YART Yamaha po testech v Le Mans

Jezdci týmu Yamalube YART Yamaha EWC Official a zároveň úřadující mistři světa FIM Endurance, Niccolo Canepa, Karel Hanika, Marvin Fritz a náhradní jezdec Robin Mulhauser, zahájili cestu za obhajobou titulu úspěšným dvoudenním předzávodním testem na 24 Heures Motos v Le Mans, kde v kombinaci časů obsadili celkové druhé místo.

Jak v úterý, tak rovněž ve středu nebyly podmínky optimální a déšť snížil možnost jízd na suchém povrchu na minimum. Nicméně tyto podmínky týmu umožnily najít dobré nastavení jak pro suchou, tak mokrou trať. Nejrychlejší časy testu byly dosaženy během závěrečného tréninku na suchu ve středu odpoledne. Všichni tři hlavní jezdci zajížděli kola 1’36s a byl to Marvin Fritz, kdo nastavil 1‘36,157 sekundy a zajistil tím druhé místo v kombinaci časů dvoudenního předzávodního testu.

Němec Marvin Fritz k testu poznamenal: „Absolvovali jsme skvělý test. Před naším příjezdem nebyla předpověď počasí zrovna ideální, ale nakonec se nám podařilo využít čas na trati naplno a absolvovat spoustu dlouhých jízd na suchu i na mokru. Ani jsme se nesnažili zajet rychlý čas na kolo, soustředili jsme se jen na závodní tempo, spotřebu paliva a cit s motorkou. Bylo skvělé, že se Niccolo vrátil, a přestože kvůli zranění vynechal test v Rijece, byl okamžitě rychlý. Také štítek s číslem jedna vypadá na naší motorce úžasně. Nyní máme dva týdny na trénink a přípravu a věříme, že budeme připraveni na úvodní závod sezony.“

Český závodník Karel Hanika předzávodní test v Le Mans komentoval slovy: „Během dvou dnů jsme zažili několik změn povětrnostních podmínek, což je pro Le Mans obvyklé. Znamenalo to, že jsme nestihli odjet tolik kol, kolik bychom si přáli, ale i tak se nám podařilo vyzkoušet několik různých věcí na obou motorkách. Každý rok dochází k velmi malým změnám na trati a jejím povrchu, takže šlo také o to, znovu se trati přizpůsobit.“

„Úroveň přilnavosti nebyla po dešti nejlepší, ale našli jsme dobré nastavení jak na mokru, tak na suchu, a i přes drobný pád, který jsem měl si myslím, že jsme celkově odvedli výbornou práci. Většinu testu jsme strávili jízdou na ojetých pneumatikách, abychom zapracovali na závodním tempu, a všichni v týmu odvedli skvělou práci. Nyní se musíme soustředit na to, abychom co nejlépe využili náš potenciál. Osobně se už na první závod sezony moc těším.“

Ital Niccolo Canepa si způsobil zranění ramene v Americe, takže se svými kolegy v závodu na 200 mil nestartoval, vynechal také test v Chorvatsku, aby mohl poprvé zkusit jízdu v Le Mans. „Z tohoto testu mám neuvěřitelnou radost. Po nehodě v Daytoně jsem měl vykloubené rameno, které mě hodně bolelo a nemohl jsem trénovat. Nic nebylo zlomené, ale bylo bolavé a oteklé, takže jsem tvrdě pracoval s fyzioterapeutem, abych se pokusil být připraven. Nebyl jsem si ale jistý, zda budu schopen během těchto dvou dnů vůbec jezdit.“

„Nakonec jsem během testu odjel přes sto kol, včetně dlouhého výjezdu, a byl jsem nadšený ze svých časů. Mám teď patnáct dní na to, abych se před závodem pokusil ještě více zregenerovat, a i když vím, že nebudu stoprocentní, budu tvrdě pracovat, abych byl v co nejlepší formě. Na motorce se cítím skvěle, moji týmoví kolegové byli rychlí a celý tým pracoval opravdu tvrdě, takže jsme připraveni začít sezonu.“

Šéf týmu Mandy Kainz k testu závěrem dodal: „Byla to velmi produktivní předsezonní sezona. Počasí sice nebylo pro tento test ideální, ale je velká šance, že během závodu bude pršet, takže nám to umožnilo pracovat na našem nastavení jak za mokra, tak za sucha. Poté, co Niccolo vynechal test v Rijece, bylo skvělé, že je zpět po zranění z Daytony, a okamžitě byl rychlý. Celý tým během dvou dnů pracoval opravdu dobře. Zaměřili jsme se na dlouhé výjezdy a navzdory dešti jsme absolvovali téměř tři sta kol, takže jsme se připravili nejlépe, jak jsme mohli. Máme pocit, že jsme připraveni zahájit obhajobu mistrovského titulu.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist