renocar_duben



PROFIL UŽIVATELE

MikeH

Offline: 9.4.2024 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 60
Město: Jilemnice
Lokalita: Semily Liberecký
Body komentářů: 3
ID uživatele: 312734
Registrace: 29.5.2017

Adresa profilu:http://mikeh.motorkari.cz (Sdílet)


RVM by Jawa x VOGE 525 DSX

Srovnani

SROVNÁNÍ RVM BY JAWA A VOGE 525 DSX Posledních několik měsíců se na trhu objevuje spousta nových motorek.Ve velké míře cestovních endur. Sám vlastním RVM by JAWA , se kterým jsem velmi spokojen,mám ho hodně dobře "ustrojené" a je radost na něj pohledět i jezdit. Velkým konkurentem se pro RVM stalo cestovni enduro VOGE 525 DSX. Motocykl s lepší standartní výbavou,multidisplayem a funkcemi,které RVM nemá. Největší zajímavostí na něm je motor,který mají obě motorky od firmy Loncin. Motor u VOGE je modernější,má o malinko větší obsah i větší kroutící moment. Řekl jsem si,že by bylo zajímavé a asi i případným zájemcům užitečné srovnání těchto dvou konkurentů. Shodou náhod mi bylo umožněno vypůjčit si VOGE 525 DSX, abych mohl porovnat tohoto rivala mého oblíbeného RVM. Nebudu se zabývat technickými parametry atp a budu se soustředit na jízdu a jízdní vlastnosti,které srovnám s RVM. A abych se odlišil od většiny různých recenzí,vzal jsem s sebou můj dlouholetý, tisíci kilometry formovaný batůžek . Běžně jsme spolu jezdili přes 1000 km na den a rekord máme 18 hodin na RVM vkuse jen s půlhodinou na jídlo,jinak blesková tankování. Vyrazili jsme ráno na cca 150 km dlouhou cestu k firme GOREX, která sídlí v Benešově a umožnila nám motocykl zapůjčit. Tímto bych chtěl velmi poděkovat celému týmu za tuto možnost a vyzdvihnout bych chtěl především velmi vstřícný a přátelský přístup a ochotu. Po příjezdu do firmy GOREX nám byla během chvilky přistavena úplně nová,lehce zajetá černá krasavice s odlišnými kufry než mají " běžné" 525ky. Kufry se malinko lišily od mých na RVM ,ale byly od stejného výrobce LOBO. Horní kufr se lišil opěrkou a panty. Toto zmiňuji,jelikož je to důležité pro spolujezdce. RVM kufr nemá nic,ale nijak spolujezdci nevadí a neomezuje ho. Rozdíl je v přidělání kufru, kde u RVM je na silném rámu a u VOGE je na trubkovém. Posed je velmi příjemný,stejný jako u RVM,sedadlo řidiče je o něco širší a obě sedadla jsou trochu tužší. Řidítka jsou malinko užší, VOGE má již zmiňovaný multidisplay a RVM má jednodušší a ručičkový otáčkoměr. Motorka VOGE se řídí také velmi příjemně a lehce, brzdy brzdí velmi slušně,to je stejné jako u RVM. I přes velikost displaye je i při slunečním svitu velmi slušně čitelný. U RVM nejsou se čtením ukazatelů žádné problémy. Tady záleží asi na uživateli,co kdo preferuje. Jak jsem již zmínil,VOGE má různé technické vymoženosti. Rozdíl mezi těmito dvěma motorkami je ,že v určitých otáčkách jsou u RVM cítit mírné vibrace ve stupačkách a u VOGE v řidítkách. U VOGE se nevyskytuje problém cukání málo pod 3000 otáček,který je u RVM. Motor i z nižších otáček jde ochotně a plynule. Jak již zmíněno,obě motorky se řídí velmi pěkně,jsou pohodlné,lepší vlastnosti motoru VOGE rozpozná zkušený motocyklista,který využívá veškeré rozsahy motoru. Nastaveni podvozku VOGE na zapůjčené motorce je o něco tvrdší oproti mé RVM a to se projevilo tím, že batůžek občas pocítil tuhou opěrku na kufru v zádech. Srovnání obou typů motocyklů je takové,že ať se případný zájemce rozhodne pro jakoukoli z nich,neudělá chybu. Ve prospěch RVM mluví pro fandy důležitý nápis JAWA a pro spolujezdce příjemnější jízda mezi kufry. Pro VOGE technická vybavenost a vysoká standartní výbava a v neposlední řadě velmi znatelný rozdíl v ceně, kde za necelých 172 tisíc dostanete plně vybavenou mašinu s kufry zatím co RVM pořídíte bezmála za 170 tisíc bez kufrů, které si můžete za 22600 přikoupit. Takže ještě jednou, obě motorky nabízí velmi slušné svezení i na delší - několikatisícové trasy s dostatkem výkonu pro běžné cestování. S oběma se dá projíždět i po nezpevněných cestách. Nabízejí vysoký standart v poměru užitná hodnota a pořizovací cena. Dále jsem měl možnost i s batůžkem svézt se na VOGE 900 DSX, která je od pohledu hezká,ale na první pohled nevybočující z řady nabízených různých motorek. Říkal jsem si, docela hezká,ale kdo by se s ní oproti zmíněnými dvěmi chtěl tahat. Motocykl je o něco vyšší než půllitry. Po usednuti na mašinu jsem byl překvapen jak pěkně mi vše padlo do ruky. Měřím 178 cm a i při nasedání spolujezdce jsem bez problému motorku udržel. Nastartoval jsem a pomalinku se rozjel cca 15 m k silnici. Byl docela provoz a tak jsem přidal plyn skoro jako na půllitru. Pocit byl jako když si přesednete z tažného koně na plnokrevného araba. 1,2,3,4 a už jsem zapomněl na báječné ježdění na zmiňovaných půllitrech. Motorka se řídí s až neuvěřitelnou lehkostí,kterou bych od tak velké motorky nečekal. Řídí se jako kdyby jel člověk na kole. Úžasný zátah už od minimálnich otáček, kde stovkou jedete už na 3000,motorka jede bez jakéhokoli zbytečného hluku,vibrací,nádherně absorbuje i poměrně veliké nerovnosti vozovky,výmoly,díry atd, bezvadně řadí a stejně tak lehce i brzdí. Zapůjčená motorka neměla kufry,a tak si jízdu užívala i má spolujezdkyně,kde jízda na VOGI a zvláště RVMce je hotová uspávačka. Tady při této zábavné jízdě vlála jak na gumách.Zátah a zrychlení se projevuje bez problému i při vyšších rychlostních stupních. Je to ideální motorka jak se zbavit tchýně. 3,4,5 a bába je fuč. Zážitek z jízdy je naprosto fenomenální. A opět,to,co za cenu motocyklu člověk dostane je prostě skvělé. Na závěr snad stačí výrok mé spolujezdkyně, která prohlásila, že kdyby si měla vybrat mezi půllitry a devítistovkou, tak je volba jasná pro velkou motorku. Je pohodlná a tím,že je vyšši,tak i posez pro spolujezdce je ještě pohodlnější než na zmíněných půllitrech. Kde už i tak je cestování pro řidiče i spolujezdce velmi pohodlné. Při cestě domů jsme se zastavili na velmi chutné jídlo za prima cenu s usměvavou ochotnou obsluhou v Kopidlně. Tímto bych chtěl ještě jednou poděkovat všem ve firmě GOREX za možnost svezení a tím pádem i srovnání.

Jak se Vám líbil tento článek?

Hodnocení (2x):

Motorky: Jawa RVM 500

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře k článku
rudirt napsal 11.04.2024 v 12:08

Díky za hezké srovnání!


TOPlist