Zveřejněno: 22.05.2023 17:33,Kategorie: Recenze,Zhlédnuto: 1399x,Komentářů: 2x,Hodnocení: 5.00 od 2 uživatelů
22. 5. 2023 jsem dle domluvy vezl na pravidelný servis mou Guzzi V85TT Travel a po dobu servisních prací jsem měl možnost vyzkoušet žhavou italskou novinku V100 Mandello ve špičkové výbavě S.
Úvod
22. 5. 2023 jsem dle domluvy vezl na pravidelný servis mou Guzzi V85TT Travel a po dobu servisních prací jsem měl možnost vyzkoušet žhavou italskou novinku V100 Mandello ve špičkové výbavě S.
První věc, která člověka napadne hned po nastartování, je krásný zvuk. Ukazuje se, že to jde i bez laďáku a s přísnou normou euro 5. Druhá, u této verze se semiaktivním podvozkem Öhlins, je velké množství nastavení, režimů a individualizace. Protože mám rád delší výlety, nechal jsem si zvolit pohodlný režim Tour a většinu doby strávil právě v něm.
Technika
Nechci se v tomto textu zabývat do detailu technickými detaily, od toho jsou jiné testy a reklamní materiály. Jen ve zkratce, jde o zcela nový stroj a především motor. Tomu říkají Compact block, má 1042 ccm, véčko zůstalo zachováno, jen už je chlazené kapalinou. 115 koní a 105 Nm hovoří za vše.
Motorka je na jedné straně inovativní adaptivní aeordynamikou...tedy křidélky, které se vysunují a odvádějí vzduch a v dešti vodu od jezdce, na straně druhé originální svým nezaměnitelným designem a na straně třetí zůstává motorkou pro chlapy a tak trochu kovářskou prací, ať už v pozitivním či negativním slova smyslu podle toho, jak to vnímáte. Po nastartování se otřese, zařazení prvního převodového stupně doprovází cuknutí a rána jak kladivem do kovadliny, jezdec citelně vnímá vibrace atp. Pro některé je to ona „duše a charakter“, pro jiné nedokonalost. Já se přikláním k prvnímu názoru, zvláště s přihlédnutím k deseti letům zkušeností s motocykly Harley Davidson a domácí Jawou.
Za řídítky
Novou italskou krasavici jsem měl půjčenou asi na hodinu a půl, vystřídal jsem dálnici, okresky i ucpané město. Takže pojďme k jízdním dojmům. Tak jako u každé Moto Guzzi jsem si prvních 20 - 30 minut zvykal. Stejné to bylo u V85 nebo V7 Special. Tohle zkrátka není Honda, ale to je v pořádku. Máte pod sebou originál, který si s ničím jiným nespletete. A po fázi sžívání to pak rozhodně stojí za to. Na Mandellu se sedí úplně jinak než na dalších strojích značky. Tady už to není tzv. „na pantátu“, jízdní pozice je v mírném předklonu, jedná se tedy o aktivnější polohu. Nohy jsou však pohodlně. Sedí se relativně nízko (815 mm), sedlo je široké a pohodlné. V nabídce příslušenství si pak však vybere každý, nabízí se nižší i vyšší sedlo. I přes 233 kg se mi s motorkou na místě relativně dobře manévrovalo, bude to tím, že má velmi nízko položené těžiště. To je umocněno i nádrží, která je pod sedlem. Jedinou výtku tady mám k poměrně malému „rejdu“ při otáčení, což je asi daň za sportovnost. Jinak mezi koleny motorka působí úzce a není problém se proplétat mezi auty. Řídítka jsou sportovněji užší, s pákou jsem ale problém neměl. S čím jsem první minuty měl, jsou brzdy. Jsou totiž tak účinné, že mě to zaskočilo. Jedná se o monobloky Brembo, které jsou neskutečně účinné a patří ke špičce v této třídě. Chce to zvyk, cit a brzdit jedním prstem.
Stejně jako brzdy, velkou jistotu dává jezdci podvozek a pneumatiky. Jednalo se o testovací jízdu, takže jsem jel opatrně, ale v zatáčkách jsem cítil velikou jistotu. Po většinu cesty mi mašina dávala jasně najevo...na mě ti ještě musí dorůst koule, jezdíš jako bába apod. Tady si v Lombardii dali skutečně záležet. Na mě dělá jednoznačně nejsilnější dojem motor. Nechá si mnoho líbit, neklepe, netřese se jako ratlík ani při 2000 otáčkách, ale když za to vezmete, letí neskutečně a přitom lineárně a čitelně. Tomu v otáčkách a vyšších rychlostech zdařile sekunduje quickshifter a dohromady to tedy rozhodně dává při dynamické jízdě smysl. A díky velkému krouťáku je jedno, jaký rychlostní stupeň tam máte. Posbírá se a táhne a táhne....jezdce zastaví až nápor větru. Ten není cítit na bocích díky výsuvných křidélek, ani na hrudníku (plexi), ale na ramenou a přilbě. Pro toho, kdo chce být více krytý a cestovat, bude asi řešením turistické (větší) plexi. Snad jej Italové brzy nabídnou i v „kouřové“ tmavší variantě jako je to menší originální. Co se týká cestování, k dispozici už jsou u dealerů i kufry. Co se jejich využitelnosti týká, do bočních vejde i integrálka (vel. XL) a není třeba žádné nevzhledné lešení. Jediné mínus – barevné provedení, stříbrné kufry k matně šedé nebo červené motorce prostě nepasuje a jiné barvy zatím v nabídce nejsou.
Závěrem
Hodina a půl utekla hrozně rychle. Byl to intenzivní zážitek. Moto Guzzi nabízí něco nového a originálního a... krásného. Konkurence, snad Honda NT1100, ale ta je z jiného těsta, případně BMW R1250RS, které jsem však zatím neměl možnost vyzkoušet. Jízdu s V100 Mandellem S jsem si užil, tradiční italské značce jistě přivede nové zákazníky a já mám o čem přemýšlet, o čem snít a na co případně šetřit… Velký dík patří AMG Moto Ostrava.
Jak se Vám líbil tento článek?
je to povedená moto a dobře si to vystihl
Velký dík, ale nedočítal som sa, či opravili tú V85TT.
Konkurenciu v kľude bude tvoriť aj Tracer 9/GT.