Tým Uniserv Moto82 míří na testy v Le Mans s českou jezdeckou sestavou

S blížícím se úvodním závodem sezony šampionátu FIM EWC v Le Mans přicházejí dobré zprávy pro české fanoušky. Na oficiální testy se do Francie chystají, kromě Karla Haniky (YART), také další tři čeští jezdci - Karel Pešek, Martin Vašulín a Kamil Holán. Všichni tři v barvách týmu Uniserv Moto82. Při pohledu do startovní listiny můžete zjistit, že je tým zapsaný mezi permanentními, což znamená, že pojede celou sezonu FIM EWC v kategorii Superstock. Tým sice kvůli hlavnímu sponzoru startuje s kazachstánskou licencí, nicméně mimo české jezdecké sestavy má zároveň české vedení. Hlavním manažerem je Karel Pešek starší, který má tento projekt pod svým vedením. Motocykl, na němž čeští jezdci pojedou, je Kawasaki ZX10R. Nezbývá, než této sestavě držet pěsti 27. - 28.března, protože to je v Le Mans oficiální test v rámci příprav na čtyřiadvacetihodinový závod.

Co stálo za vznikem týmu a plány na sezonu 2023? „Myšlenka vstoupit do EWC vznikla při závodech v Alpe Adrii, kde jsme zjistili, jaké jsou naše možnosti,“ uvedl Karel Pešek st.. „Moje žena pochází z Kazachstánu a tím jsme získali hlavního sponzora Uniserv, který nás sponzoruje od roku 2018. Následně jsme oslovili kazachstánskou federaci, která byla nadšená a na osobním setkání jsme vyjednali podmínky, abychom za ně mohli jet.“

„Můj syn (Karel Pešek) je dvojnásobný mistr ČR a vicemistr Německa. Dále se účastnil divokých karet v seriálu Moto GP a SBK. Martina Vašulína jsme si vybrali, protože se dobře známe z Alpe Adrie a víme, že závodí srdcem a je to dobrý člověk a skvělý závodník. Kamila Holána jsme potkali na přírodňákách, kterých se zúčastnil i Karel, takže jsme Kamila oslovili, zda by neměl zájem s námi jet na testy.“

„Samozřejmě vše záleží na testech. Máme v záloze i jezdce z Kazachstánu a to z toho důvodu, že za tuto zemi jedeme a rádi bychom do tohohle projektu zapojili i mladé nadějné jezdce. Tým jsme poskládali z lidí, kteří jsou nadšenci do motorek a především naši kamarádi. Zároveň chci poděkovat i našim českým sponzorům, bez kterých by se to neobešlo,“
dodal Karel Pešek st..

Karel Pešek ml. (jezdec) – „Se závody mistrovství světa EWC už mám menší zkušenost. Měl jsem možnost jet za tým Energie Endurance 91 a umístit se při šestihodinovém závodě v Mostě na třetím místě v kategorii Stock . Letos to bude vše úplné jiné. Náš tým pojede s kazachstánskou licencí pod vedením mého otce a náš hlavní sponzor je Uniserv. Výhodou je, že se s mými týmovými kolegy domluvíme kvůli nastavení motorky v rodném jazyce. Doufám, že na testech bude vše fungovat, protože motorka (Kawasaki) je úplně nová. Důležité pro tento test bude nastavit motorku tak, aby vyhovovala nám třem, naučit se trať a stmelit práci týmu. Jsem moc rád, že jsme tenhle projekt dokázali dostat tam, kde je a můžeme se postavit na start legendárního závodu 24h LeMans.“

Marin Vašulín (jezdec) – „Jet závod mistrovství světa EWC je pro mě velká výzva a motivace zároveň. Beru to jako takové zadostiučinění, že jsem to v sezoně 2022 po komplikovaných úrazech a operacích nezabalil. Na testy se moc těším a budu se muset učit spoustu nových věcí. Moc Děkuji týmu UniservMoto 82 za takovou příležitost a projevenou důvěru. Budu dělat maximum, abych nezklamal.“

Kamil Holán (jezdec) – „Vytrvalostní závody pro mě byly vždycky velikou výzvou a postupem času jsem po 24 hodinovém závodě v Le Mans hodně toužil. Jsem rád, že jsme se s klukama domluvili a oni mě vzali na test do Francie. Doufám, že testy dobře zajedu a budu se tak ke klukům moc připojit i na samotný závod do Le Mans. Být v týmu s českýma klukama je pro mě velkou motivací.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist