PROFIL UŽIVATELE

Jindra650

Offline: 25.4.2024 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 37
Město: Soběslav
Lokalita: Tábor Jihočes...
Poděkoval: 1x
Pomohl: 24x
Založil témat: 4x
Napsal příspěvků: 7854x
Body komentářů: 35 / 4
ID uživatele: 74649
Registrace: 19.7.2008

Adresa profilu:http://jindra650.motorkari.cz (Sdílet)


Komentáře
Nalezeno 150 záznamů

24.2.2020 Článek Jo, tak to souhlasim, tos napsal pekne.
21.2.2020 Článek deluxa ....nechtelo by to tedy zalozit s takovym sebevedomim zavodni tym Manet Motorsport a jit do MotoGP jim to ukazat?
21.2.2020 Článek Jako ona je ještě otázka jestli máš na mysli R&D tedy produkční vývoj a nebo Motorsport. V motorsportu jsou platy vyšší a příležitost nakonstruovat si motor do mistrovství světa jinde v Evropě není a výhledově rozhodně nebude. Ale to je pohled člověka který volil jinak. Ono s tím, že motorky jsou už v malíku bych ale byl dost opatrný. Nevím o jiném atmosférickém motoru co by měl střední efektivní tlak vyšší jak leckeré produkční přeplňované motory ...tomu smutnému pravidlu se říká specializace a bohužel dolehne v nějakém rozsahu na každého z nás, doba DaVinciho - univerzálního génia je dávno pryč.
20.2.2020 Článek proč podvodných? Kolik by jich mělo být?
20.2.2020 Článek Spíš tim Stonerem, jestliže Stoner jezdil s nezbytným minimem pomocníků a dokázal motorku zkrotit, tak třeba Pedrosa je opačný typ co vyvíjí motorku tím směrem aby jela jako po kolejích s maximem elektronických pomocníků a on jí nikam nenutil násilim, má obrovský cit pro detail, je to jiný přístup.

Ducati třeba teď je úplný opak japonského tria. Jde cestou strašné složitosti a komplikovanosti. Počínaje "Lunch boxem" s laditelným tlumičem kmitů co učí jezdit zjevně nestabilní motorku klidněji a konče různými elektrickými pumpami od vodní po olejovou, různými systémy pro řazení a ovládání spojky ...šílenosti. To je přesně o tom, že tomu šéfuje někdo kdo to tlačí nějakým směrem ať se děje co se děje. Proti tomu jsou Yamahy a suzuki jednoduché přímočaré konstrukce dle filosofie v jednoduchosti je síla.
20.2.2020 Článek Guzo viděl bych to na vícero důvodů. Každá idea potřebuje někoho kdo to prostě chce dokázat, nebo i podporu shora. Podobně jako v motokrosu ocelové rámy s rovnými trubkami nejsou to správné, tak i v GP rovné trubky jsou špatně a v té době v Ducati prostě rovné trubky měli a šli po vysoké tuhosti, tu brali jako potřebnou ....to je také dovedlo k uhlíkovému šasi, které pro ně dělali ve spolupráci s Ferrari, podle slov člověka co byl při tom to nebylo z bůhvíjakých hlubokých mouder a motivací, ale prozaicky se shlédli v tuhosti. Jak historie ukázala, v kombinaci s motorem jako nosným prvkem to byla naprostá blbost. Naprosto nejzásadnější problém motoru jako nosného prvku je to, že to je nehomogenní kostka materiálu, která je obtížně modifikovatelná a má dost složitě definovanou tuhost, od té doby to také nikdo nepoužil a motor je jen přídavná tuhost, ne že by přes něj tekly všechny síly odpředu dozadu. Takže to je jeden důvod a druhý hodně relevantní je ta konzistence, je potřeba zařídit, že rámy jsou jeden jako druhý, což se u hliníku zařídí poněkud snáze tím, že je to lehce obrobitelný materiál ze kterého lze vysochat velké celky a ty k sobě pak svařit, to u ocele je trochu náročnější a tloušťka stěny jde proti hliníku dost dolu a nebo průřez. Dneska se to dá řešit už i jinýma vychytávkama než jen obrobky a hydroformingem tvarovanými plechy a trubkami ....třeba 3D tiskem. Takže pokud nemáte od koho opisovat, musíte postavit motorku na vlastnímm základu a sami výpočetně nevíte jak tuhý má být rám v podélném směru na uhyb, krutu a ohybu v bočním směru, tak to chvíli trvá ...no a 3-4 roky jsou nakonec docela dost úspěch ne? Aprilia má hliníkový rám a netrvalo jí to o nic kratší dobu aby neluxovala konec pole ....takže to je myslim odpověď na tu nesmyslně opakovanou nesmyslnost ocelového rámu.
20.2.2020 Článek Tak zalezi co si kdo rekne a taky jak moc je vyhodou mit Mnichovsky seniorsky plat s tim co tam stoji zivot. Uplne jinou otazkou je pak co clovek od zivota vlastne chce. Urcite jsem si ale nepohorsil proti maximu co slo v Praze vydelat a poloha je stejne nevyhoda jako vyhoda.
20.2.2020 Článek Neřek bych že nechtějí, ale ať experti sledují: https://jobs.ktm.com/jobs?jobProfiles=Motorsport
20.2.2020 Článek deluxa je opravdovy nadutec a clovek s egem vyssim nez Eifellovka Obrovska tuhost? Vylisky? Ani jedno neni potreba. Navic zadny zavodni ram nebo kyvka uz dneska neni lisovany, ale obrabeny z kusu a pote svareny. Ostatne pokud se vemou uslechtile materialy, tak pomery mezi hmotnosti, pevnosti, tuhosti jsou prakticky identicke pro ocel, hlinik a i takovy horcik. Z toho je vzdelanemu cloveku jasne, ze to co u oceli je trochu obtiznejsi je spis to, ze jestlize nekde je v hliniku 3mm stena, tak pri 3x nizsim modulu pruznosti ocel pravdepodobne bude potrebovat 1mm a tolerance tloustky a provedeni svaru bude muset byt taky lepsi, konzistentnejsi. Ducati slo uplne jinou cestou a i uplne prvni ram byl reseny zcela jinak nez dnes KTM, uspech ci neuspech nejde takhle predpovidat.
20.2.2020 Článek Jiný materiál rámu znamená jen a pouze jediné, nejde to opsat, musí se najít vlastní řešení. To je problém ocelového rámu, nic víc, tečka. Nemá to cenu srovnávat s Ducati 10let dozadu a jejich pokusy s nosným motorem a uhlíkovým šasi. Tam byly naprosto jiné úmysly a s nevhodností oceli to nemá lautr nic společného. Rossi měl u Ducati taky hliníhový rám a nikam to nedotáhl. Držte palce a uvidí se, jak moc se podařilo vloni konstruovat, fabrika v posledních 2 letech hodně investovala do techniky a i lidských zdrojů. Bohužel ani jeden z internetových kritiků na přijímací pohovor nepřišel, ale to je život. Je trochu hanba, že ve vývojovém oddělení které je jen 120km od hranic ČR je jen jeden čech za to italů cca10 a to to maj většinou 600km od domova.
31.1.2020 Článek HA HA HA ...prosil bych nejakou dalsi pohadku, jak postavi na znacky predvalecny motor s kompresorem. To JENOM zakrytujem rozvody a retezy a JENOM udelame vstrikovani misto kompresoru a JENOM tamto ...a vzdyt je to JENOM 10ks, to nam pusti na silnici ...... smesne, ale smutne zaroven, protoze jak tu dole pise Moga. V CR je zasadni problem v tom, ze nejaky pantata vydela trochu penez, rozhodne si udelat motorku, ale nema uz dost penez na to vyvinout vse potrebne, takze to placa jak jde a nakonec je z toho fiasko ....s kazdym dalsim takovym projektem se vzdaluje moznost toho, ze by nejaky opravdu bohaty clovek mel chut jit do plnohodnotne motorky ci obnoveni vyroby nejake uz zanikle znacky. Hadejte proc ...a kdyz si nedaji poradit od odborniku co se v branzi pohybuji, tak to ani nema smysl komentovat.

...jen muj nazor, nikoho z projektu neznam, ale je to u nas jak pres kopirak.
10.9.2019 Článek Jako konstruktéra v oboru motocyklových motorů mne mrzí jediné. Nakreslit motor a motorku na úrovni Evropy či světa by netrvalo moc dlouho a v mzdových nákladech na partu schopných lidí ochotných něco takového udělat v horizontu 1-2 let by to ani nestálo svět v porovnání k tomu kolik lek nějací darmožrouti sice za suché z nosu ale vytrvale kontruují paskvily. Jenže takhle daleko nikdo nevidí, aby si to spočítal. Stejně daleko víc než konstruktéři stojí výroba a mechanický vývoj.
+3 
29.4.2019 Článek Pokud jsou dvě druhá místa v šampionátu a z toho jeden ukradený titul záchvěv u Rossiho, tak by se na to kapitán Lorenc už vážně měl vykašlat Jinak Pol začíná sklízet ovoce dlouhodobé práce na KTM, kterou zná jak své boty podobně jako Dovi zná Duc. V téhle situaci kdy je Pol jak technicky tak psychicky silný, tak pokud příjde vycházející hvězda od satelitní Yamahy, už jen očekávání jsou natolik veliká, nehledě na technické aspekty, že psychicky to dotyčný nemusí ukočírovat. Přesně to vidíme v přímém přenose, on na to zcela jistě má jet stejně jako Pol, ale psychicky se zacyklil mezi očekáváním motorky co pojede jako Yamaha a deziluzí z toho jak moc daleko dojíždí za Polem. Vůbec bych nechtěl být ve stejné pozici co je on.
20.3.2019 Článek Nerad bych polemizoval se slovutnými inženýry F1, ale s ohledem na pozici osy kyvné vidlice a vektoru výslednice aerodynamických sil je docela jasné:

- že rameno na kterém síla z křidélka působí není nikterak velké a tedy kolik síly toto malé rameno přenese díky převodovému poměru na kolo
- průřez mezi spodkem kapotáže a křidélkem bude někde kolem 1dm2 což je tak vystrčená rukavice
- vzduch který v těch místech proudí má daleko k volnému proudu, vzhledem ke kolu vpředu tam je úplav, a tak účinnost takového prvku je hodně diskutabilní
+1 
8.1.2019 Článek Jako člověka od fochu mne hodně mrzí, že než to začli konstruovat, tak nerozhodili sítě a nezjistili si, jaký lidi v ČR umí dělat konstrukci motorek. Z toho plyne, že se sice na tom odvedlo dost práce a stálo to spoustu času ale nakonec vzniklo něco, co když vydí zasvěcený člověk tak se může akorát stydět než nadmout pýchou. Ti lidé co to navrhnuli samozřejmě za nic nemůžou, dělali co uměli a holt je to jejich první skůtr, tak to dopadlo takhle. Pak se objeví lidé co začnou řikat, jaky jsou kritici škarohlídi a že je to přece super věc. Ne není, konstrukce a provedení podvozku pod kapotou je příšerná a ostatně to dokazuje i fakt, že se nedávno k mojim bývalým kolegům v jedné konstrukční kanceláři(co mají za sebou návrh skůtru pro známou značku) donesla bokovka v podobě konzultace jak ten paskvil vylepšit.
-1

TOPlist