PROFIL UŽIVATELE

Dněprák

Offline: 23.9.2021 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: -
Město: Litoměřice (
Lokalita: Litoměřice Ús...
Pomohl: 4x
Založil témat: 9x
Napsal příspěvků: 415x
Body komentářů: 16 / -4
ID uživatele: 31044
Registrace: 12.2.2008

Adresa profilu:http://dneprak.motorkari.cz (Sdílet)


Komentáře
Nalezeno 54 záznamů

6.5.2013 Článek To, že se nedá zjistit počet nehod zaviněných a nezaviněných motorkáři si myslím, že není pravda. Ze statistiky za rok 2012 vyplývá,že: při nehodách zaviněných řidiči motocyklu zahynulo 46 osob( nemusí to sice být řidiči motocyklů) a celkově zahynulo 79 řidičů motocyklů, orientačně vychází, že při nezaviněných nehodach zahynulo 33 řidičů motocyklů. Takže, pokud je známo, kolik je mrtvých při zaviněných a mrtvých celkově, musí být vedena statistika i počtu zaviněných a nezaviněných nehod.
26.3.2013 Článek to Basák: Prochy Tom to napsal úplně správně. Je to § 21,odst 1, Zákona č.361/2000 Sb. Řidič, který odbočuje v podstatě kamkoliv, nesmí řidiče, jedoucí za ním ohrozit. Kromě toho musí dávat znamení o změně směru jízdy a musí dbát zvýšené opatrnosti.Takže řidiče, kteří jedou za ním může omezit.A to omezí ve většině případů, protože zpomalí a řidič jedoucí za ním musí zpomalit taky. Pokud se ale řidič nepodívá do zpětného zrcátka, nebo neodhadne rychlost za ním řítícího se motocyklu, který ho již začne předjíždět, potom je malér. A to je to o čem psal Prochy Tom. V tomto případě dojde k ohrožení řidiče jedoucího za ním.
+6 
26.3.2013 Článek to Prochy Tom : četl jsem to pořádně a zásadně nejsem proti tomu co jsi napsal. Ale jsem rád, že mě chápeš, je mi 57.
26.3.2013 Článek to SCANDAL : souhlas
26.3.2013 Článek Dobrý, nevím sice kolik let je pisateli článku, ale ne každý v šedesáti už pouze leští mašinu v garáži. V obci se jezdí obecně max. 50 km/h, takže proč mluvit o ostudě při jízdě okolo šedesáti. No a na přechodě Vám tam klidně vleze i napruželej dědek odeesák nebo babka z TOP 09 a už vůbec nemluvím o mládeži se sluchátkama na uších.
+8 -2
3.1.2012 Článek Pokud máte Dněpra s poháněnou sajdou, není co řešit.
+1 
18.2.2011 Článek Na stránkách dovozce je zdařilé video ze Vstréči 2010 v Lošticích.
Dněprák
17.12.2015 Video stráťa napsal 16.12.2015 v 22:36

Dněprák: A jak to má být s odpovědností učitele bez dvojího řízení? Píšeš o tom že zbavily odpovědnosti komisaře ale nic o učitelých a snad nikdo nemůže chtít aby měli zopovědnost za žáka když mu nebudou moct sáhnout do řízení.
Až nějakej žák nedá přednost nebo něco podobnýho tak poškozenýmu bude jedno kdo má zodpovědnost a naštěstí je to zatím jenom možnost kterou snad nikdo využívat nebude.

motobrzda: Bohužel? Já bych řekl spíš bohudík - pustit žáka do provozu bez kontroly je nebezpečná kravina.

Pozor ! Poslanci ve třetím čtení schválil novelizaci Zákona 247/2000 Sb. a v současné době se tato novelizace ve znění, jak jsem psal níže dostává do senátu. A nevěřím, že to senát zastaví. Takže výcvik a zkouška na cvičišti a v provozu bez učitele a komisaře. Žák jede sám. Samozřejmě, že výcvik s druhým řízením je pořád povolen, ale zkouška bez.
A otázka pojištění? Řešil jsem to pojišťovákem u kterého mám pojištěna všechna vozidla autoškoly a zatím neví jak to provede.
14.12.2015 Video Pro ty, kteří zde hodnotí, že je to jednoduché a každý by to měl zvládnout upozorňuji, že v současné době je na celý výcvik na motocyklu v počtu vyučovacích hodin 13 !!! 13 x 45 minut.
Ti ostřílení borci by si mohli vzpomenout na své začátky, kdy jezdili od x let na Pionýru a podobných strojích a řidičák si šli do autoškoly pouze zlegalizovat.
To dnes již neplatí. Jsem zvědav, kolik budu potřebovat na takové žáky, aby se mi svižně protáhli v padesátce mezi kužely při provádění vyhýbacího manévru. Obdobně budou dělat problémy úkony při pomalé jízdě. Už jen vedení motocyklu je s některými žáky docela horor, protože čekám jestli se jim motocykl převáží na levou stranu nebo na pravou a kam spadnou.
A rovněž tak naučit žáka rozjet se tak, aby mu motor nezhasínal ( to je ta lepší varianta ) ale hlavně, aby byl po rozjezdu schopen plyn ubrat a nevyletět jako střela a zastavit se až po nárazu do první překážky.
Na tyto úkony nebude stačit některým ani těch 13 hodin.
A to ještě není to nejhorší.
Poslanci schválili novelizaci zákona, která nyní poputuje do senátu a nevím, jestli bude někdo schopen ji zastavit.
Jde o výcvik a zkoušku bez druhého řízení. Aby bylo jasné, nejsem proti výcviku bez učitele, je zde spoustu věcí, které nejsou domyšlené. Hlavně odpovědnost při případné nehodě a zranění.
Zde je návrh, jak by měl výcvik podle novelizace( pokud projde senátem) probíhat.
Jedná s o novelizaci Zákona č.247/2000 Sb.

Nový § 29a který zní : Při výcviku k získání řidičského oprávnění pro skupinu AM, A1,A2 nebo A prováděném v provozu na pozemních komunikacích lze jako výcvikové vozidlo použít motocykl, který není vybaven dvojím zařízením umožňujícím ovládání spojky a provozní brzdy. V takovém případě musí být žadatel o získání řidičského oprávnění doprovázen učitelem výcviku na doprovodném motocyklu nebo v doprovodném osobním automobilu a komunikace mezi učitelem a žadatelem musí být zajištěna pomocí elektronického zařízení umožňující komunikaci učitele s žákem.

Nikde není zmínka o označení doprovodného vozidla a žáka zezadu. Označení L měl vpředu žák a vzadu učitel. Teď by měl mít žák označení vpředu i vzadu.

V § 30 se na konci textu odstavce 1 doplňují slova ... a má potřebné znalosti a dovednosti požadované pro zkoušku z odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel.

Jak zní celý § 30 odst.1. : Výuku a výcvik žadatele o řidičské oprávnění ukončí provozovatel autoškoly za předpokladu, že žadatel o řidičské oprávnění absolvoval minimální počet hodin výuky a výcviku stanovený učební osnovou pro příslušnou skupinu, nebo podskupinu řidičského oprávnění, popřípadě vyšší počet hodin dohodnutý mezi žadatelem o řidičské oprávnění a provozovatelem autoškoly a nově a má potřebné znalosti a dovednosti požadované pro zkoušku z odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel.

Ale pozor, řešíme sice motorkáře, ale toto platí pro všechny skupiny.
Takže po absolvování 13 vyučovacích hodin na skupiny A , 28 vyučovacích hodin na skupinu B, 18 vyučovacích hodin na C má žadatel právo jít na závěrečné zkoušky.
Nově ale musí splňovat tu podmínku potřebných znalostí a dovedností !!!
A když potřebné znalosti a dovednosti mít nebude ?
Zpracovatelé této novelizace počítají s tím, že pokud učitel vyhodnotí, že žadatel nemá potřebné znalosti a dovednosti , dokoupí si další hodiny , aby tyto splnil.
Což by bylo v pořádku. Ale ouha !!!

Na konec tohoto § 30 se doplňuje věta : Pokud žadatel trvá na ukončení výuky a výcviku a na přihlášení ke zkoušce, ačkoliv potřebné znalosti a dovednosti podle předchozí věty nemá, ukončí provozovatel autoškoly výuku a výcvik na základě jeho písemné žádosti. Jde-li o osobu mladší 18 let, ukončí výcvik pouze s písemným souhlasem jejího zákonného zástupce. !!!

Přeložím. Mám žáka, který po absolvování 13 vyučovacích hodin ( budeme řešit motorkáře) není schopen absolvovat zkoušky. Je nebezpečný sobě i okolí. Sdělím mu, že motocykl nezvládá a že si musí ještě nějaké hodiny dokoupit. Pokud bude rozumný, hodiny si přikoupí, tak aby zkoušky zvládl. Pokud se bude řídit uvedeným dodatkem a podá si písemnou žádost , musím výcvik ukončit a přihlásit ho ke zkoušce a zkoušku absolvovat. Zde se pouze můžu modlit, že spadne už v první části zkoušky na cvičišti a nedostane se na druhou část a to samostatnou jízdu v provozu. Protože, pokud mu první část vyjde, v druhé části může ohrozit spoustu ostatních
a já se na to budu pouze dívat společně s komisařem.

Další změna se týká § 39, odstavec 3. Zkoušky z odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel jsou zahájeny testem z předpisů o provozu na pozemních komunikacích a zdravotnické přípravy . Doplňuje se věta :Je - li žadatel o řidičské oprávnění u této zkoušky hodnocen stupněm neprospěl , nesmí pokračovat v dalších zkouškách do doby, kdy bude při opakované zkoušce hodnocen stupněm prospěl.

Pozor !!! Toto bude platit opět pro všechny skupiny-

V § 43, odst. 5 zrušili odpovědnost komisaře za žadatele i za výcvikové vozidlo, protože komisař na motocyklu nepojede.

V § 43 se za odstavec 5 vkládá nový odstavec 6, který zní :U zkoušky k získání řidičského oprávnění pro skupinu AM, A1, A2 nebo A jede žadatel sám na výcvikovém motocyklu, který nemusí být vybaven dvojím řízením ani dvojím zařízením umožňující ovládání spojky a provozní brzdy a zkušební komisař jede za žadatelem na doprovodném motocyklu nebo v doprovodném automobilu řízeném učitelem výcviku. Pokyny dává žadateli zkušební komisař pomocí elektronického zařízení umožňující komunikaci s žákem, při jízdě v doprovodném automobilu může dávat pokyny prostřednictvím učitele výcviku.
Předchozí
1 2 3 4
Následující

TOPlist