Komentáře
Nalezeno 18763 záznamů
9.8.2011 | Článek | Jezdci hodnotí okruhy subjektivně a je to dobře - dokonce se "může někomu jezdit líp" proti chodu hodin ... Já ač ´su rodlé brňák a k okruhu (na VC Československa - "Závod družby národů" ) mě můj tatík vzal poprvé v r.1956 , naví ´su "lokální patriot", přesto se mě "líbí"(i když jsem ho ´objel´ daleko méněkrát) víc okruh v Mostě... Je tam totiž mnohem více (po anglicku řečeno) "tricky sections" a v Brně mě "na závěr" bavilo jezdit/trefovat na jeden oblouk/pilovat už jedině tu dvoji- tou "točku" před vjezdem na "stadion C" . Jinak se v Brně jede (jak už to někdo napsal i v tisku) "v rytmu valčíku" - rovně a doleva / doprava, rovně a doleva / doprava a to čtyřikrát. Škoda ... Dost jezdců jsem už slyšel říkat, že Brno je dobrý na ´rozježdění" na začát- ku sezony. Co se ale týká budoucí existence/neexistence brněnského okruhu, resp. špičkových závodů na něm, tak to vidím jedno- značně : "Praha" to tažení proti úspěšně dokončí. Musí se přece platit prohraný arbitráže a Gripeny a Pandury, atd, atd a Liberecký mistrovství lyžařů (a nedopočítal bych se!). Nejvíc se ale bavím, jak všichni "odborníci" na tuto problematiku (v parlamentě, tisku, atd) "perlí" tím (t.zv.) ZALISTOVACÍM poplatkem, který musí každý pořadatel zaplatit předem, aby zůstal(pochopitelně po pravidelně prováděné inspekci tratě a dalšího vybavení okruhu)v seznam pořadate- lů i pro další období. LIST je totiž anglic. výraz pro SEZNAM a tak se z registračního poplatku (v ČR) stal "ten frekventovaný" zaLISTOVACÍ... |
5.8.2011 | Článek | Ještě bych rád "přidal něco" o Karlovi Abrahamovi : kdo měl možnost s ním prohodit byť jen pár slov (zastaví se s každým, kdo ho v padoku i mimo něj osloví!),potvrdí, že to je úplně normální a skromnej (ať mu to vydrží!) kluk. A to neříkám proto, že je to brňák jako já. A k jeho stylu jízdy : "něco" už jsem na GP okruzích viděl a tak můžu tady napsat to,co už jsem řekl jemu i jeho ta- tovi. Už ve tř.250 a Moto2 na mě jeho jízdy působila dojmem, že "o nic nejde - žádný drama se nekoná", na rozdíl od ně- kterých jezdců, kteří jen "působí rychle" a že každou chvíli už spadnou... Výjimkou je Giuliano ve WSBK, kterej takto pů- sobil už i loni, ALE NEPADÁ ! Samozřejmě i "Abája" už nám předvedl několik "divočin", kdy svoji pozici "prostě nepustil" (např.Moto2 - Japonsko), ale většinou mě připomíná jen pár PÁNů ZÁVODNÍKů minulosti, kteří taky působili dojmem, že "teprve trénují" a přitom vy- hrávali jeden závod za druhým . Pamětníci(jako ´su já)snad potvrdí : Johny Ceccoto, Freddie Spencer a(!)Troy Bayliss ! |
5.8.2011 | Článek | To není žádný "moudro", když tu řeknu můj názor na Valeho "přesednutí" z Yamahy na Ducati, který jsem od té doby ne- změnil : "italský" tlak, aby byl mistrem světa Ital na ital- ským motocyklu, by nevydržel ŽÁDNEJ Ital, zvlášť když to by- lo za nepředstavitelný peníze . Valemu to v žádným případě nijak nezazlívám(byla to pro něj TAKY další výzva!), protože jak už jsem ve několika ´debatách´řekl - já budu vždycky na straně jezdce. Ale "vemte jed na to", že vidět Valemu do hlavy, bylo by tam : že ´sem z té Yamahý ´slezl´... Možná by na ní letos nevyhrával tolik, jako dřív, ale na bedně bychom ho viděli hóódně často ! Peníze jsou potřeba ´furt´, ale JÁ věřím, že by Vale "ty bedny" za ně nevyměnil - nakonec už jich vydělal dost... |
3.8.2011 | Článek | Nechtěl bych, aby se uskutečnil (můj) katastrofický scénář, nicméně je nutno si vzpomenout, CO stálo na začátku těchto "velkých změn", které začaly postihovat WSBK už loni !! Byl to "konflikt" zájmů promotérů WSBK a MotoGP . Že tento "boj o přežití" buď jedné, nebo druhé kategorie mo- tocyklového(okruhového)sportu neskončí "nějakým smírem",bylo jasné od samého začátku ... Nejprve Ducati, teď Yamaha a co bude ještě následovat, to může překvapit jedině toho, kdo pochyboval o mafiánském vlivu DORNY, Hondy a Ducati na tento sport . MotoGP se rozhodně NIČEMU a NIKOMU přizpůsobovat ne- bude a jestli "něco" půjde do kytek, tak to může být jedině WSBK ! Ještě že "máme ten Roadracing" ... !!! Až budou při tom "pseudomistrovství světa" kroužit jednotné stroje (dle diktátu shorajmenovaných mafiánských sdružení) - Moto1, Moto2, MotoGP, v nichž budou dle diktátu(Dorny atd) montovány jednotné motory (aby se několik výrobců monopoli- zovalo), přestanu se definitivně na TOTO ""mistrovství svě- ta"" dívat i na obrazovce ... |
2.8.2011 | Článek | Tak už je "za námi" ročník 2011 ( 4. !!!). Tentokrát "propršel", ale příští rok určitě bude lepší i počasí, protože atmosféře tohoto setkání to naprosto neubralo na jedinečnosti, ANI ÚČASTI ! |
28.7.2011 | Článek | Jo a pro Sir(a)Indi(ho) ještě dovětek : Naposled(??), a to ještě "lehčí"(pád)´sem měl v r.1979 na Těrlickým okruhu při trénengu tř.350ccm... |
28.7.2011 | Článek | Netušil ´sem, že "to moje fyzikální teoretizování" vzbudí až takovej "ohlas"..., ani nemíním zabředávat do vzájemnýho ob- jasňování "kdo - co - a jak myslel", takže na závěr jen tolik : Slečinka: já TAKY říkám "na prd"... ..Roko.. : "každej na svym" - TO je ideál . SirIndi : ne, nevěřím, že by to naši parlamentní a vládní "nixmochři" dovedli jinam než ti řečtí(a další)! Věřím(nebo aspoň doufám)v ještě větší dovoz ojetin Bubrak ZX10R (27.7./13.16 - musím to přesně adresovat,proto- Bubrak toho od té doby už zase napsal moc...): "centrálni ROZHODOVÁNÍ" -to není špatnej nápad, něco takovýho by MĚ nenapadlo ani ožralýho... Asi to bude tím,že když mě bolševik"sebral pas" (v r.1968),tak Bubrak (možná)byl ještě"na hou- bách"(?)... |
27.7.2011 | Článek | Snad už je blízko doba,že si i u nás v ČR(ti"pravověrní baj- keři) budou finančně moci dovolit "držet"(nejmíň)dva moto- cykly - jeden na vlastní"vyblbnutí", t.j."nějakou kapotova- nou bestii s přídomkem R/RR/RRR a na vyjížďky+cesty s "batůžkem" NĚCO, NA ČEM TA HOLČINA (která čast ani netuší, když s tím svým začíná jezdit,co ji na supersportu čeká)BUDE MOCI OBSTOJNĚ SEDĚT,NEZMÍTAT SE PŘI KAŽDÉ AKCELERACI,ČI BRZ- DĚNÍ, protože aspoň podle mně jsou supersporty určeny pro sportovní jízdu(nejlíp snad na okruhu) V JEDNOM ...!!!? Kdy už se "japonští soudruzi" pochlapí,přestanou na super- sporty montovat sedla+stupačky pro spolujezdce a řeknou zá- kazníkům : toto je SUPERsportovní stroj pro SPORT A NE PŘE- PRAVU DALŠÍ OSOBY. POKUD TUTO CHCETE PŘEPRAVOVAT,MÁME V NA- BÍDCE ŘADU DALŠÍCH MODELů, S DOSTATEČNÝM(!)VÝKONEM A PŘIMĚ- ŘENÝM KOMFORTEM PRO VAŠEHO SPOLUJEZDCE. Stačí se podívat na PRVNÍ foto v části tohoto článku,nazva- ného JÍZDA, "o čem je" přeprava tandemisty na supersportu a hned následující foto č.2, které ukazuje, že "toto"je opravdu o něčem jiném...!!! Já bych ještě dodal pro ty z nás technicky"zaměřené" : usedne-li "baťůžek" na sedadlo spolujezdce, tak i kdyby jeho HMOTNOST byla JEN 40 kilogramů (nemluvě o přepravě 60 či ví- ce kilogramů´hmotícího´CHLAPA!!!), TAK V PŘÍPADĚ SUPERSPORTů (a teď to prostě nemohu napsat SLUŠNĚ:) jde těžiště´motocyklu DO HAJZLU a rozložení váhy na přední a zadní kolo(ZVLÁŠŤ PŘI AKCELERACI!!!) taky... Stačí si představit hybný moment hmoty (byť jen 40kg) umístěné prakticky NAD ZADNÍM KOLEM A V TÉ VZDÁLENOSTI OD OSY ZADNÍHO KOLA a ti z nás,kterým FYZIKA "NĚCO ŘÍKÁ", zapomenou na jakoukoli akceleraci,pokud na SUPERSPORTU přepravují tandemistu, nebo se mýlím ??? +2 |
26.7.2011 | Článek | V "americe" jsme mohli vidět "jediné" a sice až kam upadla ta NEJ - NEJ MotoGP (800ccm)... Pět opravdu konkurenceschopných strojů +dalších 5"do počtu" + "dojížděči / kroužilové" (tato moje klasifikace se ale tý- ká STROJů, NE jezdců !!), to má být vrchol okruhového moto- cyklového sportu ??? V cíli OPĚT šokující počet 13 ... Fakt už se těším, co "nám" DORNA připraví pro sezonu 2012 ! |
26.7.2011 | Článek | Jak už ´sem včera řek´ - zážitků "na knihu", ale zapoměl jsem se zmínit o MARŠÁLECH ! Ne těch "traťácích" kterých jsou STOVKY (většinou léta na stejných stanovištích),protože musí tak jak na všech tratích vidět z následujícího stano- viště na to předchozí, ale Maršálech, co najíždí na svá stanoviště až po(!)uzavře- ní trati NA MOTOCYKLECH . Loni,když při TT "slavila" Suzuki, byli vybaveni novými GSXR1000, letos Yamaha R1 . Místo RZ žluté tabulky s velkými černými čísly pro každého z nich. Jsou vyškoleni pro poskytování první pomoci a tak jako ti ze stanovišť svoje posty okolo trati většinou nestřídají. Odjíždí až "večer" po posledním závodě, zase po ještě uzav- řené trati a když jsem "zažil" PRůLET prvního z nich před prvním závodem,co jsem letos na TT sledoval,myslel jsem,že mě jdou blbě moje hodinky a že to už snad projel "Big John" McGuinness, startující jako první... Sledovat poté vždycky VŠECHNY ty maršály projíždějící Kirk Michaelem na svá stano- viště další, TAK TO BYL FAKT JEDEN Z NEZAPOMENUTELNÝCH ZÁ- ŽITKů. Možná, že někteří ze závodníků-newcomerů "to skrz Kirk Michael nedávali tak jako maršálové"... No a taky "tam"slavila (tlačila divákům do hlavy) Subaru, jejíž "produkty" taky dost často projížděly trať. No, jejich řidiči si to určitě taky "užili",ale cokoli, co má víc než DVĚ kola ZA SEBOU, mě nikdy příliš nevzrušovalo ... |
25.7.2011 | Článek | Byl jsem letos poprvé (a asi naposled,protože s českou prů- měrnou penzí by člověk fakt musel žrat kořínky aby znovu na- šetřil... finančně je to prostě"nářez", ale zážitků na celý zbytek života!). Až "tam"jsem konečně pochopil,jak to ti "britští rozparovači"můžou dávat za (cca)18minut,když je to víc než 60km po většinou úzké a místy i dost nerovné silni- ci : ono tam totiž je jen pár"pomalých"zatáček a většina to jsou "srdcový protahováky",kde jdou přes 200km/h,takže špič- ka má průměr až 209km/h... Není tedy divu,že se tady (na TT)chyby často platí nejvíc,jako loni Martin Loicht v Quary Bends a letos Derek Brien před Ramsey. Mám nejlepší zkušenost s kempem na fotbal.hřišti v Kirk Mi- chael (+ místní"vyhlášenej"pub The Mitre,kde se TAKY dá sle- dovat závody!). Z kempu 10minut chůze na úsek přímo v obci (vstup GBP6,- ,jídlo,pití,záchody, tréningy gratis!),kde ta- ky "jdou" přes 200...(pár metrů od Vás!)a všem zaručuju husí kůži/zimomriavky, tak jak jsem měl já ... +1 |
24.7.2011 | Článek | Na základě zkušeností mých a mého syna mohu k firmě Creptus ,respektive k odbornosti, preciznosti a postojům pana Nerada z Výprachtic k zákazníkům, říci jediné : zde se absolutně žádného nepříjemného překvapení a to v žád- ném směru obávat nemusíte !!! Jel jsem si pro moji zakázku přímo do Výprachtic a vše bylo dle objednávky, perfektně, včas a moje"libůstka" na místě byla s ochotou panem Neradem "doladěna" ! |
24.7.2011 | Článek | A ještě moje vlastní "polívčička" : může mně někdo poradit,který výrobce, či raději KTERÝ PRO- DEJCE má v nabídce řetězy "na dinosaury přelomu 80.let" roz- měru 630 ??? Mám totiž doma dva po 98čl. z Katana-éry mých synků a nevím, za kolik je nabídnout,abych z nějakýho fajnšmekra těchto ú- žasných strojů "nedřel kůži"... |
24.7.2011 | Článek | Scotoiler : můžu jedině doporučit. I mně se toto"zařízení"zdálo příliš primitivní, než aby mohlo mít nějaký výraznější vliv na ži- votnost řetězu. Dnes, po řadě návštěv kamarádů z Velké Británie, už vím,že životnost zvyšuje přímo neuvěřitelně. Ovšem za cenu značně "ušmudlaného"vzhledu zadní části motocyklu,ale na to obvykle cestovatelé kalibru mých britských přátel příliš nedají - důležitý je výsledek! Ovšem ale ani dnes nevím, proč je až tak dobrý - snad že řetěz NIKDY nejede nedostatečně namazán, což se i při pečlivé údržbě MůŽE stát, např. v průběhu dlou-hé denní etapy v dešti málokdo maže. Taky na základě zkušeností ´angličanů´můžu doporučit nekupo- vat (zbytečně)drahé Scotoiler-systémy, protože ten nejprimi- tivnější"pouze kapající olej na řetěz nonstop" má prakticky stejné výsledky. Možná je bajk o něco víc "ušmudlanej" |
23.7.2011 | Článek | Slam : ubytování ve vlastním(stanu apod.)přímo na místě, nejlíp se obrátit "zase" na paní Foxovou (ta mě dá...(-: ) o další informace. Pension je dávno rezervován a nejbližší možnosti pravděpodobně ve Vlašimi(teď v sezoně to asi nebu- de levné!). |