Na okraj testu WSBK a nekolik dalsich zajimavosti

Jelikoz o testech superbiku a supersportu ve Valencii jsme prinesli zatim pouze casy, tak urcite nepohrdnete i nekolika zajimavostmi o techto "Pirelli" testech a take o nekolika novinkach v techto tridach. Mistr sveta supersportu Sebastien Charpentier (na snimku) slavil po zraneni uspesny navrat na zavodni drahu, kdyz casem 1:38,2 byl nyni rychlejsi nez na jare. Tehdy si vybojoval Pole - Position za 1:38,351 a v zavode zajel nejrychlejsi kolo za 1:38,976.

Ale lepsi casy nez v dubnu zajeli i nejlepsi piloti v superbicich. A to hned prvni ctyri v poradi, tedy Ital Lorenzo Lanzi (na snimku) - 1. 1:35,2, Australan Troy Bayllis (oba Xerox Ducati) - 2. - 1:36,1, Japonec Yukio Kagayama (Alstare Corona Suzuki) - 3. - 1:36,3 a i jeho krajan Nori Haga (Yamaha Italia) - 4. - 1:36,6 - byli rychlejsi nez Troy Corser pri svem nejrychlejsim kole v zavode (1:36,721). Jen podotykam, ze i ted pri testech se jezdilo na zavodnich pneumatikach Pirelli, tedy casy lze srovnavat.
Agentury, respektive tymove stranky nevydaly vubec casy mistra sveta Troye Corsera. Ten behem testu upadl, kdyz ho "potkal" na mokre trati klasicky Highsider kvuli studenym pneumatikam a poranil si jak panev (pouze narazeniny) a take si stezoval na sumeni v hlave, takze druhy den uz na suchu netrenoval. "Ztratil jsem vzadu grip a uz me motorka shodila", komentoval svuj pad v sikane pred posledni levou zatackou, kde bylo vice vody, dvojnasobny mistr sveta Troy Corser.
Velky navrat do sveta superbiku zaznamenal ex-mistr sveta Troy Bayllis, ktery byl o pouhych 0,4 pomalejsi nez jeho novy, mlady tymovy kolega Lorenzo Lanzi. "Moje ruka je stale jeste spatna", stezoval si mistr sveta z roku 2001, kteremu jeho zraneni z motokrosu nedovolilo objet v kuse vic jak 6 okruhu a to jeste pouze druhy den na suchu (prvni den testu na mokru netrenoval vubec). "Ovsem vzhledem k tomu, ze od zraneni uplynulo teprve 8 tydnu, tak se ruka hoji docela dobre. Ovsem stale s ni nemohu poradne hybat, je to ale den ode dne lepsi.", rikal na zaver byvaly pilot Camel Pons - Honda.
Naproti tomu Lorenzo Lanzi (na snimku v rozhovoru s Regisem Laconim) mel za sebou rodinou tragedii, o ktere jsem uz psal: "Po smrti meho otce (pri motocyklovem vyletu mu zemrel jeho otec prakticky v naruci, jeste nez prijela prvni pomoc, tak podlehl infarktu...) jsem byl jak psychicky, tak i fyzicky uplne na dne. A musel jsem se starat o ruzne rodinne zalezitosti spojene s tatinkovou smrti a nemohl tak pochopitelne trenovat, jak jsem zvykly. Ale kdyz jsem hned na mokru zajel nejrychleji, tak mi to zvedlo hodne sebevedomi.", komentoval sve treninkove jizdy prekvapeni uplynule sezony, tedy Lorenzo Lanzi, prezdivany italskymi zurnalisty jako "novy Rossi".
Velmi rychle se s novym pracovnim nastrojem, tedy Hondou, zzil exmistr sveta James Toseland z Velke Britanie (na snimku pri podpisu smlouvy s Ronaldem Ten Katem). "Na CBR 1000 RR se citim jako ryba ve vode a zkousel jsem ruzne pneumatiky do deste. Na mokru citite motor lepe nez na suchu, a poznate jak valstne motocykl reaguje. Mohl jsem sice jeste trochu pritlacit, to ale nebyl muj cil", rikal James Toseland (9. - 1:37,5), nova akvizice staje Winston Ten Kate Honda, jejimuz sefovi spadl hodne tezky kamen ze srdce, nebot...
Tabakovy koncern JTI (Winston, Camel) prodlouzil s nizozemskym tymem Ten Kate Honda smlouvu i na pristi rok, ackoliv po "sponzorske valce" Honda x Biaggi nebylo jiste, zda se prohlaseni JTI: "Nebudeme v budoucnu sponzorovat zadny tym sedlajici motocykly Honda" nebude nahodou vztahovat i na WSBK a SSP. Ale nakonec to odskakal pouze tym Pons - Honda.
Tymy Yamahy zastupoval na tomto testovani pouze italsky dovozce Yamaha Italia s piloty Nori Hagou a Andrewem Pittem (7. - 1:37,2)
Ovsem krome Yamahy France, ktera nastoupi do sezony 2006 se tremi piloty - Japonci Norick Abe a Shinichi Nakatomi, Francouz Sebastien Gimbert, pojede ve trech i tym PSG-1 Kawasaki !, a vsichni tri take ve Valencii testovali. A zatimco Francouz Regis Laconi, ktery ackoliv vyhral v uplynule sezone 3 zavody a presto byl z tovarniho tymu Ducati vyhozen, se s novym motocyklem Kawasaki moc nepredvedl (10. - 1:39,7), jeho stajovy kolega Brit Chris Walker (6. - 1:37,0) testoval v minulych dnech v Japonsku novy model 2006. "Citim se na nem velmi dobre a novy "Bike" vybaven nekolika novymi dily", poznamenal Chris Walker. A tim tretim muzem na Kawasaki byl byvaly prioritni jezdec Grand Prix, Spanel Fonsi Nieto (8. - 1:37,3), i on podstatne rychlejsi nez Laconi.
"Vubec nevim, co bychom zde meli testovat", rikal sef tymu Klaffi Honda, Klaus Klafenböck (na snimku), jehoz tym se techto testu vubec nezucastnil. "Navic nas pilot cislo, Max Neukirchner, potrebuje dovolenou, po sezone je hodne vycerpan a musi se teprve fyzicky a psychicky znovu dat do poradku", vysvetloval mistr sveta sidecaru z roku 2001.
Mistr nemeckeho sampionatu IDM v supersportech, Sved Kai Borre Andersen, pojede v pristim roce svetove supersporty, jako clen holandske staje "Pioneer Suzuki". Jeho stajovym kolegou je potom domaci jezdec Barry Veneman, ktereho zname i ze sporadickych startu v zavodech Grand Prix.
Velke stesti mel Niccolò Canepa, mladik z Genovy, ktery havaroval druhy den testu se svou supersportovni Ducati 749 tymu Selmat. Osklive vypadajici pad, pri kterem si 17-ti lety Canepa pohmozdil prave rameno a take svuj radiovy system, nakonec skoncil dobre. Zraneni, ktere bylo nejdrive v nemocnici ve Valencii oznaceno jako velmi tezke, se nakonec po oddelani obvazu v Genove ukazalo lehciho razu a tak italsky mladik bude moci behem 14 dnu zase sedet v sedle sveho motocyklu Ducati.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist