renocar_duben



PROFIL UŽIVATELE

_Kibo

Offline: Dnes v 19:15 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 42
Město: Znojmo
Lokalita: Znojmo Jihomo...
Poděkoval: 2x
Založil témat: 3x
Napsal příspěvků: 8x
Body komentářů: 40 / 2
ID uživatele: 377394
Registrace: 20.11.2019

Adresa profilu:http://_kibo.motorkari.cz (Sdílet)


Kawasaki Z650RS - recenze motorky

Detailní video recenze motorky Kawasaki Z650RS. Design, ergonometrie, motor, tlumiče, zvuk z výfuku, porovnání konkurence, pocit z jízdy.

Motorka koupená na jaře 2022. Najeto 25 tisíc kilometrů. Publikované cestopisy najdete v profilu motorky.

Těším se na vaše komentáře. Mějte pěkný den.

Poznámka:  pokud se Vám nechce číst, pusťte  si video. Budete to mít i s obrázky ;)

Když v roce 1972 Kawasaki představila model Z1 zaznamenala téměř okamžitě velký úspěch. V roce 2022 jsme mohli společně s Kawasaki oslavit 50 let od této události. Všechny Z modely dostaly k tomuto výročí speciální barvy a edice. Ve stejném roce pak Kawasaki začala prodávat i tohoto retro naháče střední třídy s označením Z650RS. Rodově je to menší sestřička velkého čtyřválcového bratra Z900RS, kterého Kawasaki vyrábí od roku 2017.

Na první pohled je to krásná motorka. Ve smaragdově zelené barvě v kombinaci se zlatými disky a černým motorem vypadá jak nějaký šperk.

Vpředu klasické kulaté světlo, dva analogové budíky, podlouhlá nádrž ve tvaru kapky, litá kola, malý kachní ocas typický pro první Z modely. 

Retro motorka, ale všechno je na ní nové a moderní. Světla jsou ledková, mezi budíky je schovaný display, elektrické zapalování, plynulá antihopingová spojka, abs-ko, kvalitní brzdy. 

Kdybych nebydlel v pátém patře, klidně bych si ji postavil do obýváku a celou zimu bych se těšil z její krásy a pěkných tvarů.

Motor v Z650RS je kapalinou chlazený paralelní dvouválec, stejný který Kawasaki montuje i do modelů Z650 a Versis 650. Maximální výkon motoru je 50 Kw v 8 tisíci otáčkách a 64 Nm v asi 6 a půl tisíci otáčkách. 

Nenechte se mýlit retro designem. Je to sportovní motor a když zatočíte plynem motorka vystřelí jak z praku a to až do rychlosti 160 - 170 km/ h. Pak začne akcelerace klesat, ale pokud chcete motorku trápit, dostanete se až k rychlosti těsně pod 200

Motor se cítí dobře v otáčkovém pásmu 4000 - 7500 otáček za minutu. Taková ideální cestovní rychlost je za mě někde kolem 100 - 120 km v hodině. A pořád máte spoustu rychlosti v rezervě v případě potřeby předjíždění.

Na projížďkách po okolí byla spotřeba lehce pod 4 litry. Při sportovní jízdě kolem 4.5 litrů. S nádrží na 12 litrů se dá při ekonomické jízdě ujet až 300 Km.

Brzdy jsou od japonské společnosti Nissin. Nejsem jezdec MotoGP, ale za mě ty brzdy fungují moc dobře. Dokáži si s nimi citlivě ovládat tlak na kotouče a když potřebuji prudce zastavit, i dvěma prsty nemám problém.

Vpředu jsou dva 300mm kotouče na dvoupístkovém třmenu a vzadu jeden jednopístkový s kotoučem o průměru 220mm.

Při prudkém brždění zapracuje ABS od Bosche. Nebudu vzpomínat detaily, ale ABS mě už několikrát zachránilo před škaredým pádem.

Rám je pevný i v zatáčkách při rychlejší jízdě. Tlumiče fungují parádně v náklonech i na horší cestě. Na zadním tlumiči je možné C-klíčem poštelovat předpětí. Jinak jsou tlumiče nenastavitelné.

Průměr ráfku 17 palců. Osazené sportovními pneumatikami Dunlop RoadSport 2.

Celková váha motorky je neuvěřitelných 187 kg s plnou nádrží. Z650RS je lehce ovladatelná a hbitá motorka. Snadno se překlápí i manipuluje na místě.

Na motorce se obvykle sedí v pohodlné vzpřímené jízdní pozici. Ani po celodenní jízdě jsem neměl otlačený zadek nebo bolavá záda. Sedlo je široké, neklouzavé a pohodlné. Vhodné i pro spolujezdce. Motorce by jistě slušelo i tradiční kožené prošívané sedlo.

Výška sedla 820mm, ale mezi příslušenstvím najdete i snížené sedlo. 

Řídítka by snad mohla být o pár centimetrů na každé straně širší, ale jistý už si tím nejsem. Možná to byl zvyk z mé předchozí enduro motorky. Při sportovnější jízdě se předkloním nad nádrž a ruce na řídítkách pak mám zcela přirozeně. 

Mezi budíky je schovaný LCD display. Vidíte na něm zařazenou rychlost, kolik je hodin, počet ujetých kilometrů, spotřebu paliva a předpokládaný dojezd. Využívat můžete dva tripy. Zobrazuje se také ukazatel ekonomické jízdy.

Ve výbavě je USB zásuvka schovaná pod sedlem. Moc praktické to není a tak ji využívám pouze v krajních případech, když už mám navigaci téměř vybitou.

Často se Z650RS v testech srovnává s retro motorkami od BSA nebo od Royal Enfieldu. A to je špatně. Nemám nic proti GoldStaru ani Interceptorovi, ale Z650RS je sportovec. Srovnatelná motorka, s podobně sportovním motorem je Yamaha XSR700.

Kryt chladiče, padací protektory, madlo spolujezdce ani USB zásuvka nepatří ke standardní výbavě motorky a můžete si je dokoupit u dielera. 

Mezi další volitelnou výbavu patří výfukový systém Akrapovič. Současný zvuk z motoru neurazí. Nepatřím mezi milovníky uřvaných strojů, ale basovější zvuk z výfuku by mi určitě radost udělal.

Pokud bych měl motorku nějak personifikovat, přirovnal bych ji k atletce na střední tratě. Je sportovní, je krásná a jemná.

Jak se Vám líbil tento článek?

Hodnocení (1x):

Motorky: Kawasaki Z650RS

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře k článku
Targus napsal 30.10.2023 v 20:48

Zatím jsem jen koukl na fotky.
Pokud jsem dobře zaregistroval, udělal jsi klasickou chybu. Fotky jinak opravdu hezké motky jsi nacvakal pouze zprava.
Koukni do telefénu, jestli tam nenajdeš něco zleva.
Na videjko mrknu, až budu na pořádném signálu.

Jinak samozřejmě chválím za to, že se o něco snažíš. Cvičení dělá mistra, ono to půjde,


TOPlist