MS Endurance – Oschersleben

Pouhé dva týdny po osmihodinovce v Suzuce se o tomto víkendu jel další podnik mistrovství světa Endurance, tentokrát na německém Oscherslebenu. I zde stál na startu náš driver Tomáš Mikšovský.

Závod vyhrál francouzský Team Kawasaki France, který za osm hodin nakroužil 305 kol. Za tým startovali Španělé Ivan Silva, Julian Mazuecos a Francouz Erwan Nigon. Se ztrátou jednoho kola dojeli na druhém místě Igor Jerman, Steve Martin a Steve Plater, jedoucí za Yamaha Austria Racing Team. Největší favorit, Suzuki Endurance Racing Team 1 s Vincentem Phillipem Julienem Da Costou a Matthieu Lagrivem dojel na místě třetím a udržel si tak vedení v šampionátu, kde má nyní 74 bodů.

souboj SERT 1 a Team Kawasaki France              pódium na Oscherslebenu












Na skvělém šestém místě dojel slovenský Maco Moto Racing s Warvickem Nowlandem a Jasonem Pridmorem. Asi největší poprask byl kolem startu Michaela Schumachera, který (již pod svým jménem) startoval s Hondou CBR 1000 v týmu Holzhauer Racing Promotion spolu s Martinem Bauerem a Matthiasem Hammersteinem. To, že umí i na dvou kolech, potrzuje Schumi už delší dobu, v páteční kvalifikaci byl jeho tým na vynikajím devátém místě, ale závod bohužel tým nedokončil.

Schumi na dvou kolech

O poznání lépe se vedlo týmu RMT 21 Racing, za který už pravidelně nastupuje Tomáš Mikšovský. Tým tentokrát startoval pouze se dvěma jezdci, když Tommymu sekundoval Matti Seidel. Po startu ze šestnácté pozice se „naši“ pohybovali v podstatě stále v první desítce a cílovou pásku protnuli na místě osmém. V celkovém pořadí je pak RMT 21 Racing na šestém místě s 31 body.

A jak závod viděl Tommy? „Tyto čtyři závodní dny byly pro nás velmi náročné. Ve středu jsem zastal úlohu testovacího jezdce, když jsem celý den věnoval přípravě novému motocyklu Honda CBR 1000RR modelový rok 2008. Motocykl disponuje zcela novým podvozkem Sachs a tak ve spolupráci s techniky jsme po celý den sbírali data pro další vývoj. Nový model Fireblada má velký potenciál ve středních otáčkách a přední i zadní odpružení fungovalo taky dobře, bohužel motocykl nebyl stále připraven pro enduranční závody a proto jsme absolvovali 8 hodin v Oscherslebenu opět se starými motorkami. Ve čtvrtek začaly první oficiální seznamováky, kvalifikace a noční tréninky v nichž jsme řešili nastavení podvozku a vhodný výběr pneumatik pro denní a noční jízdy. Do kvalifikace jsme použili tréninkový motocykl a po první kvaldě jsme se postavili na startovní rošt s průměrným časem na 16. pozici z 55 startujících. Ve druhé kvalifikaci všem týmům nepřálo počasí a tak se nikdo nezlepšil. Do warm upu jsme přehodili kompletní podvozek z tréningovky na závodní motocykl a ukázalo se, že nedrží stopu v zatáčkách. Provedli jsme pár změn a podvozek se začal chovat lépe. Nebylo to ovšem ideální. Tým poslal na startovní rošt mě, což bylo pro mě opět velkou výzvou, protože starty typu Le Mans mám velice oblíbené. Ovšem start byl víceméně průměrný. Od prvních kol jsem zajížděl stabilní časy, které byly lepší než z kvalifikace a to mě doslova hnalo kupředu. Po 34 kolech jsem zajel do boxů na první střídání, v té době se náš tým pohyboval na 7. místě. Matti odvedl také tvrdou práci a po své hodině jízdy, kdy absolvoval dvakrát jízdu za safety-carem, byl náš tým na místě jedenáctém. Jízda ve dvou jezdcích byla opravdu náročná a tak nebyl čas ani na žádnou masáž. Pouze něco málo do žaludku a opět do kombinézy. Po třech hodinách jsme byli zpět na 7.místě, ve zbylých hodinách se náš tým pohyboval v top ten a to byl náš cíl. Po osmi hodinách to bylo v cíli konečné 8. místo, ze kterého jsme měli velkou radost. Ztráta na první tým Kawasaki France byla „pouhých“ 7 kol, přitom náš tým dokončil celých 298kol. Absolvovali jsme celý závod bez problém, akorát v průběhu jízdy jsme měli problémy s přilnavostí předního kola. Po smolném závodním víkendu v Suzuce odjíždím z německého Oscherslebenu spokojen a doufám, že se zúčastním předposledního klání ve francouzském Magny-cours, kde se jede tradičních 24 hodin. Děkuji všem sponzorům, kteří mi umožnili startovat v „domácím“ závodě německého týmu RMT #21.“

Tomáš Mikšovský - RMT 21 Racing



Výsledky

1 TEAM KAWASAKI FRANCE FRA KAWASAZKI ZX10R 305 kol
2 YAMAHA AUSTRIA RACING TEAM AUT YAMAHA R1 304 kol
3 SUZUKI ENDURANCE RACING TEAM 1 FRA SUZUKI GSX-R 1000 303 kol
4 PHASE ONE ENDURANCE GBR YAMAHA R1 303 kol
5 YAMAHA FOLCH ENDURANCE ESP YAMAHA R1 302 kol
6 MACO MOTO RACING SVK YAMAHA R1 302 kol
7 AM MOTO RACING FRA SUZUKI GSX-R 1000 300 kol
8 RMT 21 RACING GER HONDA CBR 1000 298 kol
9 DIABLO 666 BOLLIGER GBR KAWASAKI ZX10-R 296 kol
10 LA FORTEZZA AMADEUS X ONE ITA YAMAHA R1 295 kol

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist