PROFIL UŽIVATELE

TomasTT

Offline: 20.2.2023 Hlavní stránka sekce

Skupina: Firma
Pohlaví: Muž
Věk: -
Město: Říčany
Lokalita: Praha-východ ...
Pomohl: 2x
Založil témat: 15x
Napsal příspěvků: 1322x
Body komentářů: 3
ID uživatele: 58178
Registrace: 1.2.2008
Skype:tomaskocanda

Adresa profilu:http://tomastt.motorkari.cz (Sdílet)


Komentáře
Nalezeno 43 záznamů

15.3.2010 Článek Fotky:
http://picasaweb.google.com/tomas.kocanda/MotosalonBrno2010#

Jen k tomu prostoru - když metr plochy stojí řádově pár tisíc a jen to, že na něm leží koberec, vás ve výsledku stojí nejméně další litr nebo dva, tak si jako vystavovatel rozmyslíte, jestli objednat 50 nebo 60m2, protože těch deset metrů je hodně peněz. A protože NIKDO netušil, kolik lidí přijde, tak to většina vystavovatelů nechtěla riskovat. BVV inkasuje prachy předem a NIC vám nezaručí. Je to totální sázka do loterie. KDyby byla návštěvnost jako ve středu nebo v pátek večer, tak jsme všichni prodělali statisíce. Jen pro představu - náklady na náš relativně malý stánek jsou kolem čtvrt milionu. Uvědomte si to - výstavní správa inkasuje za registraci, za plochu, za služby (včetně vjezdu pro vystavovatele, průkazů, energie, úklidu, hlídání ale platí se třeba i za povolení rozdávat prospekty), něko vám musí stánek navrhnout, vyrobit, postavit, musíte zaplatit dovoz exponátů (obvykle z jiné výstavy v zahraničí, protože současně s Motosalonem bylo v Evropě pět dalších moto veletrhů), někde musíte ubytovat personál, zaplatit jim dopravu a jídlo atd atd atd. Metr expozice u profesionálně stavěných stánků počítejte tak kolem pěti tisíc a víc. Přikoupíte jako vystavovatel 100m2 navíc za půl milionu? Prodá se díky tomu o dvacet motorek víc, aby se jen zaplatily vyšší náklady na tu přikoupenou plochu? Většina lidí vůbec netuší, jak výstavy fungují a mají představu, že to stojí pár korun. Kdyby BVV uspořádali tu výstavu ve dvou halách, možná by metr expozice stál o 50% víc a nebyl by tam vůbec nikdo..
6.1.2010 Článek Koukněte se taky na www.czechdakar.cz jsou tam audio rozhovory s jezdci, možná lepší než přepsaný rozhovor..
20.11.2009 Článek Ceny pro každý trh si stanovuje konkrétní regionální zástupce RUKKA. V našem případě jsme v regionu s Polskem a tuším Slovenskem. Každopádně je musíme informovat o každé sebemenší změně ceny a všechno se schvaluje. Od listopadu schválili slevu na některé modely o 20% (termín byl shodný s Anglií). Komplet Airvision je u nás za 32 tisíc s DPH, v Anglii naprosto stejná cena). Záleželo totiž na tom, kdy kdo nakupoval - my jsme dostali letošní zásilku až na jaře ale většina prodejců v Německu už vloni. Takže mohli nasadit výprodej dřív. Každopádně ty ceny určuje zástupce Rukka a my pod ně jít moc dobře nemůžeme. Je to jako se vším - až bude náš trh takový, jako v Německu, tak... :) Prostě náš odběr je ve srovnání s nimi nasrovnatelný. Protože Rukka platí dopravu zboží i zpětné zasílání oprav a výměn, tak i tyhle ceny jsou v různých zemích různé a to se promítá do cen toho kterého území. Zaslání bundy do továrny z ČR je téměř 2x dražší než stejná zásilka z Německa.. Prostě s některými věcmi se nedá nic udělat. Každopádně na standardní Marco a Mia (+Unit kalhoty) a na komplety Airvision máme teď slušné slevy a víme, že třeba Airvision komplet se v běžných velikostech v okolních zemích shání problematicky nebo je nesehnatelný. My je máme okamžitě.
8.9.2009 Článek Jak jsem psal - redaktoři si vybrali zrovna tohle oblečení ale v nabídce jsou typy od necelých 13 tisíc až po třeba 2000EUR za oblečení s těmi speciálními protektory. Neznamená to, že všechno oblečení stojí stejně. Všechno má 5 let záruku ale liší se materiály a technologie. Je rozdíl jestli je goretex v trilaminátu nebo v trilaminátu v úpravě coolblack nebo jestli je to membrána mezi dvěma látkami. To jsou docela zásadní rozdíly.
Pokud jde o dotaz nebo připomínku, proč u nás někdo není schopný něco takového šít, tak je to asi stejné, jako proč u nás někdo není schopný vyrábět stejně kvalitní a hezké motorky jako dělá yamaha, honda nebo si dosaďte svou oblíbenou značku. Ušít oblečení dneska, to chce továrnu. Proč je takový problém získat třeba certifikaci goretex? Protože vám jezdí kontroly a dělají namátkové kontroly, vyžadují zasílat vzorky na testování od všecho, co děláte i v průběhu roku a při sebemenším zaváhání vám seberou depozitní peníze, které jste jim museli zaplatit předem na garanci atd. A dostat se k materiálům s nejdelší zárukou (což je těch 60 měsíců) je i pro velké oděvní továrny problém. Dělali jsme několik věcí pro jednoho českého výrobce profesionálního oblečení pro policii, záchranáře apod. Technický ředitel se tenkrát pokoušel získat certifikaci na 2 letou garanci a bylo to peklo. Myslím si, že by to při produkci největších českých výrobců zvedlo ceny třeba na trojnásobek a pak by neměli šanci konkurovat. Musíte vyrábět (a prodávat) docela velké série. Tohle se týká všech technologických vychytávek - třeba ty protektory nebo teď bude nově kevlarová látka s keramickými body, tuhle látku dostanou k dispozici na rok 2010 jen dva výrobci na světě apod.
28.8.2009 Článek K tomu poměru cena/výkon je potřeba porovnávat fakt porovnatelné. Nejprodávanější evropský typ Rukka je oblečení Marco a kalhoty Unit. Je to goretex (ne vložka, goretex je součástí látky), včetně prodyšných protektorů a neoprénového límečku vyjde bunda na asi 13 tisíc s DPH. Zajímalo by mě, kteří výrobci nabízí za podobnou cenu podobnou technologii s pětiletou zárukou. Pakistánci těžko. Docela dobré vodítko je právě goretex. Získat certifikaci znamená třeba řídit kvalitu výroby, sledovat to a ne jen vymyslet první design a nechat vyrobit ověřovací sérii. Oni testují i produkci, jestli se fakt švy lepí, jestli se někde nešetří a to jiní výrobci membrán nedělají a tak se může na výrobě šetřit. Je to věc názoru. Ale dost dobře to nejde porovnávat, protože moc není s čím.
28.8.2009 Článek Ceny (kromě výprodejů a slevových akcí) jsou pro celou Evropu stejné. Liší se jen náklady na dopravu z továrny a DPH.
A když jde o ceny, tak je potřeba vzít v úvahu, že RUKKA má neomezenou pětiletou záruku (i na vložky) a používají např. goretex s odpovídající garancí výrobce. I goretex se dělá v různých verzích a některé vydrží x tisíc ohybů a jiné třeba 50x tolik. Takže když se po 3 letech rozbije zip nebo někde bude bunda protékat, tak to přímo v továrně opraví nebo vymění za novou nebo nový model.
U těch nejvyšších modelů (zejména sportovních) dělá polovinu ceny sada protektorů APS AIR od Down Corning. Na rozdíl od jiných výrobců v kategorii se ty protektory vrátí do původního tvaru. Stojí to šílené peníze ale u některých modelů ty levnější nedělají. A u kůže je to fakt těžké srovnávat, protože kožený trilaminát moc výrobců na světě nedělá a už vůbec ne ve strečové kombinaci a v úpravě, která v černé barvě odráží slunce jako by byla čistě bílá apod. Jsou tam desítky technologických vychytávek a je to fakt těžké srovnávat i třeba s trilaminátovým oblečením BMW, které jsem před přechodem na RUKKu považoval za špičku (cenově srovnatelné).
16.3.2009 Článek Jen na upřesnění - Comova motorka prosím ale spíš "jedna z comových motorek". Rozhodně ne ta, na které skutečně jel Dakar 2009. Stav jeho motorky je docela dobře vidět i na fotkách z rampy, tohle je proti tomu leštěnka. Takže jedna z předváděcích, testovacích nebo klidně i ta loňská - to všechno je možné ale rozhodně ne ta, která skutečně absolvovala Dakar. Stejný názor mají i dva z účastníků Dakaru 2009, se kterými jsem o tom mluvil, jeden jí vidět částečně rozebranou den před výstavou a tento stroj skutečně nejeví ani náhodou známky použití na něčem takovém, jako letošní Dakar byl.
16.1.2009 Článek No asi je potřeba ocenit že dneska vůbec někdo začne dělat chopper. A navíc metrický. Ale jinak to má všechny chyby japonců, které to mít může - včetně toho chladiče.
11.1.2009 Článek climber: prakticky není omezení ale musí to být motorka s platnou silniční homologací. Pokud někdo dělá litrový jednoválec, tak klidně. Ale v zásadě klidně můžeš mít nahlášenou 650 a mít v tom 800 a nikdo to neřeší. Ta žlutá 650RR, kterou jsme měli půjčenou z TT, má vevnitř taky 790 kubíků motor. V SP je to fuk. Nevěřím že fabrický KTM mají 80hp. Ta zmíněná (stará, fakt stará) 650RR s osmikilem uvnitř měla asi 93 koní. Tenkrát. Věřím že dneska se dá vyrobit lehce nad 100 koní, zejména když můžeš mít třeba 10 náhradních motorů v kamionu. Ten výfuk je problém ale koukni ted - vidíš jen vyjímečně ty tiché, skoro všichni v SP mají laďáky.
11.1.2009 Článek Matěj: odkaz na zdroj je www.martinmacek.com a ne .cz, sice to funguje taky ale pro jistotu...
10.1.2009 Článek Anti: jojo :)
10.1.2009 Článek SiSpo: odpověď je tady: http://www.martinmacek.com/html/blog.html
Páteční příspěvek "otázky a odpovědi". Stručně - růžové jsou do 450ccm, SP = superproduction, M = Marathon. V textu je podrobné vysvětlení těch kategorií.
Anti: Na webu dakar.com je startovní tabulka. V kategorii nad 450 je to jasné, tam dominují KTM a letos to je boj mezi produkčními a upravenými stroji. J. Street jede čistě produkční rallye replicu a je vidět že dokáže prohánět i fabrické speciály. V kategorii do 450 je to Yamaha. Ale Fretigne se s Yamahou docela drží vpředu a jak přijdou dunové etapy, bude to zajímavé. Čekám že něco vyhraje a když bude mít štěstí, mohl by být na bedně.
7.1.2009 Článek Asi takhle - Ivo si udělal obrovskou publicitu, možná daleko větší než kdyby jel na nějaké normální velké motorce. Dělám zprávy pro několik zpravodajských serverů v USA a měl tam obrovskou odezvu a podporu. Lidi poznali že to je dobrodružství a fandili mu. Chtěli aby dojel. Jasně že to je reklama pro tyhle motorky ale to bylo vždycky. Na Dakaru jezdily všechny možné stroje - malé i obrovské. Jasně to říkal i na Eurosportu - Dakar nemá být závod jedné značky. Já myslím že nám rozhodně nedělal ostudu a že ukázal odvahu, protože jet na tom v těch podmínkách bylo PEKLO!
4.1.2009 Článek Iritrak jak jak to znáte z předloňska nefunguje a to ani u těch lidí, kteří si to v dobré víře zaplatili. Prostě to zatím nejde.
28.11.2008 Článek Jinak Martin pojede s číslem 19!

TOPlist