renocar_duben



PROFIL UŽIVATELE

_Kibo

Offline: Včera v 19:15 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 42
Město: Znojmo
Lokalita: Znojmo Jihomo...
Poděkoval: 2x
Založil témat: 3x
Napsal příspěvků: 8x
Body komentářů: 40 / 2
ID uživatele: 377394
Registrace: 20.11.2019

Adresa profilu:http://_kibo.motorkari.cz (Sdílet)


Kawasaki Z7 Hybrid - vše co jste nevěděli

Recenze motorky Kawasaki Z7 Hybrid. Podrobný popis jízdních režimů motorky, vysvětlení hybridní funkce motoru, váha motorky, cena motorky, použité komponenty. Závěrečné shrnutí výhod a nevýhod.

V říjnu (2023) představila Kawasaki sportovní model Ninja 7 Hybrid, který může být poháněný elektromotorem i spalovacím motorem. O měsíc později na mezinárodní výstavě motocyklů EICMA 2023 v Miláně představila model Z7 Hybrid se stejnou technologií.

Dříve než znechuceně zavřete okno webového prohlížeče, zkuste si představit, že žijete ve městě do kterého mají vozidla se spalovacími motory zákaz vjezdu. V současné době jsou to města s miliony obyvatel, ve kterých je kvalita ovzduší na prvním místě. Do centra takových měst se dostanete pouze pěšky, metrem nebo elektrickým dopravním prostředkem.  A je docela pravděpodobné, že za pár let se na takovém seznamu začnou objevovat i naše česká města. Pokud ale vlastníte motorku, kterou můžete přepnout na čistě elektrický pohon, no tak máte vyhráno. 

A když se mnou ještě chvilku vydržíte v tomto science-fiction módu, zkuste si představit, že vláda na benzín uvalí nesmyslně vysokou daň. Litr benzínu se pak bude vyvažovat zlatem a každá úspora paliva přijde nesmírně vhod. S hybridní motorkou budete po městě jezdit na elektriku, a delší cesty si užijete s benzínovým motorem.

Pojďme si tedy shrnout fakta, která o této výjimečné hybridní motorce již známe.

 

Motorka je vybavená dvouválcovým, kapalinou chlazeným spalovacím motorem o objemu 451 ccm? a 9 kW elektromotorem. 

Čtyřdobý paralelní dvouválec poskytuje velkou část hnací síly. Jedná se o nový motor vyvíjený souběžně s novým modelem Eliminator 500 pro rok 2024. Klikové skříně, spojka a systém startování/ nabíjení jsou některé z větších rozdílů na motoru.

Elektromotor je umístěný na klikové skříni pod palivovou nádrží,  baterie je umístěná pod sedlem řidiče.

7 v názvu je prý proto, že výkonově se motorka vyrovná modelům s motory o objemech 700 ccm?. Jak si řekneme za chvíli, tato informace je značně zavádějící, protože to může platit pouze v případě, že máme zapnutý režim Sport a aktivovanou takzvanou Boost funkci, která po dobu pouze několika sekund využívá elektromotor ke zvýšení maximálního výkonu. Ale nepředbíhejme.

Na výběr máme ze tří jízdních režimů. 

V elektrickém režimu (EV) je aktivní pouze elektromotor. Je navržen pro jízdu nízkou rychlostí na krátké vzdálenosti, například v obytných nebo omezených oblastech. Řazení je plně automatické, využívány jsou pouze rychlosti  1 - 4.  Baterie v tomto režimu zvládne dojezd 12 km.

V ECO režimu se používá elektromotor při rozjezdech a dále až do 2000 ot/min, potom se pohon plynule přepne na spalovací motor, který současně dobíjí baterii. Baterie se tedy nenabíjí ze zásuvky, tak jako u elektromobilů, ale je automaticky a velice efektivně nabíjena během pohonu spalovacího motoru

Pokud zastavíme, spalovací motor se vypne, aby ušetřil palivo a pohon se vrací na elektromotor. Jezdec si může vybrat mezi automatickou nebo manuální převodovkou, ačkoli výkon je v tomto režimu mírně snížen, protože primárním cílem je úspora paliva. 

Není zde spojková páčka, v manuálním režimu jezdec řadí pomocí tlačítek na levém sdruženém spínači řídítek.

Sportovní režim je navržen pro temperamentnější jízdu s maximálním využitím obou systémů pohonu. Spalovací motor poskytuje maximální výkon a je vždy zapnutý, protože je kladen menší důraz na spotřebu paliva. Jezdec je omezen pouze na možnost manuální převodovky. 

K tomuto režimu přidala Kawasaki funkci Boost, která krátkodobě - maximálně 5 sec -  využívá energii baterie ke zvýšení maximálního výkonu. Boost má smysl například při předjíždění, když potřebujeme krátkodobě vyšší rychlost.

Pro pomalejší manévry je zde režim chůze s funkcí vpřed a vzad.

Motorka má trubkový ocelový příhradový rám, který je podobný Kawasaki Ninja 400, ale je navržen pro uložení dalších 50 kg pro baterii a trakční motor. Odpružení je jednoduché, na zadním tlumiči je možné nastavit předpětí. Třmeny Nissin jsou také základní. Vpředu 320mm dvoupístek, vzadu jednopístek.

Váha motorky, tedy pohotovostní hmotnost je 227 kg. A předpokládaná prodejní cena, která se ještě může změnit je 340 tisíc korun. Model Z7 hybrid by se měl začít prodávat od května 2024 ve dvou barevných kombinacích: tmavé a zeleno stříbrné.

Jako velikou výhodu hybridních motorek obecně vidím ekonomickou jízdu. Ve městě jezdíte na elektriku, mimo město, třeba při dojíždění do práce, na EKO režim. Nemusíte řešit nabíjení ani maximální dojezd jako u elektromobilů. Paráda. 

Nevýhoda asi bude vyšší váha hybridní motorky, která je například v porovnání s modelem Ninja 400 o 60 kg těžší. Rozjezdy na elektromotor a boost funkce by však tento handicap mohli srovnat.

Osobně se moc těším, až se na motorce na jaře projedu. 

Jak se Vám líbil tento článek?

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

TOPlist