renocar_duben



PROFIL UŽIVATELE

_Kibo

Offline: Včera v 19:15 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 42
Město: Znojmo
Lokalita: Znojmo Jihomo...
Poděkoval: 2x
Založil témat: 3x
Napsal příspěvků: 8x
Body komentářů: 40 / 2
ID uživatele: 377394
Registrace: 20.11.2019

Adresa profilu:http://_kibo.motorkari.cz (Sdílet)


Tašky, které voní dobrodružstvím

Detailní recenze tašek Reckless 40L od MOSKO Moto. Představení nové verze a shrnutí výhod a nevýhod tohoto vyjímečného zavazadlového systému.

Mosko Moto

Mosko Moto je americká firma, která od roku 2013 navrhuje a prodává cestovní vybavení na motorky. Zpočátku to byly pouze cestovní zavazadla, nyní můžeme u Mosko Moto koupit i kompletní a velmi kvalitní motorkářské oblečení.

Osobně mě na výrobky Mosko Moto upozornil před 5 lety můj kamarád a od té doby jsem jejich velký fanda a stálý zákazník. Kromě tašek Reckless 40, které si dnes představíme používám jejich bundy, spodní oblečení, batoh a další vybavení.

 

Reckless 40

Beznosičová zavazadla. Tak by se snad dal přeložit  význam této kategorie cestovních zavazadel, které nepotřebují na motorce kovové nosiče, a které byly primárně určené na lehké enduro motorky jako jsou Honda CRF 450, KTM 500 EXC, Husqvarna FE 450 a podobné modely. Dnes beznosičová zavazadla jezdí i na velkých enduro motorkách jako Honda Africa, KTM 890 Adventure, BMW 1200GS a dokonce i na chopperech je můžeme vidět.

Beznosičová zavazadla jsou nabízeny ve třech objemech a to 80, 40 a 10 litrů. Zvláštností je, že zavazadla se neustále vyvíjí a mají své číslo verze. Zhruba každé dva roky vychází upgrade.  

Již dva roky vlastním tašky Reckless 40 ve verzi 3. V té době byla k dispozici pouze tato černá barva, ale letos (2023) vydalo Mosko Moto pískovou High Desert a zelenou Charwood verzi. 

S trochou nadsázky vypadají všechny Reckless zavazadla jako sedlo na koně s dvěma bočními kapsami na revolvery. Přehodí se přes sedlo, dvěma přezkami se uchytí na zadní plotnu nebo držák spolujezdce a kapsy se stáhnou za stupačky. 

Dodatečná možnost je přidělat si na motorku rychloupínací soupravu, která se nazývá Goblin a je určená pro motorky, které nemají zadní plotnu ani držák.

Po doručení balíku se zavazadlem, jsou boční kapsy a středová část rozložené. Šířku bočních kapes si nastavíme podle šířky sedla naší motorky a stáhnete šrouby.

V balení je také kryt výfuku, který použijeme pokud má naše motorka výfuk hned vedle sedla.

Balení na cesty

Do základu dostaneme dva boční 14 litrové pytle a vrchní 8 litrový válec, kterému říkají Stinger. Celý systém je kompletně nepromokavý.

Na spodku pytlů je poutko, kterým si pytel do kapsy vtáhneme. Přesto není vhodné pytel narvat k prasknutí. Dělám to tak, že nejdříve si poloprázdný pytel usadím do kapsy a pak ho teprve plním.

Upgade a nová verze

Reckless 40 jak už název napovídá má v základu objem 40 litrů, který si ale můžeme dále zvyšovat (a ve verzi 4 i snižovat). Můžeme si totiž dokoupit přídavné kapsy a větší válec, kterými objem zvýšíme o dalších 20 - 30 litrů

Boční kapsy se přidělávají na takzvaný beavertail (bobří ocas), který najdeme na všech zavazadlech od Mosko Moto. Nepleťte si ho prosím s bobrem, kterého obvykle najdeme na jiných místech. Ale i tak je bobří ocas na zavazadlech velmi užitečná komponenta, pomocí které si můžeme celý systém zavazadel podstatně přizpůsobit našim potřebám.

Na nové verzi tašek, kterou jsem zatím viděl jen na fotkách je údajně použitý více odolný materiál, zadní kapsy jsou sundavatelné, tašky obsahují uchycení pro Goblin systém a boční pytle dostaly nové zapínání.

Zhodnocení

S taškami už jezdím druhou sezonu a stále jsem s nimi moc spokojený. Vypadají pořád stejně, nikde se nic neutrhlo. Určitě bych neměnil, pokud se tedy nebavíme o nové verzi těchto tašek.

Jako velkou výhodu tohoto zavazadlového systému vidím v tom, že na motorce nepotřebuji kovové držáky. Jsou cestovní motorky, ke kterým nosiče a kufry patří a jsou jiné kategorie motorek, na které se nosiče nehodí.

Dále velmi oceňuji flexibilitu. Tedy možnost přizpůsobit si objem zavazadel podle potřeby. Mohu cestovat v základním setupu, ale také s objemem větším až o 30 litrů.

Tento systém není vhodný pro jezdce, kteří cestují ve dvou. Na spolujezdce tu už prostě není místo.

Dále nebude tento systém vhodný pro někoho komu vadí neuspořádanost. Jsou to zkrátka měkké tašky, které mohou měnit tvar, do kterých se hůře dostává, věci v nich máte dříve či později naházené, z tašek visí spoustu popruhů a večer si na ně u ohně nesedneme. 

Pokud tedy milujete takové ty šuplíčky, přihrádečky na ponoštičky a na bačkůrky, tak si pořiďte polstrované kufry.

Jak se Vám líbil tento článek?

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

TOPlist