Starej krokouš cení zuby

Tím se pochopitelně nechci dotknout věku pana Corsera, to je mladík v nejlepších letech, tím jen oceňuji jeho zkušenosti a bojovnost. Je to prostě tak, že Troy s krokoušem na přilbě na domácí trati umí.

Na ostrově Phillip Island začalo malinko přituhovat. Skoro doslova, bylo relativně chladno, jen 21°, a ráno i trochu pršelo a tak chvíli trvalo než dráha měla správnou přilnavost.  A co se dělo? Grilování a přátelské úsměvy do objektivů odnesl čas, nadešla doba soustředění a bojů.  
Začalo se volnými jízdami po kterých to vypadalo takhle :

   1. Noriyuki Haga  JPN Yamaha Motor Italia YZF-R1        1min 33.332 
   2. Troy Corser       AUS Yamaha Motor Italia YZF-R1       1min 33.549 
   3. Troy Bayliss      AUS Ducati 1098 F08                            1min 33.756
   4 Max Neukirchner GER Team Alstare Suzuki GSX-R1000 K8 1min 33.815 
   5 Ruben Xaus      ESP Sterilgarda Go Eleven Ducati 1098 RS 08 1min 33.981 
   6 Max Biaggi         ITA Sterilgarda Go Eleven Ducati 1098 RS 08 1min 34.168 
   7 Michel Fabrizio  ITA Ducati 1098 F08                               1min 34.236 
   8 Regis Laconi     FRA PSG-1 Kawasaki Corse ZX-10R 1min 34.338 
   9 Carlos Checa    ESP Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR 1min 34.350 
   10 Jakub Smrz      CZE Guandalini Racing by Grifo's Ducati 1098 RS 08 1min 34.368 

Následně se jela první kvalifikace. Troy Corser se s tím moc nemazal a v sedmnáctém ze svých dvaadvaceti kol tam poslal nejlepší čas rozjížďky. 

Yamaha Motor Italia WSB Team

Troy Corser
„Mám dobře nastavenou motorku ale cítím že by to mohlo být dokonce ještě o trošku lepší. Když jsme tady testovali v zimě byly úplně jiné podmínky a tehdy výborné nastavení dnes nefunguje. Zkoušeli jsme několik nových věcí a až porovnáme data uvidíme co z toho použijeme zítra. Dnes jsme kombinovali nastavení z Kataru s naším zimním nastavením tady. Přeskakovali jsme z motorky na motorku a zkoušeli prodloužit životnost pneumatiky a zvýšit její výkon. To bylo nejdůležitější.
Zítra uvidíme. Pokud půjde teplota nahoru, budeme se pomalu vracet k nastavení z testů a to znamená opět spoustu změn.
Vždy když se sem vrátíme je dráha pokaždé o něco hrbolatější, hlavně v první a poslední zatáčce a také v nad zatáčkou Hayshed" (velmi rychlá zatáčka č. 8).

Noriyuki Haga
„Stále hledáme správné nastavení podvozku. Na předním i zadním tlumení musíme vyřešit a vylepšit absorpci rázů při najetí na hrboly. Zkusíme změnit geometrii a uvidíme co to provede. Problém je, že hlavně v poslední zatáčce se stále projevuje nepříjemné kmitání.
Trochu mě ještě bolí natlučené rameno a dost nepříjemné je to při brzdění do pravých zatáček. Později si ale zaskočím na masáž do Clinica Mobile a do zítřka to bude lepší."




Ducati Xerox

Troy Bayliss
„Dnes to šlo hodně dobře. Přilnavost nebyla kvůli rannímu dešti dobrá, ale zítra to bude lepší. Budeme zkoušet nějaké věci s nastavením kvůli pneumatikám. Už jsme také vyzkoušeli jízdu na dlouhou distanc abychom získali další data o gumách. Ale jde to správným směrem a už se těšíme na zítra." 

Michel Fabrizio
„Jsem happy ze svého dnešního výkonu. Vše se dařilo a tak jsme vlastně ani nic neměnili mezi tréninkem a kvalifikací. Pracovali jsme i s nastavením kvůli zlepšení přilnavosti a životnosti pneumatik a zítra budeme pokračovat." 




Guadalini Racing

Jakub Smrž zajel fantastickou kvalifikaci když skončil pátý. Pojel borce ze Sterilgardy, Biaggiho a Xause, pojel Katarského vítěze Nieta, vicemistra Laconiho, mistry britských superbiků Lavillu a Kyionariho, ex-džípíčkáře Checu, mistra supersportů Sofuoglu, Hagu … Vlastně pojel skoro všechny. A kdo ví jestli by to nedopadlo ještě o krapet líp, kdyby nebylo pádu těsně před koncem. 


Sterilgarda Go Eleven

Oběma pilotům se podařilo dát v kvalifikaci naprosto stejné časy. Hodně se pracovalo na nastavení motocyklů protože byly naprosto odlišné podmínky než během zimních testů. Týmový manažer Marco Borciani věří v zítřejší zlepšení časů a oceňuje výkon Rubena který nebyl zdravotně v pořádku, a přesto že dvakrát vyběhl z trati, odvedl vynikající práci. 

Ruben Xaus
„Jsem naprosto spokojený. Dal jsem dobrý čas i když nebyly dobré podmínky. Omlouvám se za dva lety mimo. Dvakrát jsem zkoušel různé nastavení a nebylo to dobré. Zítra má být líp a tak snad zlepšíme časy."




Max Biaggi

„Dnes to kvůli dešti moc nedrželo ale nechal jsem tam nastavení z testů protože se očekává lepší počasí. Takže bude příležitost dostat se i na časy z lednových testů."




Výsledky 1. Q WSB
1 11 T. CORSER AUS Yamaha Motor Italia WSB Yamaha YZF-R1 1'32.336
2 21 T. BAYLISS AUS Ducati Xerox Team Ducati 1098 F08 1'32.374
3 84 M. FABRIZIO ITA Ducati Xerox Team Ducati 1098 F08 1'32.570
4 76 M. NEUKIRCHNER GER Team Alstare Suzuki Suzuki GSX-R1000 1'32.808
5 96 J. SMRZ CZE Guandalini Racing by Grifo's Ducati 1098 RS 08 1'32.827
6 3 M. BIAGGI ITA Sterilgarda Go Eleven Ducati 1098 RS 08 1'32.827
7 111 R. XAUS ESP Sterilgarda Go Eleven Ducati 1098 RS 08 1'32.827
8 55 R. LACONI FRA Kawasaki PSG-1 Corse Kawasaki ZX-10R 1'33.188
9 10 F. NIETO ESP Team Suzuki Alstare Suzuki GSX-R1000 1'33.269
10 7 C. CHECA ESP Hannspree Ten Kate Honda Honda CBR1000RR 1'33.283
11 83 R. HOLLAND AUS D.F. Racing Honda CBR1000RR 1'33.340
12 31 K. MUGGERIDGE AUS D.F. Racing Honda CBR1000RR 1'33.489
13 41 N. HAGA JPN Yamaha Motor Italia WSB Yamaha YZF-R1 1'33.588
14 36 G. LAVILLA ESP Ventaxia VK Honda Honda CBR1000RR 1'33.718
15 23 R. KIYONARI JPN Hannspree Ten Kate Honda Honda CBR1000RR 1'33.995
16 94 D. CHECA ESP Yamaha France Ipone GMT 94 Yamaha YZF-R1 1'34.050
17 44 R. ROLFO ITA Hannspree Honda Althea Honda CBR1000RR 1'34.082
18 54 K. SOFUOGLU TUR Hannspree Ten Kate Honda Jr. Honda CBR1000RR 1'34.171
19 57 L. LANZI ITA R.G. Team Ducati 1098 RS 08 1'34.419
20 38 S. NAKATOMI JPN YZF Yamaha Yamaha YZF-R1 1'34.446
21 100 M.TAMADA JPN Kawasaki PSG-1 Corse Kawasaki ZX-10R 1'34.491
22 194 S. GIMBERT FRA Yamaha France Ipone GMT 94 Yamaha YZF-R1 1'34.659
23 13 V. IANNUZZO ITA Team Pedercini Kawasaki ZX-10R 1'34.765
24 88 S. AOYAMA JPN Alto Evolution Honda Superbike Honda CBR1000RR 1'35.123
25 22 L. MORELLI ITA Alto Evolution Honda Superbike Honda CBR1000RR 1'35.498
26 86 A. BADOVINI ITA Team Pedercini Kawasaki ZX-10R 1'35.946
27 77 L. NAPOLEONE FRA Grillini PBR Team Yamaha YZF-R1 1'39.400


Výsledky 1. Q WSS
1 88 A. PITT AUS Hannspree Ten Kate Honda Honda CBR600RR 1'35.426
2 23 B. PARKES AUS Yamaha World Supersport Yamaha YZF-R6 1'35.506
3 99 F. FORET FRA Yamaha World Supersport Yamaha YZF-R6 1'35.674
4 25 J. BROOKES AUS Hannspree Stiggy Motors. Honda Honda CBR600RR 1'35.788
5 105 G. VIZZIELLO ITA Berry Racing Honda CBR600RR 1'35.808
6 47 I. CLEMENTI ITA Triumph Italia BE1 Racing Triumph 675 1'35.920
7 65 J. REA GBR Hannspree Ten Kate Honda Honda CBR600RR 1'36.392
8 26 J. LASCORZ ESP Glaner Motocard.com Honda CBR600RR 1'36.501
9 69 G. NANNELLI ITA Hannspree Honda Althea Honda CBR600RR 1'36.565
10 24 G. MCCOY AUS Triumph - SC Triumph 675 1'36.577
11 44 D. SALOM ESP Yamaha Spain Yamaha YZF-R6 1'36.581
12 14 M. LAGRIVE FRA Intermoto Czech Honda CBR600RR 1'36.689
13 127 R. HARMS DEN Hannspree Stiggy Motors. Honda Honda CBR600RR 1'36.941
14 9 C. WALKER GBR Kawasaki Gil Motor Sport Kawasaki ZX-6R 1'37.028
15 83 D. VAN KEYMEULEN BEL Ressoftware Hoegee Suzuki Suzuki GSX-R600 1'37.069
.
.
25 37 W.DE ANGELIS RSM Intermoto Czech Honda CBR600RR 1'38.536

Informace o redaktorovi

Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist