Komentáře
Nalezeno 112 záznamů
28.3.2011 | Článek | Zde originální stránky http://www.pipeburn.com/.. PS: nemluví Vám trošku z duše...? http://vimeo.com/20789680 |
22.3.2011 | Článek | Nejzápadnější místo je trojmezí. Hraniční styk tří bývalých států. Československo, Východní Německo a Západní Německo. http://ed250.rajce.idnes.cz/Zelena_stezka%2C_aneb_trek_kolem_signalni_steny_podel_byvale_zelezne_opony/#P6300040.JPG Nedávno jsme z tohoto místa jeli na kolech po bývalé SIS - signální stěně (dráty) až na Šumavu do Kvildy. dali jsme to za dva dny. Je to kouzelný. Užasná příroda. Rozbourané vesnice, zbytky vojenského zabezpečení hranic. Hlídkové věže, vojenské bunkry, odposlechové věže z dob studené války na významných kopcích... Apod. Sice to nebylo na motocyklech, ale přece.. http://ed250.rajce.idnes.cz/Zelena_stezka%2C_aneb_trek_kolem_signalni_steny_podel_byvale_zelezne_opony/ |
21.3.2011 | Článek | Pěkné. Alp už opravdu bylo dost a zatím mne opět nelákají. Plánuji to na červen a pojedeme na starých Jawách. Chci to ale vzít ještě blíže k hranicím po těch nejzašších okreskách. Spát po lesích a hygiena v potůčcích. nechci jet západní signálku. Tu už mám za sebou, ale maluju to po nebližších legálních cestách při hranicích - výlet hlavně kvůli přírodě. Výpadky do vnitrozemí jen pro potraviny a benzin. Snad nám vyjde počasí. |
20.3.2011 | Článek | Pěkný článek. Vím co je to za pocit, když se po měsících práce složí stroj do posledního šroubečku, otočí se klíčkem a zhoupne na páce... Je to pohlazení a člověk má pak ke svému strojí úplně kiný vztah než k řadové motorce koupené v obchodě.. |
9.3.2011 | Článek | Nejlepší je půltón. Jak jinak,, Bohouši opět moc hezký článek a výborné fotografie. Zdravíme! |
8.11.2010 | Článek | Jasný. Chápu... Já už holt tu mašinu za ta léta mám rád. Je už vychytaná a nosí radost. |
7.11.2010 | Článek | S levotoči je to práce na chvilku a bez půlení.. http://www.jc3.wz.cz/usr/03/P1010064.jpg |
5.11.2010 | Článek | Hlavní problém byl hlavně v Pragovácké úpravě koleček. U Jawských origo převodovek se to nestávalo. A ty pády na řadící páku tomu taky dávaly zabrat. Dost to eliminovala sklopná řadička. Ten motor konstrukčně špatný není. Vem si cestovatele Šímu. Ten s tímhle motorem najel v Jawském Tempu 150 000Km bez vážných závad. O kolíku ani zmínka. Vše vydrželo. Jinak u Husqy nebyly maznice na uložení kyvky. Dle mého to ve fabrice ani nenamazali, protože uložení začalo skřípat opravdu po sezóně - vůle zatím nebyly. Generálkovali jsme to. Inu, každý stroj má něco. Jinak s Gasem zkušenosti nemám, ale dost se mi líbí. Onehdá jsem ho obdivoval v Praze na výstavišti. Vymakanost do detailů a logo i na stojánku. :o)Pěkná motorka. Podobně je vymazlený i VéMko. :o) |
4.11.2010 | Článek | Italle měl jsi dost smůla na servis, jestli jsi po každé jezdiĺ do Kladna... Znám to z vyprávění a né z jednoho. kamarád tam párkrát dal servisovat Yamahu... Ta "pružinka" jak nazýváš ke opravná sada "Heliokor" a ta tam použít kloudně nejde. Je tam málo masa - materiálu. Proto tam Jawa udělala závit M7. S mou úpravou ložiska (taková blbost) západky už to nikdy nezazlobilo.. Co si neuděláš - nemáš. Kord u endura a motokrosu. Tam je servis znát. Mimochodem co Tvá Husqa a uložení kyvky + přepáko? Měl jsi to někdy rozebraný? Po dvou letech tam ty volně ložený jehličky připomínaly ohořelé sirky. Tak to bylo zrezlý.. My měli v rodině Husky 4, z toho dvě nový. Tu poslední do dnes. TE450 - ještě v záruce se na jedné zaklepaly ventily -subdodavatel japonsko a odešla volnoběžka starteru - vyčesáno. Opraveno v záruce. Na druhé TE 450 (2006) nové odešla v záruce ojnice..S Cagivou Praha nešlo počítat. To by jsme čekali na díl půl roku. Pro vše jsme jezdili a jezdíme k mistrovi Gregerovi do Rajchu. Hchci tím říci, že záleží dost na kusu. Né na serii či značce. Bahnu zdar! |
4.11.2010 | Článek | Spousta věcí na vrub Pragovky je pravda. Ale se spoustou i nesouhlasím. Sedlám jí desátým rokem a rozhodně se u mě neflákala, čemuž svědčí desdítky hobbymarathonů, šestihodinovek, ba i hobbymotokrosu s licencí. Nijak obvzlášť mě opravdu nezlobila a nestalo se mi, že bych na ní někdy nedojel soutěž. Několikrát jsem dojel s jedním kvaltem, pravda, kolík byl fuč. Časem se dalo odpozorovat proč. Vše se dělo hlavně kvůli špatně navrženému ložisku západky řazení, která je uchycena pod kolíkem. Utažením se zdeformovala a přestala volně chodit. Proto kolík v servisu (o Kladně se nebududu vyjadřovat, osobně bych tam motorku nikdy nedal...) neutahoval a ten pak trpěl na zlomení. Ložisko jsem si doma upravil za pomocí dvou podložek a pérovky a je po problémech. Navíc jsem si kolík ještě pojistil malou konzolkou a od té doby už nebyl problém s uražením ani jednou. http://ed250.rajce.idnes.cz/Rozborka%2C_kontrola_a_preloziskovani_motoru_Jawa_250_593./#P1140206.JPG http://ed250.rajce.idnes.cz/Rozborka%2C_kontrola_a_preloziskovani_motoru_Jawa_250_593./#P1140209.JPG Co se týče podvozku, nebylo to tak strašný, ale s vytržením zadního úchytu jsem měl problém taky. Bylo to po pěti letech hrubého zacházení - motokrosové lavice, apod.. Vše se dalo opravit. Trpěly tím jen první typy rámů, novější už něly protaženější svár od vidlice dolů a ty nepraskaly. Paioly jezdím od začátku a nemohu si stěžovat Dělal jsem za 10 let třiktát gufera a pětkrát olej. Pouzdra mám ještě poůvodní. Tlumiče jsou zastaralé, to je jasný. vždyť praga byla stavěna někdy kolem roku 1996. V roce 1998 jel ještě celej Dakar na klasikách. Původní mám i přepákování, které je masivní a perfektně utěsněné těsnícími břity a ještě "O" kroužky. O tomhle se může japončíkům jen zdát. Je faktem, že má Praga měla servis. Mám jí rád. Jednou do roka se shodila kyvka a hlava řízení a vše se čistilo a mazalo. Na motoru odešla jednou ojnice. jinak mám původní píst, nikasil i spojku. Co se týkalo převodovky, tak tu "jawskou" pohnojili v Pragovce tím, že ofrézovali čelní zuby kol pod důvodem rychlejšího zapadání rychlostí. Potom záleželo na várce jak se povedla znovu tepelně zušlechtit. Po 8 letech mi začala špatně zapadat trojka. Vyřeši jsem to výměnou originálních převodových kol Jawa a je klid. Vidličky mám původní. Hodně bych kritizoval plasty. Jsou křehké. Pak ještě celkovou hmotnost. Regulátor světel mi odešel taky. Jezdím regler od Vape. Jinak mi Praga po celou dobu nosila a nosí radost. Ten výčet závad je dle mého normální. Jezdím v partě s klukama co mají Husqvarny a Japonce a taky mívají problémy. Taky už jsme vařili rámy... Mám rád České stroje a byl jsem tenkrát rád, že jsem si mohl koupit Českou novou mašinu. na druhou stranu jí ale jezdím, nedělám z ní leštěnku. Peru do ní Vapkou, apod. Jednou to bude sběrateský kus. Bylo jich něco málo kolem 250ks, z toho cca 200ks jezdí v Čechách. Jen se podívejte jak za ta léta spadla na ceně a srovejte to s konkurencí. VéemKu držím palce. S jeho stvořiteli jsem se setkal osobně a musím říci, že je tam zapálenost cítit na sto honů... I když, po pravdě tomu moc nadějí na dnešním trhu nedávám... Konkurence je obrovská.. Tady pár zajímavostí s opravou motoru http://ed250.rajce.idnes.cz/Rozborka%2C_kontrola_a_preloziskovani_motoru_Jawa_250_593./# |
24.8.2010 | Článek | Pěknej Ale 550 to není... Taky ho mám, leč čeká na renovaci. Pěkná práce. |
23.4.2010 | Článek | Paráda Slušná štreka a krásný obrázky... Taky cetujeme na Jawičkách. Nemá to chybu.. http://ed250.rajce.idnes.cz/S_Jawou_po_strechach_Alp%2C_aneb_vysokohorska_turistika_na_sestnactkach_kolech.._o/ |
19.2.2010 | Článek | Pěkný článek. Dokážu se vžít do té situace. Půllitr je opravdu stroj se zvláštním nádechem... taky jsem se na něm "nadřel" Pro zajímavost mrkněte sem.http://www.jawamania.info/Files/tech/3094/Img_9150.jpg |
2.2.2010 | Článek | Ahoj Romixi. Hned u první fotky jsem si byl jist, že už jse tu práci někde viděl! Co pérák? Jak na tom je on? |
18.1.2010 | Článek | Občas se legálně dovezl i nějaký ten Norton či Matchless. Bohužel jen do Tuzexu. PS: a ještě jedna technická připomínka k textu. Takový pérák 250 měl už v těch letech uhlazenější a čistější linii než dnešní dvěstěpadesátky.. Článek mluví o opaku...:o) Jinak moc hezký článek. Díky za něj. |