PROFIL UŽIVATELE

TomasTT

Offline: 20.2.2023 Hlavní stránka sekce

Skupina: Firma
Pohlaví: Muž
Věk: -
Město: Říčany
Lokalita: Praha-východ ...
Pomohl: 2x
Založil témat: 15x
Napsal příspěvků: 1322x
Body komentářů: 3
ID uživatele: 58178
Registrace: 1.2.2008
Skype:tomaskocanda

Adresa profilu:http://tomastt.motorkari.cz (Sdílet)


Komentáře
Nalezeno 43 záznamů

26.11.2008 Článek Jinak web je www.martinmacek.com, funguje alias i z www.martinmacek.cz ale mail má na .com
26.11.2008 Článek markus: nádrže jsem právě psal, voda podle regulí - povinně 5l (to je nádrž dole před motorem) plus bude mít 3l camelbag (resp. ne camelbag ale vak na vodu od jiné firmy než camelbag) :)
26.11.2008 Článek voza: Tovární speciál znamená že jsou to komponenty, které použije letos tovární tým a ne že to jsou kusově vyráběné díly (t.j. každý jezdec bude mít něco jiného). Kit není od Mecasystem ale základ toho kit od nich je ale jeden z týmových mechaniků Yamahy (myšleno francouzské Yamahy), ten kit ještě upravil, nádrže jsou jeho práce, stejně jako některé další úpravy, kterými se to od toho, co se dá koupit od Mecasystem. Není to zásadní, ten kit je skvělý i tak ale ty drobnosti jsou třeba použití nádrží, které mají normálně jiný tvar a váží několikanásobně víc apod. Spíš materiály než radikální odlišnosti. Tuhle verzi nazvanou "factory" pojede kromě Martina i Fretigne a Marchini. Z holandské party je jediný, kdo bude mít tuhle verzi, protože je mnohem dražší než běžný Meca a drasticky dražší než amatérský kit od A3, který má ale i dost jiné tvary a pozná se to okamžitě.
O výbavě a standardním Meca kitu je hodně napsáno tady: http://www.martinmacek.com/html/technika.html
Ten letošní se dokončil před týdnem a nebyl čas to doplnit ale dáme to na web. Motor je téměř bez úprav ale má laďák (ještě o víkendu se rozhodovalo který ze dvou to bude) a nastavený karburátor ale všechno ostatní v motoru je bez úprav.
bojek: 450ccm, pětiventil DOHC, titanové ventily, vyvažovací hřídel z wolframu. Motor je prakticky to samé jako YZ, váha asi 135kg s kompletním kitem (uvidíme podle vybraného výfuku). Nádrže 30l + 10l zadní. Zdvih tlumiče vpředu 330mm, zadní nevím ale je to asi jako sériovka, takže 305mm odhaduju. Tlumiče jsou YSS (taiwan výroba, sestavované v NL). Když tak koukni na fotogalerii z příprav tady a na popisky k fotkám: http://www.martinmacek.com/html/blog.html
11.11.2008 Článek XarlieN: Nejsem expert na KTM ale bude to podobné jako u Yamahy. Tam máš možnost třeba za asi 10 tisíc EUR pořídit levný kit, který vypadá na první pohled docela hezky a jede ho spousta amatérů (M. Macek ho měl před dvěma roky) a v rukách špičkového jezdce se s tím dá dojet jak bylo vidět v první dvacítce. Profesionální kity jsou tak od 25 tisíc nahoru, běžná cena kompletní motorky ve třídě 450ccm je tak za 45 tisíc EUR ale letošní co pojede MM, Fretigne a Marchini vychází na asi dva miliony. Repliky stojí mnohem míň, factory replika od KTM tuším vyjde na asi 30 tisíc EUR, což není tak drastický ale tu cenu fakt nevím přesně. Jestli máš kalkulačku, můžeš si zkusit posčítat ceny základních komponentů Meca systému tady: http://www.mecasystem.fr/catalogue-201-extreme-evolution-ktm-evo2.html
Nezapomeň jednotlivé záložky kde jsou volby dalších komponentů - třeba chladiče apod. To jsou jen díly bez práce a bez dalšího vybavení ale pro představu...
A čím se to liší? Opět použiju příklad z WR450F - konstrukce je dost jiná. Jiné řešení nádrží, jiné těžiště. Aby to šlo udělat, museli použít fůru vychytávek, které v amatérském kitu nejdou použít protože by to nikdo nekoupil - karbony, titan, složitě tvarované díly atd. Třeba stromeček co drží přístroje a přední masku je tak 5x lehčí než na amatérském kitu, který je robustní ale posouvá těžiště dopředu. Všechno to je subtilní, lehké ale pevné. Váha nastrojené motorky je jen tuším o 15kg vyšší než sériovka enduro. Záleží ještě na kategorii jak moc to může být upravené - v některých nesmíš mít jiný brejle nebo další součástky. Factory motorky jsou obvykle speciály od základu. Každopádně jsem chvilku jezdil na amatérském kitu WR i na slušném továrním (i když starším) vloni v Tunisu a je to masakr. Rozdíl pozná i naprostý laik jako já. Vyvážení, ovládání a váha celkově.
11.11.2008 Článek XarlieN: zdaleka ne "samá KTM 690 rally".. Dokonce se spekuluje o tom, že tovární týmy KTM tentokrát pojedou pětkovou řadu speciálů postavených na bázi EXC a ne velké 690 ale po zveřejnění detailů trati o tom dost pochybuju..
Proč tu nebo tu je jasný - u rallye jde především o to, jaké máš zajištění, jaký support. Na výběr toho moc není - na dakar jede mrak kamionů s díly na KTM a Yamaha a u ostatních jsi odkázaný na to, co si zařídíš sám. Honda nebo BMW nebo další minoritní účastníci tam servisní kamiony nemají a to znamená že ani v nouzi tam díly nekoupíš. Jinak 690 rallye vůbec není nespolehlivá ale má docela známé závady (třeba ložiska v převodovce) ale má vysoký výkon a jede nejryhleji. Jiné spolehlivé rallye náčiní na tovární úrovni neexistuje, pochopitelně kromě amatérských kitů, kusovek apod. Můžeš si koupit za pár korun (relativně) průmyslově vyráběný amatérský kit třeba pro BMW G650X ale nesmíš to srovnávat s úrovní továrních 690 nebo Yamahy s Meca system kitem. To je jiná dimenze - cenově i konstrukčně.
11.11.2008 Článek Honzz: jestli myslíš hudbu z filmu "race to dakar" charlieho boormana, tak hudba byla složená pro ten projekt. Minimálně ta titulní písnička, která je použitá i v sestřihu "epic" v bonusech na dvd.
18.8.2008 Článek pRst: nedělají moc reklamu, je to testovací jízda. Takže když se tady objevili, zavolal jsem pár známým z časopisů ale nemám tolik kontaktů na auta a pro motorkový časopisy to není zajímavé.. Kluci z motorkari.cz tady byli zrovna něco vyzvedávat a viděli to naprosto náhodou. Já s tou akcí mám jen společného to, že se se Shushei znám z Dakaru a poskytli jsme jim nějaké zázemí během zastávky v ČR, PR si řídí sami a já jim do toho kecat nebudu.. Jinak jejich cíl není dotáhnout to do produkční verze, to ani náhodou. Chtějí o tom informovat potencionální výrobce ale je zajímá další vývoj, testování apod.
16.8.2008 Článek 66S999: jasně, jenže oni nejedou na olej z friťáku. Vtip je v tom, že z toho oleje vyrábí opravdovou bionaftu (odpadem je glycerin) a nemusí vůbec používat normální naftu na chladné starty apod. Čištěný olej je v zimních podmínkách nepoužitelný bez zahřívání nebo přepínání nafta/olej a hlavně to dost ničí motor. Jejich jízda je právě na ověření vlivu takhle vyráběné nafty na jinak neupravený motor. Ten agregát vzadu je jen "náklad", nemá to žádnou souvislost s pohonnou jednotkou ani to nemá společnou nádrž apod. Elektriku pro pohon toho zařízení berou z dieselgenerátoru poháněném opět jejich vyrobenou naftou (je v autě místo 4. sedadla vpravo vzadu) nebo z 220V v kempech.
16.8.2008 Článek NavrcTT - ta účast v soutěži byla o tom, aby jeli s co nejnižším množstvím emisí. Naftová KLR má mnohonásobně vyšší emise než ta jejich konstrukce, neměli by prý šanci na umístění. Prý ten generátor jede pořád stejné otáčky v úplně optimálním chodu, což prý žádný motor, který pohání motorku přímo, nemůže dosáhnout. Oni vlastně jeli podobně jako dieselová lokomotiva - generátorem poháněli elektromotor a ten zpřevodovali variátorem a řídili regulací elektromotor a ne naftový generátor.
16.8.2008 Článek Jestli vás zajímá něco víc o tom současném projektu (biodiesel adventure), což není právě téma "motorkářské" ale spíš automobilové, tak jsem napsal takové povídání do našeho blogu a pochopitelně rád zodpovím dotazy, pokud budu vědět...
http://www.touratech.cz/html/blog.html
7.7.2008 Článek Ehm, kluci z Racallu tam byli týden před zahájením soutěže "v reálu", takže to není 2 roky stará archivní fotka...
15.2.2008 Článek Přepravu techniky bude organizovat pořadatel v rámci startovného....
Bože vy jste fakt spadli z višně nebo co? VŠECHNO SI PLATÍ TÝMY. Myslíte že pořadatel platil vloni dopravu techniky startujícím z Austrálie, Ameriky nebo Asie do Lisabonu a zpátky? To nikoho nezajímá! Buďte tehdy a tehdy tam a tam a jak to uděláte, to je vaše věc. Materiál po akci bude připravený tam a tam tehdy a tehdy (vloni to bylo pochopitelně ještě ve Francii) a jak si to odsud odvezete, to je opět vaše věc. Bude to stát pro lidi z Evropy mega rakety! Naopak třeba pro jiné země to může být výhoda. Shodneme se asi na tom, že to rozhodnutí je buď politické nebo komerční a nebo oboje. Určitě ne kvůli bezpečnosti - to je jen záminka. Zatracená politika. Dakar patří do Afriky.
7.2.2008 Článek Tahle akce se pořádá díky obrovskému tlaku promotéra a zástupce ASO z Maďarska. Oni to plánovali do budoucna, dělat takovou sérii menších a méně finančně náročných rallye ale teď se to docela hodilo. Upřímně řečeno - je to jiný web, jiný název a jiné logo a mělo by to být na úrovni závodů Baja apod. Prostě podle mě nikdo neparazituje na názvu Dakar a nakonec majitelem názvu Dakar je právě ASO a je to jejich akce. Podle mě docela prospěšná - už vzhledem k naštvaným sponzorům. Co se týká ne zcela jasného vysvětlení ASO k důvodům zrušení opravdového Dakaru, s tím souhlasím a jsem 100% přesvědčený že to je politika a ne nějaké zásadní ohrožení. Mimochodem teroristické organizace se přihlásí k čemukoliv, co jim pomůže se zviditelnit. Viz IRA, která se hlásila k útokům, které vůbec nezpůsobili. Takže bych byl opatrný v prohlášeních o té Mauritánii. Podle všeho to je jen a jen mezinárodní politika a zásadně změněná orientace nového fr. prezidenta...
Předchozí
1 2 3
Následující

TOPlist