Aktuality z Qataru

Několik zajímavostích z qatarského paddocku okruhu Losail.

Klaffi bez vlastních sponzorů
Zajímavý pohled naskytl box týmu Klaffi Honda, kde od letošní sezóny jezdí Brazilec Alex Barros. Na týmových tabulích, kde jsou vždy vidět loga všech sponzorů, bylo tentokrát čisto, pouze v horní části byl umístěn nápis s názvem týmu. Protože stejný obrázek poskytl i motocykl Alexe Barrose, stejně jako jeho kombinéza, kde v obou případech vedle velkého nápisu Honda byly pouze reklamy na technické partnery, dokáže si každý udělat svůj úsudek.
Honda vstoupila v podání Alexe Barrose totálně do superbiků. Poté, co v loňském roce podpořila tým Ronalda Ten Kateho, má nyní svůj tovární tým v podobě Klaffi Honda. Bývalý pilot sajdkáru tak sice bude postupem roku disponovat všemi absolutními novinkami, ovšem vždy na něho bude dohlížet někdo „shůry“, stejně jako tomu bylo v Qataru, kde při každém tréninku, každé kvalifikaci i závodě, stál nedaleko boxu, či přímo v boxu číslo 19, manažer Honda Europe a jeden z bossu Hondy v MotoGP, pan Carlo Fiorrani.
Vrátíme li se ještě k prázdným týmovým tabulím, můžeme spekulovat o tom, že Honda platí veškeré náklady na chod týmu. Klaus Klaffenböck proto nemá nikde své vlastní sponzory. Poté můžeme i věřit informacím, které v paddocku okruhu v Doha naznačovaly, že Honda přesně určila i jaké zbarvení bude mít Barrosův stroj (povšimněte si prosím zajímavé shody se strojem, se kterým kdysi Barros jezdil GP 500 ccm), stejně jako to, kde může být umístěno logo týmu i kde mají být loga technických partnerů.
Bez našeho Intermota by Barros neměl ani na čem jet
K týmu Klaffi Honda se váže i následující aktualita.
Český tým Intermoto Czech Klaffi cestoval do Doha z německého Mnichova, kde každý z členů týmu „vyfasoval“ pět kilogramů materiálu navíc. Ten vezl racingové vidle, ten pružiny do zadního pérování, ten zase něco jiného. Alex Barros sice testoval na Sicílii dle oficiální tiskové zprávy týmu motocykl pro rok 2006, skutečnost byla však taková, že sériový motocykl byl závodními díly doplněn až poté, co je členové týmu Intermoto Czech Klaffi dopravili do Qataru. ... A to ještě Barros neví, že nastupuje proti motocyklům, které disponují i takovou vymožeností z MotoGP, jako je „Traction control“.
Businessman Stigy
Švédský závodník Johan Stigefelt již dávno své aktivity nevěnuje pouze samotnému závodění. Dnes v paddocku vystupuje vedle pozice jezdce i jako majitel týmu a manažer jezdců. O Stigyho jezdeckých kvalitách netřeba polemizovat, kvality na poli „Team owner“ dokazuje svým velmi ekonomickým, ale zároveň úspěšným rozhodováním a jednáním svého týmu, vždyť získat tak silného partnera jako je Dark Dog dokáže jen málokterý obchodník. Rychlé rozhodnutí a výběr talentů ukazuje naopak Stigefelt svým jezdcem Robbinem Harmsem, který nejenže jezdí v jeho barvách, ale kterému Stigy dělá především skvělého manažera.

Informace o redaktorovi

Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist