renocar_duben



PROFIL UŽIVATELE

Chromera

Offline: 29.3.2024 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 56
Město: Lipí
Lokalita: České Budějov...
Body komentářů: 7
ID uživatele: 434018
Registrace: 18.9.2022

Adresa profilu:http://chromera.motorkari.cz (Sdílet)


CF Moto CLX 700 Heritage, dvacet tisíc kilometrů

Dvacet tisíc kilometrů na CLX 700 Heritage v každodenním provozu. Spolehlivost, uživatelská přívětivost, fun faktor.

Dlouhodobé testy motocyklů už jsou u CF Moto skoro tradicí. Motocyklistický novinář Jarda Šíma najel na cestovním enduru MT 800 (na předprodukčním kusu) 100 tisíc kilometrů, výpravy s CLX 700 Adventure do Afriky (Jarda Šíma) nebo na Papuu Novou Guineu (Pavel Liška), jsou také mediálně dost známé. Nevěřící Tomáš, alias zdravě skeptický Čech, ale žádným testům financovaným firmou, a ještě čínskou, prostě nevěří. Ona sama důvěra v pravdivost informací je totiž ošemetná věc. Když jsem, například, vykládal během ročního pobytu ve Vancouveru své japonské kamarádce, že u nás platíme DPH 21 %, tak mi to prostě neuvěřila. V Japonsku byla v té době DPH 5% a japonská monetární fantazie má prostě své meze. Ale když jsem jí řekl, že se mé rodné město Sušice tak jmenuje proto, že to bylo první místo v Evropě, kde se dělalo sushi, neměla s tím absolutně žádný problém. Americký kolega při projížďce jihočeskou krajinou uvěřil, že vodárenská věž u Dynína, dříve označovaná jako řadicí páka socialismu, je pomníček v místě, kde se zabil někdo v balónu. Aby toho nebylo málo, přiopilá feministka uvěřila na rozlučkovém mejdanu kolumbijského kolegy, že v Česku musí žena po svatbě přijmout nejen příjmení, ale i křestní jméno manžela (jmenujeme se totiž s manželkou stejně, Miroslav a Miroslava) a přiřadila si mě do kategorie nelidských zrůd. Ale na nás Čechy, historicky vycvičené k oprávněné nedůvěře k jakýmkoli informacím, si nějaký Číňan se svým stotisícovým testem nepřijde!

Když jsem psal před rokem test na CLX 700 Heritage po deseti tisících kilometrech (Čtenářský test: 10 000 kilometrů s CFMOTO 700CL-X Heritage | Motorkáři.cz (motorkari.cz)), vyjádřil jeden z diskutujících pod článkem přání vidět test po dvaceti tisících kilometrech. Strašně rád bych dělal test po padesáti nebo i sto tisících, ale nejsem, bohužel, placený firmou CF Moto, ač si to někteří čtenáři myslí a musím taky chodit do práce a živit rodinu. A tak mi musí dvacet tisíc stačit, i když se přiznám, že mě nikdy ani ve snu nenapadlo, že budu dávat na motorce porci deset tisíc kilometrů ročně. CLX 700 jsem koupil 25. září 2021 jako první prodanou v ČR, tři dny před oficiálním začátkem prodeje, a hranici dvaceti tisíc kilometrů jsem pokořil 12. září 2023. Po prvním testu ve mě trochu hrklo, protože hned v 11 tisících odešlo ložisko na předním kole. Říkal jsem si, jestli jsem motorku trochu nepřechválil, ale patrně to byla jen obligátní daň skvělé kvalitě našich silnic, protože žádná další skutečná závada se už neukázala. V 15 tisících se objevil nějaký šotek v elektronice, diagnostika házela chybu (chudá směs), která se ale na jízdě nijak neprojevila. I když se už později chyba neukázala, nechal jsem u distributora přehrát software aktuální verzí s optimalizovaným průběhem točivého momentu. Starší palivová mapa byla typická „kopancem“ v pěti a půl tisících otáček, který není každému po chuti, nová má přechod do ráje plynulejší. V sedmnácti tisících jsem neodolal pokušení a nechal si nainstalovat power kit od pražské firmy Throttle Punks. Tento kit má dvě části: první je hardwarová, výměna sání a nahrazení klasického vzduchového filtru pěnovým s větší propustností vzduchu, pak následuje úprava palivové mapy, právě kvůli lepšímu průběhu točivého momentu a výkonu. V mém případě nešla kvůli továrnímu upgradu softwaru nahrát nová palivová mapa (zamkla se řídící jednotka), ale vzhledem k již optimalizovanému průběhu výkonu a točivého momentu mi to nevadí. Výkon by měl power kit (pokud je použita i jejich palivová mapa) zvýšit ze 70 na výsledných 77 koní a točivý moment 61 Nm na 74 Nm a to už je sakra znát. Kolik je to u mé motorky, upřímně řečeno, vlastně nevím, ale jede jako čert. Motorka je s kitem hlučnější, to mě osobně ale nijak nevadí. Hlavní benefit přichází při překročení 5500 otáček, pak nastupuje něco mezi forsáží a symfonií. Fantastický hukot doprovázený nekompromisním zátahem až do chvíle, kdy se zpotím, vyděsím a uberu plyn. Nečekaným bonusem je nižší spotřeba, která i při častějším využívání dynamických schopností motorky klesla o 0,3 litru na průměrných 4,3 litru na sto kilometrů. Další výhodou tohoto typu vzduchového filtru je, že dá vyprat, napustit speciálním olejem a znovu použít.

O čem mám tedy vlastně psát, když žádné závady v podstatě nebyly? To je jako s ženskými. Asi tak po 18 měsících klesne hladina oblbujících hormonů, zamilovanost vyprchá a chlap si začíná všímat věcí, které dříve pro iracionální opojení neviděl. Kupodivu, u CLX 700 ani po dvou letech žádné takové vystřízlivění nepřišlo. Ale pár drobností se přece jenom najde: udržovat zlatá kola zlatá vyžaduje poměrně dost úsilí, kterého nejsem vždy schopen. Přesto bych si ale verzi s černými nekoupil, prostě se mi líbí to hnědé sedlo, a nakonec vlastně i ta zlatá kola. Tak jsou drobet špinavější, no bóže… Když už jsem u sedla, to je trochu tužší a na delší cesty, nad 300 km, není úplně nejpohodlnější. Je třeba ale vzít v úvahu, k čemu je motorka, městský skrambler, vlastně určena. Určitě ne k cestování napříč Evropou, na to si kupte MT 800 nebo nějaké jiné cestovní enduro. Sám jsem ale na CLX 700 ujel za den něco přes 400 kilometrů a pořád žiju, a dokonce bez ztráty sedacích a motorických schopností. Pokud už potřebujete absolvovat delší cestu, stačí si dělat tak po 100 kilometrech přestávky. Daní za krásu stroje, ve skutečnosti jsem totiž pořád zamilovaný, je fakt, že není kde uchytit zavazadla bez toho, aby majitel motorku trošku nezohyzdil různými rámy a úchyty, což sveřepě odmítám. Ale i to jde vyřešit sadou brašen Shad (sedací vak Shad Café Racer SR28 a Tank Bag Café Racer SR18, Když chceš kufr na CLX-700 a nechceš vrtat - Článek | Motorkáři.cz (motorkari.cz)) přichycených poutky, které v případě, že je nepotřebujete, schováte pod sedlem. Podložka pod brašnu na nádrži mi přijde jako zajímavý designový prvek a vůbec ji nesundávám. Pro delší cesty s navigací je mírnou komplikací poněkud nešťastné umístění USB konektoru pod sedlem. Pneumatiky Pirelli MT 60 RS skvěle drží, vypadají krásně, ale poměrně rychle se sjíždějí. Zadní 180/55 R17 mi vydrží kolem 7 tisíc kilometrů, ale je třeba přiznat, že nárůst točivého momentu po instalaci power kitu její životnosti moc neprospěl. Přední pneu 110/80 R18 vydrží dvojnásobek, také proto, že brzdím docela dost zadní brzdou, vycvičen Jawami, Dněprem a choppery, které jsem sedlal před tím. Proto jsem také již v sedmnácti tisících měnil zadní brzdové obložení. Po dvaceti tisících najetých kilometrech se mi nepříjemně blíží výměna řetězové sady, čekal jsem, že vydrží trochu víc.

Závěrem bych chtěl říct, že mě CLX 700 fakt dostala. Od designu přes skvělé jízdní vlastnosti po výborný motor. Jezdit na ní mě neskutečně baví, vlastně čím dál víc. Motorku používám prakticky každodenně pro cestu do práce. Naprosto nepochopitelně je ale cesta tam asi deset kilometrů a cesta domů kolem čtyřiceti! Asi v tom bude dilatace silnic po zahřátí odpoledním sluncem, nebo tak něco. Každý víkend si dám dvousetkilometrový okruh po Šumavě, absolvoval jsem fantastický motovýlet po horských průsmycích kolem Yspertalu (Rodinný výlet do Alp s CF Moto - Článek | Motorkáři.cz (motorkari.cz)), i pro mě naprosto děsivou cestu po Praze do sídla Throttle Punks (jsem totiž ortodoxní vesničan s téměř hmatatelným odporem k velkoměstům). Jezdím i přes zimu, pokud není na silnicích sníh a led a teplota se drží nad nulou. Nemůžu si pomoct, dýchat v zimě také nepřestávám.

Nakonec bych si skromně dovolil dát čtenářům dvě rady. Vzhledem k tomu, že mám navzdory pokročilému věku dvě relativně malé děti, pořídil jsem si airbagovou vestu a Vám bych doporučil totéž. Když vidím motorkáře oblečené jen na lehko, někdy dokonce v kraťasech a tričku, jde mi i v srpnových vedrech mráz po zádech. Troufám si tvrdit, že 60-70 % motorkářů jezdí v létě bez rukavic. Vždycky si vzpomenu na svého bráchu, který si v polovině devadesátých let při karambolu na Jawě 350 ubrousil o silnici kus malíčku. Druhá rada je podobného druhu, dávejte při jízdě pozor, v průměru tak každých 200-300 km mi někdo nedá na silnici přednost. Všechny přiložené fotografie (jejich autorkou je moje úžasná a chápající manželka Mirka) jsou aktuální, nijak jsem motorku speciálně nemyl ani neleštil. Dobře dojeďte a skvěle se bavte!

Jak se Vám líbil tento článek?

Hodnocení (6x):

Motorky: CFMOTO 700CL-X Heritage

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře k článku
Pavel774 napsal 17.10.2023 v 12:49

Díky moc za dlouhý a obsáhlý text. Určitě prosím pokračuj. :) Zdraví další majitel Heritage

bigtomas napsal 03.10.2023 v 22:43

Super text!

Pupi04 napsal 02.10.2023 v 15:52

Hezky napsáno
Sám mám 650GT zakoupené v Throttle Punks i s novým sáním. Koupeno letos na konci března a najeto dnes 9500km (bez jediné závady).
Tak vždy jen pro potěchu a kolama dolu


TOPlist