Biaggi po třech dnech ve Valellunze

Italský jezdec Max Biaggi se vrací na závodní dráhu, v italské Vallelunze minulý týden testoval motocykl Suzuki GSX-R1000 K6.

Třídenní testování absolvoval na konci minulého týdne italský jezdec Max Biaagi, který se v týmu Alstare Suzuki Corona Extra vrací na světovou scénu. Test s letošním modelem motocyklu Suzuki GSX-R1000 probíhal na okruhu Vallelunga, tedy na okruhu, který by měl v roce 2007 nahradit v kalendáři World Superbike jiný italský okruh, severnější Imolu. Ačkoliv Vallelunga leží nedaleko rodiště Maxe Biaggiho, tedy hlavního města Itálie Říma, nehovoří samotný jezdec o okruhu jako o své domácí dráze, vždyť na okruhu naposledy jezdil před patnácti lety. Během celého testování používal Max Biaggi pouze závodní pneumatiky, když před postupným zrychlováním upřednostnil svůj návyk na rychlý tovární stroj Suzuki a pneumatiky Pirelli. 200 kol na 4085 metrů dlouhém okruhu v extrémně teplých podmínkách dalo dobrý základ soudržnosti italského jezdce a jeho nového týmu.
Max Biaggi
Je trochu zábavné, že si každý myslí, že tento okruh je mým domácím, ale já zde nebyl 15, možná 16 let. Je zde zcela nová část, začal jsem se proto tento okruh teprve učit, stejně jako jiné okruhu, kde jezdíte poprvé. Nemohu říci, jestli je Vallelunga dobrá k testování, protože jsme zde dělali pouze práci, kterou bylo potřeba udělat. Více bych o tom mohl hovořit, kdyby zde zároveň testovali i nějací jiní jezdci. Nejdůležitější bylo zahájit proces učení mnoha nových věcí. Tento motocykl je těžší než ty, na kterých jsem v minulosti jezdil. Znamená to, že musíte nalézt dobrou rovnováhu podvozku, který by měl pracovat tak, jak potřebujete. Pak také musím samozřejmě zjistit, jak se jezdí na pneumatikách Pirelli. Byl jsem ze závodní dráhy rok pryč, znamená to, že můj přístup je nyní spíše klidný než dramatický. Mám rád, když vše dobře probíhá a rád tvrdě pracuji, jsem připravený pracovat jak bude potřeba. Během tohoto testu jsem měl několik menších problémů, ale nic významného. Jsem si jist, že v dalších testech uvidím zlepšení. Také jsem pracoval s úplně novým týmem, to je další věc, která zabere trochu času. Všichni jsme šli za stejným cílem, což by měl být konkurenceschopný motocykl ještě před prvním závodem příští sezóny.

Informace o redaktorovi

Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist