PROFIL UŽIVATELE

CasperP

Offline: 23.12.2020 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 47
Město: Bynov-Děčín IX
Lokalita: Děčín Ústecký...
ID uživatele: 197460
Registrace: 9.9.2013

Adresa profilu:http://casperp.motorkari.cz (Sdílet)


Výměna motoru

to je tak když se ve 130 na dálnici motor usmyslí že umře

Tak se mi stalo to co je pěkně na ho.... S kámošem bylo rozhodnuto, že pojedeme do moto Louis v Drážďanech na nějaké ty slevy a díky tomu strávíme odpoledne hezkou projižďkou. Jelikož to z Ústí máme přes kopec a chtěli jsme se pak vracet přes kopečky bylo rozhodnuto že tam pojedeme po dálnici a pak se teprve projedeme. Dotankováno a jedem. V prvním tunelu jedem předpisově krásně pohoda klídek.Začínám mít divnej pocit že motor je nějakej divnej a netáhne to jak má. Projíždíme druhej tunel a zvuk a brumlot se uklidnil a tak mi spadl tak trochu šutr ze srdce. Za tunelem poslední šance se vrátit z kopce domu v relativní pohodě kdyby nedejbože něco. Jelikož nic nenasvědčovalo tomu že se má něco po... tak vemu za plyn a jedéém. Těsně před Drážďanama mírnej kopec kamion v pravém pruhu vemu za plyn a nic.Jedu na tři hrnce...dva hrce....sotva kopec vyjedu hodim blink na sjezd pak je to už dolu až k Louisu kdyby něco. Jak pustim plyn má to tencenci chcípnout. No nic možná jen přicpanej karbec. Jenže pak přišla střelba z výfuku a to karbecem nebude. V hlavě se mi honilo milion věcí co s tím může být. Držím to v tak nějakej otáčkách aby to nechcíplo a dojel jsem alespoň ke krámu. Podařilo se parkuju pustím plyn a chcíp. Pokus o start nasvědčuje jen tomu, že chytá už jen jeden hrnec a tím to končí. No nic jdu se na to podívat třeba fakt je jen něco přicpané. Jelikož nejsem motolama tak naparkovišti dělám rozborku. Sundat sadu karbeců z CBR 1000F je prča, ale tentokrát si prostě těsnění rozmyslelo že mě podusí a nedá se jen tak. po 20minutách sundáno a už vidim kde je problém. Snad poprvé vidim to co jsem slyšel snad jen z vyprávění. Na třech hrncích jsou podpálené ventily na sací straně. Málem mě šlehlo a pokoušell se o mě infarkt. Všechno jsem kruci seřizoval ...vůle, podtlaky a já nevim co ve ještě.Prostě klasický motordeath.  No jo ale co s tím teď.  Po počátečním šoku a totálním nas....jsem se domluvil s lidma v Louisu ( jsem rád že umím německy, nicméně i tak mi nakonec přinesl maník telefon a na druhé straně někdo z CZ ), že nechám motorku u nich a zavolám jim co s ní. Domu mě hodil kámoš a mě už cestou v hlavě šrotovalo co a jak. Naštěstí pojistka mi kryla i odtah a tak nebylo co řešit. Druhý den byla motorka doma a já přemýšlel dál co s tím. Oprava ventilů a nebo motor. Po výpočtu nákladů na opravu ventilů jsem zkoušel hledeat motor. Nicméně mi to nedalo a kouknul jsem se pořádně co se kde podělalo. Problém byl asi dlouhodobější a předchozí majitelé se o motorku asi ne uplně optimálně starali. Víc komentovat to nebudu jelikož míra......ní byla fakt veliká. Naštěstí jsem na netu našel motor kousek od domova, ale netušil jsem v jakém to bude stavu. Věřil jsem že přeci jen pan Honda umí dělat motory a tak jsem i důvěřoval tomu co mi pavídal pán o motorce a motoru. Chápu sice že huba a papír snese všechno, ale tak nějak jsem byl ani nevim proč vnitřně přesvědčen, že motor bude ready. Samo že jsem ho chtěl nahodit. Prej no problém. Sice to tady stojí asi 5 let ale prej s tím jezdil nějakej Holanďan pečlivka tak v tom problém nebude. Z původního stroje zbyl jen motor na rámu a pár drobností, ale na test to stačilo. Po nezbytné přípravě cvakl startér a ta stará herka po 5 letech stání někde v hale naskočila jak když vyjede z výrobní linky. Už podle zvuku bylo jasný že to bude ok. Druhý den jsem už měl motor doma. Musím dát za vděk znovu kamarádovi že mi pomohl původní motor vyndat a novej nandat, jelikož sám bych to asi nedal. Další den jsem strávil připojováním všeho co se připojit má a první spuštění jestli jsem někde něco nezapomněl. Start a.....tři válce Jsem myslel že se po.... Proč tři a proč takovej divno zvuk. No problém byl jednoduchej. To jest vstupující dítě do garáže se slovy "tatí bobek" Bohužel to bylo v době kdy jsem cvakal fajfky :-)))) takže fajfky byly na správném místě, jen je někdo zapomněl docvaknout :-) Druhý pokus a jako víno. Nastrojil jsem zbytek a s pocitem totálního výtěztví nad hmotou jsem se musel ljít kousek projet. Naštěstí jen kousek. Jelikož jsem tele, tak jsem se zapomněl podívat na konektor od alternátoru při zapojování. Projížďka super, ale jen do té doby než jsem to chcípl a nenastartoval z důvodu vybití baterie. On totiž novej regulátor má jinak konektory než origo a tak se to musí přecvakat. No alespoň to vychladlo a já mohl přehodit dráty v konektoru jak mají být.. Další den jsem pak znovu seřídil ventilové vůle a karburátory a jupííííííííííí. Na to že to je old mašín 88 rv tak jezdí jako pominutá.  Od výměny motoru jsen již letos najel víc jak 6tis km včetně super výletu na Grossglockner Takže momentálně se parametry sice změnily jelikož motor je 87rv ale výkonově na tuhle těžkou mrchu super a spotřeba kolem 5l/100 takže se dílo podařilo. Uvidim jak o této zimě přežijou plasty jelikož se na ně vážně chytám a dám jim co proto

Jak se Vám líbil tento článek?

Hodnocení (4x):

Motorky: Honda CBR 1000F

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře k článku
GB-XT600 napsal 20.09.2014 v 17:20

Tak to seš dobrej jak jsi to dal dohromady. Asi bych neměl odvahu se do toho tak pustit.

Křesťan napsal 14.09.2014 v 18:39

Taky jsem se letos projezdil až k výměně motoru. Je super, že Ti to zase drandí. Já měl při koupi taky štěstí. K tomu ještě vlastně mámě spostu náhradních dílů, kdyby se něco podělalo

KATRTER napsal 06.09.2014 v 21:51

si borec , když sem to četl ,docela jsem se zasmál .ale né ve smyslu škodolibosti
cítil sem s tebou a je super že to s tebou neprásklo a že si to ustál přeju hodně najetých km.
bez problémů


TOPlist