renocar_duben



PROFIL UŽIVATELE

Jindra650

Offline: Včera v 10:12 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 37
Město: Soběslav
Lokalita: Tábor Jihočes...
Poděkoval: 1x
Pomohl: 24x
Založil témat: 4x
Napsal příspěvků: 7854x
Body komentářů: 35 / 4
ID uživatele: 74649
Registrace: 19.7.2008

Adresa profilu:http://jindra650.motorkari.cz (Sdílet)


Komentáře
Nalezeno 150 záznamů

13.3.2024 Článek Honda dlouhodobě ignorovala všechny kromě super hvězdy MM a to včetně tak nadaných jezdců jako Dani Pedrosa. Mimo jiné jsem to osobně slyšel z jeho úst a je to důvod proč je tam kde je. A přál bych vám slyšet jeho komentáře a jeho erudici, ten až nebude moci jezdit, tak si ho dovedu představit jako šéfa celého projektu. Ta hloubka nad čim všim přemýšlí a jak si spojuje dohromady informace a jak vyvozuje závěry, klobouk dolu!
17.1.2023 Článek V nejhorším půjde zase dělat zubaře
+1 
9.6.2022 Článek Neřekl bych, že se motorka nevyvíjela! Mezi lety 2004 a 2006 se intenzivně pracovalo na sice koncepčně zamrazeném, ale jinak velmi upraveném motoru, výfukovém potrubí, airboxu. Jestliže měl na začátku motor cca 177k a ve 14tis se rozpadal rozvod, tak na konci měl přes 193k a snesl přetočení až na 17tis. Z hlediska konstrukčního je to dost velký úspěch s hrníčkovými zdvihátky a danou velikostí ventilů. Ostatně ten motor měl vrtání 88mm, o 7mm víc jak dnešní MotoGP. Také koncepce motoru má spletitější cestu, úplně první motor představený při GP Malajsije vypadal jak z F1 díky Sauberu, následně druhá generace původní koncept výrazně přepracovala do víc motorkového vzhledu a když pak spolupráce se Sauberem skončila, nedošlo k předání kompletního návrhu, ale motor SBK celkem nepochopitelně nakonstruoval Suter(v té době bez zkušeností s tak velkým projektem) a víceméně jako volné pokračování posledního GP motoru, s přimhouřeným okem jsou si podobné. To znamenalo později nemálo starostí pro firmu, která od Sutera vývoj SBK motorů převzala. Na druhou stranu ve stejné době i jiné významné značky měly problémy s vlastní konstrukcí výkonného čtyřtaktu, zkušenosti v Evropě chyběly.
19.4.2022 Článek Je to s ohledem na jejich možnosti úžasný výsledek. Nad pojetim, konstrukcí se samozřejmě dá polemizovat, ale jsou to šikovný lidi, co z ničeho dokázali udělat takovéhle neortodoxní kladivo a hlavně měli tu kuráž do toho jít Jinak s tím počtem techniků ve fabrikách se trochu přehání. Podobný závodní jednoválec navrhují běžně i v továrně, kde se "kouří z komína" jen dva lidi, další řekněme 3 dělají šasi a na testování na brzdě stačí 2 lidi. Zbytek jsou mechanici. Podle mě je nejtěžší na takovém projektu najít čas a morální sílu po 8-10hodinách vymýšlení ještě sednout doma a urvat 3-4h na soukromý projekt a zorganizovat všechno ostatní, ušroubovat ten zbytek. Takže ať se jim daří i nadále, držím palce i když asi větší potenciál mají drobnější motorky jako jezdí Petr Najman.
+1 
23.2.2022 Článek Moc si vážím toho, že je někdo ochotný udělat takové srovnání, Z pohledu konstruktéra ale musím říct toto. ona šestková díra je jen a pouze pocit. Je to pocit daný převody a objektivně vyšším otáčkovým rozsahem víceválce. Je jednoznačně lež, že dvouválec má víc krouťáku a pokud má, tak ne o mnoho. Je třeba se na to podívat tak, že otáčky neznamenají až tak moc, víceválec točí více, volnoběh mají naopak níže a je to jak porovnávat benzínový motor s naftovým, kdy u nafťáku bez krátkého zpřevodování by pouhé 2-3tis rozsahu otáček byly jinak nevyužitelné. Když porovnám 6stovku z roku 1983 a roku 2007 kdy přišly poslední homologované motory, spodek charakteristiky je prakticky stejný a motor jen točí výrazně výše a má vyšší výkon. Protože víceválec jde více podtočit, reálně každý s ním i jezdí o stupeň výše a v dynamickém zrychlení je pak mimo optimum. Je to jako porovnání 3/4 a 6válcového motoru v autě. Zkrátka 3válcové TDI nejde používat pod 2tis, 4válec pod 1,5tis a 6válec neprotestuje až do 1,2tis. To samé je i u motorek. Připomíná mi to osobní dojem při jízdě na dvouválci co měl vlastně o krapet lepší poměr výkon/hmotnost jak můj čtyřválec. Objektivně dvouválec "tahal" jak zběsilý, ovšem ať jsem seděl na něm já a nebo majitel, nudný 4válec vždy vyhrál. To, že kategorie 600cm3 skončila je pak jen a pouze otázka vývojových nákladů a emisních norem, kdy výrobci nebyli ochotni akceptovat snížení výkonu. Jinak by i dnes dávalo smysl postavit 6kilo místo 660 dvouválce.
+2 
31.1.2022 Článek Nechce se mi věřit, že by v HRC měli 290k, když neumí udělat motor ani do Moto3.
6.12.2021 Článek Jenže na motokrosu jeho úrovně je permanentní dohled doktorů a připravená sanitka. Taky máme ve firmě jednoho MX hobíka na vozíku, na druhou stranu kamarád z mládí je na vozíku právě kvůli lyžím. Ve volném terénu pak na rozdíl od upravené sjezdovky ani ta horská služba na nikoho nečeká, hlavně tam jsou skály apod.

Ježdění mimo sjezdovky je srovnatelně nebezpečný sport jako base jumping, jen si to lidi podle mě odmítaj připustit.
5.12.2021 Článek Jsem zvědavý jak dlouho vydrží ve vedení neschopák Dr. Robert Hentschel. Člověk, který kam přišel to podělal, ale přesto nějakým zázrakem pokaždé našel další firmu kde opět dělá vrcholového manažera... tak se i stalo, že k nám v roce 2013 přišel z Lotus Engineering a odva roky později zase vyfičel, nic nevyřešil a ještě po něm zbyly problémy. Jak ironické bylo, když jsem nastoupil do nového zaměstnání a kolega něměc mi po nějaké době říkal o managerovi v jeho předchozím zaměstnání, který tam před pár lety přišel, spoustu věcí rozvráti, je to úplný vůl a jmenuje se Dr. Robert..... tak jsme se upřímně zasmáli. Takže teď Norton
2.12.2021 Článek Dokonalé! Projekt jsem objevil asi měsíc dva před tímto článkem a smekám! Jak před trpělivostí při stavbě, tak trpělivostí manželky

Přeju hodně zdaru při řešení problémů s kompresory a možná bych poradil zkusit materiál Dispal S232 (AlSi17Fe4Cu3Mg), je to materiál speciálně pro takovou aplikaci, používáme ho na trochoidní pumpy.
+2 
15.11.2021 Článek Dneska mají 4T střední efektivní tlak v max. výkonu 15-16bar a maximální spalovací tlaky přes 110bar, to jsou hodnoty přeplňovaných seriových automobilů a 2T by něco takového nikdy nedokázal.
15.11.2021 Článek Technici z Ducati dlouho chtěli M3 udělat, ale nebylo to posvěceno od vedení - peníze. Se současnými pravidly je otázka zda kdy někdo do třídy vstoupí. Vstup Ducati by byl určitě zajímavý, vědí jak z motoru dostat koně a nepochybuju o tom, že by brzo měli srovnatelný výkon jako KTM a nebo Honda. Ostatně válcová jednotka Moto3 a MotoGP jsou mimo průřezů kanálů v podstatě identické. Jestliže KTM šla cestou násobení válcové jednotky Moto3 a radikálnějším návrhem komponent pro MotoGP, tak zvláště dneska by Moto3 mohla vzniknout klidně od Suzuki, Yamahy a nebo Ducati naopak dělením. Malý hráč jako TM má ten problém, že jejich vývojové možnosti a znalosti jsou pod úrovní současného mistrovství světa. Jejich starší 4T motory byly a jsou předpotopní a až vstup nového člověka, co jim navrhnul Moto3 motor a tuto hlavu oni naroubovali na svoje staré skříně, to je posunulo kupředu. Moto3 motor pokud nebude mít +/-60k, tak bude vymetat chvost startovního pole.
15.11.2021 Článek Podle mě to Honda jen tvrdila, aby oblbla lidi. To muselo být jasné všem od počátku, že to bude dražší technika. KTM sice do toho šla na plno od začátku, ale až do roku 2015 nebylo v motoru nic extra exotického(titanové ventily měli dávno jak superbiky, tak motokrosy), kdyby měl ten motor přípravu na startér jako prototyp, jehož obrázky jsou na internetu k mání, tak se mohl klidně seriově vyrábět. To jen Honda brečela proto, že prohrávali a musel hrábnout do motoru, který od počátku dost nevhodně navrhli. Třeba s vrtáním 79mm i když pravidla povolovali 81mm, jasná stopa k tomu, že motor vzniknul dřív jak pravidla. Nebo rozvody řetězem bez vloženého kola, které na závoďáku nestíhaly a tak vznikla ohavná hlava NSF250RW. Problém vstupu dalších výrobců je ten, že v jedné době všichni chtěli jezdit KTM a ta neměla zájem dodávat všem a tak si vybrečeli, ža každý výrobce musí dodávat aspoň 6 motorek resp. do minulé sezony to byla dohoda o cca 50:50 mezi hondou a KTM ... na tyhle pravidla doplatila Mahindra, neměli rozpočet na to platit tolik motorek, tak to radši zabalili, kdyby mohli mít jen jeden tým, tak tu jsou možná doteď. To samé je příběh TM, oni zůstanou v CEV a CIV, kde mohou mít po 2 motorkách a nikdo je nenutí homologovat a dodávat daný počet motorek pravidly ....nikdy nepůjdou tedy do GP .... musíte si uvědomit, že spolu s CEV a CIV musí každý výrobce ročně postavit cca 150+ motorů!!! Kolik malovýrobců tohle udělá? Teď se navíc vychyluje rovnováha opět ke KTM, takže těch motorů bude třeba postavit o hooodně víc. No a vzhledem k tomu, že cenové limity byly určené před skoro 10lety, tak se dnes jedná z strany fabriky o čistý sponzoring... ještě jedna poznámka ...ta proklamace o šetření peněz díky zmrazení vývoje je taky lež jako věž. Pro týmy je cena motorky neměnná a taky cena za jednotlivé díly je buď omezena a nebo je jedno zda je třeba kapota v tomhle nebo tamtom tvaru, výrobní cena je v podstatě stejná. Naopak nyní jsou náklady pro fabriku ještě vyšší, protože nemůže se založenýma rukama čekat na rok 2024, tedy musí vyvíjet a zároveň nemůže jen tak nechat dožívat současnou motorku, ta taky potřebuje nějaká vylepšení a je to krásně vidět i v MotoGP, kde zamrazené motorky výrazně zrychlily. prostě teď se vyvíjí zároveň dvě motorky místo jedné. Jediný důvod, proč Honda zaostává a nevyvýjí je to, že mají průser na všech frontách od SBK, přes MotoGP až po Moto3(vyjma podvodného Leopardu) a tak vrhají všechno do MotoGP, na Moto3 zkrátka kašlou.
11.11.2021 Článek Pochvalu za video? Je vysloveně trapné sledovat "novináře" jak mluví hospodským stylem a je jedno, jak hodnotné ve výsledku podávané informace jsou... Bývaly doby, kdy by s takovým slovníkem a mluvou nikdo s kůží na trh nešel.
10.11.2021 Článek Foggia měl smůlu, ale tým Leopard si to zasloužil. Je to tým podvodníků. Už léta se ví, že něco na jejich motorkách smrdí. Z ničeho nic, když je zrovna třeba - dohnat 90 bodů v šampionátu apod., tak jejich motorka jede takovým stylem, že na rovinkách do kopce mimo slipstream dojede 20m náskok a ještě předjede soupeře. Naopak soupeř ani s dvojitým slipstreamem Leopardí motorku nepředjede. V Moto3 je snaha mít co nejvyrovnanější motory z hlediska výkonu, protože se losují. V praxi to jsou rozdíly v řádu max. 1hp mezi nejhorším a nejlepším. A i ojetý motor před revizí rozhodně nemá manko o moc větší. Jednoduchá matematika řekne, že takovýhle rozdíl ukazuje na víc jak 2hp. Navíc ostatní Hondy, které by měly být rovnocené jsou vždy vzadu až za Leopardem a mají ty samé problémy jak KTM s předjetím. Takže dobře jim tak, podvodníkům.
1.11.2021 Článek Popravdě, tihle kluci znají tyhle věci jen zevrubně(a není sebemenší důvod jim to zazlívat), hlavně vzhledem k motoru, který se udělá v továrně a pak se do něj nešahá(mimo převodovku a spojku ale na to je vždy specialista). Takže nejen že mají onu mlčenlivost, ale hlavně jako mechanici a ještě v továrním týmu se ani k nějakému vysvětlení proč a jak od konstruktéra co to dělal moc nedostanou. Oni opravdu stráví celý rok po závodech a do továrny přijedou na týden.
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7 8 9... 10
Následující

TOPlist