Tesne pred Silverstonem

Po tritydenni, tedy delsi prestavce ceka fanousky superbiku uz paty zavod (respektive devata a desata jizda) letosniho mistrovstvi sveta WSBK. Dejistem je prebudovana, nyni tedy 3,561 kilometru dlouha, ale prece jen tradicni britska trat v Silverstonu.

A vsechny urcite zajima, zda predchozi mitink v italske Monze byl meznikem v doposavadnim dominatnim postavenim jezdcu – pochopitelne predevsim australskeho exmistra sveta Troye Corsera, na strojich Suzuki, nebo pouze vyjimkou potvrzujici pravidlo.
Bude pokracovat mlady Chris Vermeulen tam, kde v Monze prestal ? A pomalu se zacina prosazovat i jeho krajan a stajovy kolega Karl Muggeridge !
Nebo se konecne prosadi tovarni stroje Ducati v sedlech s mistrem a vicemistrem sveta z lonskeho roku, tedy s Jamesem Toselandem a Regisem Laconim ?
A nezustali vam fanouskum doposud hodne dluzni piloti na Yamahach, a hlavne Noryiuki Haga s Norickem Abem ?
A byl vysledek Bena Bostroma na Renegade Honde predtim ve Spanelsku pouhym svetlym mistem v dosavadnich podprumernych vykonech sebevedomeho Americana ?
A co predvede jeste vloni hvezda dvestepadesatek zavodu Grand Prix, spanelsky jezdec “dynastie” rodiny Nietu, Fonsi, krcici se zatim skromne na 16. pozici prubezneho poradi ?
Po nucene prestavce zavinene tristivou zlomeninou palce prave ruky se vraci mezi nejlepsi take velke prekvapeni letosni sezony, mlady 22-lety Nemec, Max Neukirchner na Klaffi – Honde. “Palec me stale jeste hodne boli a tak budu muset drzet riditka jinym prstem a to vyzaduje obrovsky tlak v predlokti, hranicici s krecemi. Chci zde ale pravidelne zabodovat a potom v Misanu znovu zautocit a bojovat o stupe vitezu”, rika novy nemecky idol.
Ackoliv jednotne pneumatiky jsou vseobecne posuzovany jako velke plus, jednu velkou nevyhodu tato jednolitost rozhodne ma a tyka se predevsim superbikovych zavodu ve Velke Britanii. Z tohoto duvodu nebude na startu ani jeden domaci pilot s divokou kartou (o tu pozadali a take dostali pouze dva jezdci v SSP a jedn v STK), takze o srovnani sil a napinaveho souboje mezi Corserem, Kagayamou, Vermeulenem, Hagou a spol. kontra Kiyonari, Rutter, Lavilla ci Leon Haslam – si muzeme nechat jen zdat.
Pozorni divaci zavodu v Monze si jiste vsimli, ze na motocyklech Yamaha Japonce Hagy a jeho stajoveho kolegy Australana Pitta byla reklama Sony, ta vsak plati pouze pro zavody v Italii, tedy priste bude k videni opet az v Misanu.
Sef tymu Klaffi Honda, pilotu Chiliho a Neukirchnera, Rakusan Klaus Klafenböck, si svuj pobyt na britskych ostrovech prodlouzi, uz od 28. kvetna pro neho a jeho spolujezdce Christiana Parzera zacina druhy pokus o uspech na Tourist Trophy, tedy na ostrove Isle of Man. Vloni skoncil rakousky sajdkarista na 19. miste, letos se chce zlepsit, ale sam rika: “Letos pojedu jeste s Yamahou, v roce 2006 ale s motorem Honda. Zatim znam nazpamet pouze 30 % okruhu Tourist Trophy, takze se mam jeste co ucit”. Mimochodem prave v minulych dnech testoval na uzavrene ceste v okoli rakouskeho Welsu Mike Witzeneder nove zapalovani pro “Fireblade”.
Promoter WSBK Paolo Flamini stale doufa, ze se do startovniho pole vrati oficielne MV Agusta. Jeji prvni nasazeni v sedle s privatnim pilotem Andreou Mazzalim nedopadlo podle jejich predstav, pouhe 30. misto (z 32) v kvalifikaci, odstoupeni v 1. jizde a 20. (predposledni) umisteni v jizde druhe…
Eurosport tentokrate dava ze zaznamu sestrih 1. jizdy WSBK v nedeli od 22.45 hodin, 2. jizdy potom od 23.15 hodin.
Prehled dosavadnich letosnich vitezu
26.02. Katar (Losail) Corser, Kagayama
03.04. Australie (Phillip Island) 2x Corser
24.04. Spanelsko (Valencia) 2x Corser
08.05. Italie (Monza) Corser, Vermeulen
29.05. Velka Britanie (Silverstone)
26.06. San Marino (Misano)
17.07. Ceska republika (Brno)
07.08. Velka Britanie (Brands Hatch)
04.09. Nizozemi (Assen)
11.09. Nemecko (Lausitzring)
02.10. Italie (Imola)
09.10. Francie (Magny Cours)
Prubezne poradi mistrovstvi sveta WSBK po 8. jizdach
1. Troy Corser (AUS) Suzuki, 182 bodu
2. Yukio Kagayama (JPN) Suzuki, 130
3. Chris Vermeulen (AUS) Honda, 115
4. Regis Laconi (FRA) Ducati, 87
5. Andrew Pitt (AUS) Yamaha, 60
6. James Toseland (GBR) Ducati, 57
7. Chris Walker (GBR) Kawasaki, 54
8. Norick Abe (JPN) Yamaha, 54
9. Noriyuki Haga (JPN) Yamaha, 52
10. Pierfrancesco Chili (ITA) Honda, 44
11. Max Neukirchner (GER) Honda, 41
12. Karl Muggeridge (AUS) Honda, 38
13. Giovanni Bussei (ITA) Kawasaki, 31
14. Sebastien Gimbert (FRA) Yamaha, 26
15. Ben Bostrom (USA) Honda 19
16. Fonsi Nieto (SPA) Ducati, 17
atd.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist