Okýnko # 96.

... nejen tisková zpráva Jakuba Smrže.

Dvě kola za čtyři



Kuba Smrž sice závodí na motorce, auto však je zcela nezbytnou součástí jeho každodenního života.

A možná ještě více než by jste se třeba domnívali. Skoro by se dalo použít i již otřepané „Jo řidič ten krutě tvrdý chleba má!“. Pokud jste měli totiž dojem, že český superbikový matador najezdí více kilometrů na motorce než v autě, tak Vás asi pár údaji vyvedeme z omylu. Průměrná víkendová „závodní dávka“ je tak zhruba plus mínus 800km, jen při testech jsou pak profesionální motocyklový závodníci schopni najezdit až 500 a více kilometrů denně. Jediná cesta na závody tedy pokud je to někde v Evropě, či výjezd za svými partnery nebo jen obyčejná autogramiáda na druhém konci naší země, pak mnohdy hodí často i cifru podstatně větší. A to během jednoho dne. Když to pak dáte v konečném úhrnu za kalendářní rok na papír nestačili by jste se divit. To vám pak už není jedno jaký vůz používáte a hlavní důležitou roli hraje bezpečnost a jistý komfort cestování. Proto i přes pošmourné „jarní“ počasí Kuba Smrž doslova zářil, když mu obchodní ředitel české firmy Ford Eurodiesel těsně před Velikonočními svátky svěřil k neomezenému užívání zcela nový vůz Ford Focus Combi 1,6 TDCi.

Milan Skořepa /obchodní ředitel firmy Eurodiesel/:
„Dlouho jsme hledali sportovce - osobnost jenž by dokázal maximálně vyjádřit naše obchodní záměry, oslovit své okolí a pomoci nám se i nadále rozvíjet. Naše firma, která dováží výhradně automobily značky Ford všech typů a má zastoupení na více místech České a nově i Slovenské republiky již jednu osobnost podporuje. Jedná se o českého houslového virtuóza Jaroslava Svěceného. Kuba Smrž je však také trochu přeci virtuóz, i když v jiném prostředí. Jakub hodně cestuje, jeho program je dost nabitý. Okolo jeho osoby se stále něco děje, má spoustu přátel, jeho jméno má zvuk a podvědomě funguje a měl by tedy také patřičně reprezentovat a my bychom zároveň jeho prostřednictvím chtěli oslovit mladou generaci. Záměrem však není jen zvýšit kredit firmy a zviditelnit se, ale také ukázat, že každý skromný a poctivý sportovec si zaslouží podporu a zájem ze strany svých partnerů. Klíčky od kvalitního a spolehlivého auta jsou v tom celém pak jen maličkostí.“

Jakub Smrž:
„Jsem překvapený a musím říct, že i moc nadšený, přeci jenom člověk nedostává auta do užívání denně. Navíc to není tak dávno co mi můj dlouholetý čtyřkolý společník vypověděl poslušnost a já se ho chystal teď v pauze mezi závody spravit. Když mi zástupci Eurodieselu po závodě v Austrálii oznámili, že mají pro mne malé překvapení, neměl jsem ani tušení, že bude až takové. Jsem obyčejný kluk z vesnice, kterému se libí sice různá sportovní auta, ale mnohem více po letech cestování oceňuji účelovost a funkčnost vozu, což právě tenhle kombík, navíc ještě dieselový se vším ostatním komfortem splňuje absolutně. Auto pro mne znamená opravdu hodně a dostat takový dárek je zcela jistě zavazující. Věřím, že se svými výkony brzy budu moci revanšovat.“ 


... tolik oficiální tisková zpráva.


A malý bonus na konec

Jak jistě všichni víte, před týdnem se testovalo ve Valencii, která bude dějištěm dalšího kola šampionátu Superbiků.
Zeptal jsem se tedy na důvod Kubovi neúčasti ve Španělsku a také na to, jak probíhá současné relativně klidné období mezi dvěma závody.
Na první otázku je odpověď celkem prostá. Jakubova cesta už byla víceméně zajištěná, když vedení týmu rozhodlo o tom, že se nikam nejede. Důvodem byla skutečnost že materiál ze závodů na Phillip Islandu nedorazil do Evropy včas. S tím souvisí i zdržení servisních prací především na motorech a proto vlastně nebylo na čem testovat. Mimochodem, tato nepříjemnost se týkala i továrního týmu Ducati Xerox a týmu Sterilgardy (a proto i Ruben Xaus testoval jen jeden den).
A jak je to s přípravou na další závody a s denním rozvrhem?
Všichni kdo jste si dali nějakou tu ostřejší půlhodinu na okruhu víte, že fyzická kondice je opravdu hodně důležitá, zvláště když si uvědomíme jaké nálože si chlapíci v SBK dávají.
Proto Kuba absolvoval už koncem loňského roku dva tréninkové kempy s atletickou reprezentací a teď se dvoufázově „udržuje“. Střídá posilovnu, kolo, plavání a „velmi oblíbené“ běhání.
Kromě této povinnosti má samozřejmě i další závazky spojené jak s fungováním rodinné firmy, tak vyplývající ze sponzorských smluv. V této souvislosti připravuje spolu s firmou Eurodiesel i něco pro všechny své fanoušky, ale podrobnosti si zatím nechává pro sebe (takže o soutěžích před závody v Brně vlastně nevíte).
A co tedy ještě do  začátku závodů zbývá? 
Panu Hubíkovi opravit Jakubovu kombošku ;-), Jakubovi absolvovat pomlázku a ples firmy Eurodiesel, a nám všem držet mu palce. 
Protože ve středu 2. dubna odlétá Jakub Smrž do Valencie, jak sám řekl „Dokončit to, co v Austrálii načal“



Určitě jste zaregistrovali také nový Jungle design Kubovy Araiky. Jasně, že na ní nemůže chybět jeho logo "dej přednost sršňovi z Čech"


Pro zajímavost a pro osvěžení paměti, takhle vypadaly Jakubovy válečné barvy vloni v Brně:

Informace o redaktorovi

Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist