Ital Fabrizio v Jerezu na protest nezávodil a nešetřil kritikou

Smrt španělského závodníka zasáhla mnohé v paddocku MS Superbiků. Ital Michel Fabrizio (WSSP) patří mezi ty, jehož smrt patnáctiletého Viňalese těžce zasáhla a rozhodl se na protest odstoupit ze závodů. Ve svém prohlášení nešetřil slovy kritiky jak na FIM, tak na národní federace nebo Marca Márqueze.

Italský závodník Michel Fabrizio ve svém prohlášení na sociálních sítích napsal: „Zítra (v neděli) odmítám závodit z úcty k lidským životům. A končím ze závoděním. Je načase říct dost! Dnes (sobota) jsem byl svědkem hrozného dne, kdy jsme přišli o patnáctiletého jezdce. Zažil jsem v této kategorii hodně podobných závodů a pokaždé, když to skončilo podobně, byla cítit úleva, že to dopadlo dobře. Ale bohužel ne vždy to dobře dopadne a dnes se stalo to, co nešlo předvídat nebo možná to, co jsme věděli, že se může stát.“

„Už víc jak pět hodin ležím na hotelovém pokoji, zírám do stropu a vzpomínám na krásné chvíle, které mi dal tento sport. Když jsem se teď ale po šesti letech vrátil, viděl jsem, že se tento svět změnil. Viděl jsem lhostejnost ze strany mezinárodní federace s nasazením 42 jezdců v Yamaha Cupu (naštěstí v roce 2021 vše proběhlo bez problému) a dalších 42 ve WorldSSP300. Příliš mnoho mladých jezdců s malými nebo velmi malými zkušenostmi. To není jen otázka mistrovství světa, ale i národních šampionátů, kde se kvůli penězům bere vše až do posledního místa.“

„V minulosti, když přišel do mistrovství světa přišel Marc Márquez, byl Valentino Rossi kritizován, že si stěžoval na Márquezovy “nesprávné manévry“. Musíme s ním ale souhlasit. Marc se stal referenčním bodem mladých, ti ho napodobují, předjíždí na hranici možností, naráží do soupeřů a riskují každý centimetr.“

„Odcházím ze závodění, abych vyslal důrazný protest, aby se změnily předpisy a chránily lidské životy. Problém je v Moto3, talent Cupu a národních šampionátech. Mimo to je třeba podrobit přezkoumání dráhy a zajistit lepší únikové zóny. Podívejme se Valentina, když byl blízko smrti na špatně udělané trati. Podívejme se na Red Bull Ring, kde jezdci padají a zůstávají uprostřed dráhy! To vše závisí na FIM, která před ochranou životů preferuje byznys. Je načase, aby se do toho vložila politika jednotlivých zemí. První, kdo vydal důrazný vzkaz byl Ayrton Senna, který prohlásil, že některé tratě jsou nebezpečné a zasáhli teprve až po jeho smrti. Ve formuli 1 je dnes méně mrtvých, zatímco v motocyklovém sportu je to v poslední době masakr.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist