Rea zajel nový rekord, Kawasaki Team Green je v kvalifikaci první

Úřadující mistr světa WorldSBK Jonathan Rea v Suzuce hájí barvy továrního týmu japonského výrobce Kawasaki Team Green a prozatím si vede víc než dobře, jelikož v kvalifikaci překonal stávající kvalifikační rekord 2'06,000 sekundy časem 2'05,168 sekundy. Tým Kawasaki je tak i díky tomu na první pozici kombinace časů pátečník kvalifikačních jízd. Český tým Mercury Racing kvalifikaci dokončil sedmadvacátý, což je také jejich pozice na startu nedělního klání. Páteční program končí nočním tréninkem. O pole position na startu závodu v Suzuce bude bojovat deset nejrychlejších týmů v sobotním Top10 Trial. Osmihodinový závod startuje v neděli, 29.července ve 4.30 hodin středoevropského času.

Po prvních kvalifikacích měli provizorní pole position jezdci Yamaha Factory Racing Team s časem 2'06,967 sekundy. Nejrychleji z trojice závodníků zajel Alex Lowes, který v kvalifikaci jezdců se žlutou páskou zajel druhý čas 2'06,620 sekundy. Druhým jezdcem týmu, který se dostal pod 2'07 sekundy byl Katsuyuki Nakasuga.

Na druhé pozici figuroval po první kvalifikaci tým Kawasaki Team Green s průměrem na 2'07,096 sekundy. Nejrychlejším jezdcem týmu je Jonathan Rea, který byl v sekci žlutých nejrychlejší s kolem za 2'06,371 sekundy. Druhý v pořadí byl Leon Haslam.

Na třetí pozici je s průměrem 2'07,373 sekundy tovární tým HRC Red Bull Honda with Japan Post. Nejrychlejším jezdcem týmu je s kolem 2'06,775 sekundy vítěz sekce modrých Takumi Takahashi, naopak Patrick Jacobsen je prozatím na maximu 2'08,150 sekundy.

Z pravidelných týmů mistrovství světa zajel nejrychleji tým YART Yamaha, jehož průměr 2'08,515 sekundy je osmý nejrychlejší. Tým F.C.C. TSR Honda France je s časem 2'09,125 sekundy desátý, francouzská stáje GMT94 Yamaha má na kontě jedenáctý průměr 2'09,296 sekundy. Tým NRT48 je s časem 2'10,497 sekundy osmnáctý, český tým Mercury Racing je třicátý s časem 2'12,353 sekundy. Nejrychleji zajel první kvalifikaci Karel Hanika, který své maximum na kolo nastavil na hodnotu 2'11,426 sekundy.

Ještě v pátek týmy absolvovaly druhé kvalifikační jízdy. Kombinace obou QP následně určila pořadí na startu od jedenáctého místa, protože prvních deset nejrychlejších týmů bude ještě v sobotu bojovat o první místo na startu.

Nejrychlejším týmem je po pátečních kvalifikačních jízdách Kawasaki Team Green s průměrem na 2'06,448 sekundy. Nejrychleji z trojice závodníků zajel Jonathan Rea, který s maximem na 2'05,168 sekundy zároveň překonal kvalifikační rekord z roku 2015, který nastavil Pol Espargaró na hodnotu 2'06,000 sekundy. Kawasaki Team Green je letos favorizovaným týmem a velkým favoritem na vítězství v závodě. O tom, zda ale odstartují do závodu z první pozice, rozhodne až sobotní bitva deseti nejlepších týmů o pole position v Top10 Trial.

Druhým týmem kombinace časů je Yamaha Factory Racing Team, vítěz posledních tří závodů v Suzuce. Průměr mají na hodnotě 2'06,770 sekundy a jsou také poslední, kteří se dostali pod hranici minuty a sedmi sekund. Nejrychleji zajel Japonec Katsuyuki Nakasuga, pod dvě minuty a sedm sekund se dostal také Alex Lowes. Tovární tým Yamahy ztrácí na Kawasaki 0,322 sekundy.

Na třetí pozici je tovární stáj HRC Red Bull Honda with Japan Post s průměrem na 2'07,373 sekundy. Nejrychlejším jezdcem týmu je s 2'06,775 sekundy Takumi Takahashi, druhý Takaaki Nakagami zajel maximum na 2'07,195 sekundy a třetí je Patrick Jacobsen s časem 2'08,150 sekundy. Každopádně potom, co tým přišel o Leona Camiera, začínají získávat zpět ztracené tempo a v samotném závodu můžou dostat Hondu hodně vysoko.

Z týmů, které bojují o body do konečného hodnocení mistrovství světa, je nejvýše postavený YART Yamaha s osmým průměrem na kolo 2'08,239 sekundy, což představuje ztrátu na prvního ve výši 1,736 sekundy. Rakouský tým je navíc jediný smluvní tým FIM EWC, jemuž se podařilo dostat do bitvy o pole position v Top10 Trial. Lídr průběžného hodnocení MS tým F.C.C. TSR Honda France je s časem 2'09,092 sekundy dvanáctý, GMT94 Yamaha má čtrnáctý čas 2'09,296 sekundy.

Český tým Mercury Racing včera poprvé v Suzuce testoval, v pátek už jeli ostré jízdy a v kombinaci kvalifikačních časů jím s průměrem 2'11,640 sekundy patří sedmadvacátá pozice, což je zároveň pozice startovní. Nejrychlejším členem týmu je s kolem 2'10,149 sekundy Karel Hanika. Francouz Sylvain Barrier zajel 2'12,142 sekundy a Ondřej Ježek 2'12,630 sekundy. Ježek tak viditelně srovnal krok s Francouzem, který má s motorkou BMW a vytrvalostními závody o něco větší zkušenosti než brněnský závodník.

FIM EWC 2017/18

Časový harmonogram.

Do bitvy o pole position nastoupí v Top10 Trial týmy:

01 - Kawasaki Team Green – Kawasaki ZX-10RR – 2’06.448 (nový rekord)
02 - Yamaha Factory Racing Team – Yamaha YZF R1 – 2’06.770
03 - Red Bull Honda with Japan Post – Honda CBR 1000RRW – 2’07.373
04 - Yoshimura Suzuki Motul Racing – Suzuki GSX-R 1000 – 2’07.588
05 - MuSASHi RT HARC-PRO Honda – Honda CBR 1000RR – 2’07.896
06 - S-Pulse Dream Racing IAI – Suzuki GSX-R 1000 – 2’08.153
07 - au & Teluru MotoUP RT – Honda CBR 1000RR – 2’08.184
08 - YART Yamaha – Yamaha YZF R1 – 2’08.239
09 - KYB Moriwaki Motul Racing – Honda CBR 1000RR – 2’08.397
10 - Team SuP Dream Honda – Honda CBR 1000RR – 2’08.765
41.“Coca-Cola Zero” Suzuka 8hours – Kombinace QP1+2 (Top37)
Pátek, 27.července 2018 – Suzuka, Japonsko

2017-2018 FIM Endurance World Championship Final Round - Overall Qualifying Classification - Overall Qualifying Classification.pdf

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 2 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist