pod sedlovkou je moc hezký nápad.
+1 
27.1.2025 Článek (Ha, motorkáři nepustí čín.znaky, škoda).
27.1.2025 Článek Pro úplnost a modravé nebe úplně nejmodravější -neboli Stormbreaker ještě ve zpětném nativní překladu, nestačí-li Bouřlivák:
?????
F?ngb?o p?hu?i zhě
26.1.2025 Článek Foto č.6 - máloco charakterizuje dnešní dobu lépe.
Pro úplnější vysvětlení: skvělý evropský konstruktér, co má na pozadí plátno s novinkou poslední doby, kopii HD XL. Modří již jistě vědí. Tak kdo je tu vlastně "Bouřlivák"?
P.S.: abych nekřivdil, je možné a snad i pravděpodobné, že ten 2V motor bude mít již kompletní metrické šrouboví. Jemně ironicky uzavřeno: pak to tedy nebude kopie ale jen asijská konstruktérská pocta, že?
25.1.2025 Článek Měl bych komentář k Fat Boyovi: delší dobu jsem si podvědomě říkal, jak se mi od dob přechodu na 18´´ ráfek ty jejich nový designy líbí a ejhle, ony to jsou trochu vykradené designy disků Bugattek 50 a Royalky.
Tak a teď už tedy vím, že ta motorka vlastně není drahá.. haha.
9.1.2025 Článek Snad se jednou dožijeme doby, kdy bude výstavnictví prezentovování třebas s výrazně méně kusy, ale precizně scénograficky postavenými, s obsáhlejším doprovodem povídání jak o konkrétním kusu, tak třeba specifik té které varianty a ideálně i s nákresy aj. životními příběhy.
Osobně považuji vystavení nashromážděného materiálu jako fajn, ale lze to dělat s menšími zdroji a za většího úsilí tak, že obohacení bude úplně jiné, než takto, kde se jednotlivé české sbírky od sebe vlastně skoro neliší a pro laiky tím spíš to jsou jen žánrové soubory stavů původních, renovovaných či zachovalých více či méně dobře. V době 3D tisku a reverz.inženýringu lze navíc vedle originálu vystavit mraky pro techniky zajímavých detailů a řešení, dtto AR formáty - budoucnost prezentací starých motorek tak může být velkou výzvou, koneckonců možná stále tak trochu i dotačně popostrčenou.
Píšu to sem i proto, že zatímco je stále do značné míry renovační boom, je spousta motorek, která rozebráním na maková zrníčka provedené do tip-ťop stavu ukazuje dovednost renovátorů a moderních technik mnohem spíš než to, co tvoří podstaty historických artefaktů. A tím myslím i to, aby motorka byla zrestaurované technicky samozřejmě funkčně, někdy i ve stavu "polobastl z 50.let" a současně byla občas tlačena na vzduch a prezentovala se jako živá, tj. celistvě.

Viz restaurační dílna při VŠB: https://rd.vsb.cz/cs/

Redakce by mohla sednout na pendolino, dojet za Ing. Kudrnou a celistvěji ukázat i tento příkladný přístup. Vzhledem k současným regulím VVŠ lze i na ofiko webu projít nejednu bakalářskou práci, jak se ten či onen motocykl zachraňoval..
+1 -1
22.12.2024 Článek A kdo dobře dával pozor, všiml si na tom nejstarším Modelu 18 českých pryží .
Škoda to nevypíchnout. Houšť :)
19.12.2024 Deník Nedá mi to, abych se nepřidal s komentářem: vždy, když čtu o tom jak se u nás někdo zamiluje do nevýkonného jednoválce (a sám mám ta vzplanutí opakovaně a takříkajíc nabyté), znovu se mi otvírá kudla v kapse s tématem, kterak se v ČSSR za léta pokusů bohužel nic nedotáhlo do sérivé podoby. A to se nebavíme o motocyklu úplně moderním, ale tradičním až pracovním. Kdyby dopadly aspoň zásnuby Rotax v rámu 634/638, když už ne ty pokoutní i oficiální 5letkové 4t přípravy u ČZM a Jawy. Možná je to dobře, můžeme si nyní kupovat XBR500, toho Savage, enfieldy či staré SRko nebo menší GNko, ale je to škoda, a současně bych řekl trochu kompenzace toho, co tehdy dlouhá léta možná viselo v nadějích a nevyšlo. U RE 500 nechápu, proč si v Anglii nedali tu práci a u moderní "univerzitní" jednotky nepočítali s tím, že lauf byl je a bude vždy vpravo, a tedy řetěz neusadili na stranu opačnou. Možná to bude tak, že šlo o dílčů úkon kompletaci si dělali v Indii tehdy před docela nedávnými lety sami. Dnes už to má hlavu a patu a RE jede.
Jinak gratulace, jak jinak. I když sám rozumím tomu, že svým způsobem je krok k RE od LS650P malinko bokem. Plus je určitě spotřeba, ergonomire pro vzrostlého chlapa a ještě větší uživatelská vstřícnost než u Divocha, který také pomalu mizívá ze silnic. Překvapuje mě, žes nezkusil Imperiale, ale chápu i důvody, proč o ní vůbec nezačít uvažovat. Já to měl jinak a naopak bych RE oproti Benelli i Savage nechtěl. To i pro případné další čtenáře slídící po portfoliu klasiků ;)
16.12.2024 Článek Každý jsme bohužel či bohudík dětmi své doby. Pokud se elektro ujme jako standard -a nalejme si čistý pohár 100oktanu, ta doba přijde -tak jej nebudou sedlat pouze fanatici a lidé s plnější škálou úchylek, ale bude to norma a první volba spotřebitele; dnes normální motorka, i když z ní nekápne ani slza oleje či benzínu, se stane polorelikvií pro podivíny, stejně jako kdysi stroj parní s jeho malou účinností, ale velkým charisma.
16.12.2024 Článek Skvělá práce se s tím tak pobabrat, včetně závozu na Eli Beamlines, kde však bohužel neproběhl upgrade technologií :) Zatím to je zřejmě tak, že 99% lidí článek o elektromotorce pro užití mimo město vnímá jako potvrzení dosavadní správnosti benzínové technologie, což může být dobré pro obě strany -petrolheadi budou doufat, že nekončí a ti dušínovci (takříkajic z Druhé strany) si postupně z polofunkčních elektromotorek díky víře v budoucnost a skutečný pokrok v technologiích nakonec své elektrokoně osedlají.

Jinak až se odehraje potřeba přepočtu celkových emisí CO2 aj. jak na výrobu, tak provozu např. 10 či 20t km, nebo nedejbože plné LCA, tedy včetně pneumatik a seřízování a likvidací, ony ty obě technologie, tedy i vypiplané elektro budou spíš jen podobné.

Pro lepší představu, co se odehrávalo takřka přesně před 100 lety -dle vzpomínek Elišky Junkové: bývala luxusní daň na moto nad 2válce a 1.000ccm, a před změnou předpisů (pokud se nepletu tak 1923 či 1924) platila max.povolená rychlost 15km/h ve městě, 6km/h v zatáčkách (fakt, nekecám) a 41 km/h mimo obce. Řešení přestupků se odehrávalo tak, že více či méně nečekaně zastižení kavalíři vám v duchu počítali vteřiny například vůči patníkům a z toho jim vyšel pro vás nemile konfrontační průměr. Pak se třeba za těmi policejními koňmi jelo na stanici psát protokol. Tedy ve městě oněch 6-15km/h a mimo to pak rychlostí bezprotivětrné babetty. (Funkce Eco by se tedy užila i retrospektivně).

Někomu může připadat skok do tabletových motorek s kabeláží jako od sekaček dobrý a "logický", každopádně držme palce rozumným spalovákům, které je radost už jen tak vytáhnout před garáž a nechat před jízdou probublat.
+1 
13.12.2024 Článek ...a proto s Jawou na věčné časy. Do týneckých vod zřejmě AC jen tak nezavítá, ledatak možná na 1.dubna oprášit pohled na dotační paralelní twin, jehož krása se vesmíru dotýká. Ale asi může sáhnout na cokoliv z produkce i "produkce". Dobrá poznámka!
2.12.2024 Článek Škrtněme si obchodní značku, která patřila jednoznačně k podvěšenému jednoválového dlouhozdvihu až do konce dechu fabriky s krásně archaickým modelem M120 a co nám zbyde? Asi by to tedy chtělo hlavně vlastní motor odkazující na "své" jméno, teda třeba jednohrnek někde okolo 700-800ccm, se dvěma klikami nebo jinou vyfi..fíčurou? Ale jasně, jméno zní klubově, tak pojďte do fronty na další UChM v nových kabátech.
+2 
22.11.2024 Deník Moje teorie by byla zhruba tato: díky nepravidelnému běhu (dle prvotních zjištění u nádobky s jímáním do AU) začla chudák napínací kladka dostávat blbé rázy, až to nevydržela. Že se to zřejmě potkalo s nějak nehomogenní kvalitou té konkrétní kladky, či zda to stačilo samo o sobě je celkem fuk. Jako příčinu tedy vidím jak blbý návrh nasávacího/zpětného/přepadového vedení benzínu, tak souběh dalšího navazujícího problému č.2. A dodatková otázka na konci se zpět ztočí k benzínu a jeho složení - udělal by provoz na benzín ve standardu před 20 lety něco obdobného? Jinak motorka je to skvělá, ale za sebe si myslím, že tak malá spotřeba (resp. oběh málo paliva) + k tomu ty moderní okruhy, jejichž dimenzování počítá s benzínem bez biosložky, nedělají dohromady dobře.. nebo pak musí být ještě o pár čidel více :((
Mně osobně reálně jezdila do 1.6l/100km a z domu šla kvůi tomu, že popadaná v plachtě ve větru měla naštěstí havarijní pojistku a nechtělo se mi drbat s vyhazováním poničených plastů, které vyměnit vlastně nepotřebovaly..co se týče kvality povrchů, tak úroveň laku samozřejmě nízká, krom lokálně načaté rzi jsem diagnostikoval u dost nového stroje rovněž začínající praskání pryžových věcí -převlečného kolínka a prachovky vidlice. Holt taková je doba: vše udržitelněji vyrobené vydrží menší dobu.
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7 8... 9
Následující

TOPlist