FIM EWC – Zkrácenou osmihodinovku v Sepangu vyhrál tým YART

Nepřízeň počasí ovlivnila premiéru vytrvalostního šampionátu v Sepangu. Silný déšť měl za následek odklad startu a nakonec se z osmi hodin závodilo jen tři. Vítězem druhého podniku sezony je tým YART Yamaha, lídrem průběžného hodnocení zůstává Suzuki Endurance Racing, jenž závod dokončili na páté pozici. Třetím podnikem sezony FIM EWC 2019-2020 je dubnová 24H Le Mans.

V Malajsii měl osmihodinový závod v Sepangu odstartovat ve 13 hodin (6 hodin SEČ), ale déšť byl natolik intenzivní, a na dráze tolik vody, že k avizovanému startu za Safety Carem ani nedošlo a stroje se vrátily zpátky do boxů.

O dvě hodiny později otevřeli výjezd z boxů a jezdci se po vyjetí z boxů na trať (měli na to 2 minuty) začali řadit na startovním roštu. Bylo jasné, že závod skončí tak jak bylo v plánu, to znamená v devět večer (14 hodin SEČ), otázkou ale bylo, zda se bude do té doby vůbec závodit.

Poprvé tak na dráhu jezdci vyjeli až po třetí hodině odpolední (8 hodin SEČ), ale o závodění nemohla být řeč, jelikož jeli za Safety Carem a zvedali stěnu vody přes níž nebylo moc vidět. Všichni odjeli devět kol a pak zavlály červené vlajky. Závod byl pozastaven a stroje zamířily do provizorního prostoru SIC, kde s nimi mechanici nemohli nic dělat.

Až v šest odpoledne (11 hodin SEČ) zajíždí po restartu Safety Car do boxů a jezdci nastavují závodní režim. Na první pozici jede Michael van der Mark (Yamaha Sepang Racing), jehož pronásledoval Mike Di Meglio (F.C.C. TSR Honda France). Oba jezdci postupně navyšovali náskok na ostatní, ale pak přišla chyba Francouze Di Meglia, který spadl a předním kolem trafil zadní část Yamahy VD Marka. Oba skončili na zemi. Di Meglio stačil naskočit na motorku a udržet vedení v závodu, naopak VD Mark musel do boxů opravovat a favorit závodu se tak propadl až na pozice kolem čtyřicátého místa. Francouz pak o pádu trošku mlžil a svoji chybu nepřiznal.

Po hodině závodění vedl časomíru tým F.C.C. TSR Honda France. Jen tři sekundy ztrácel rakouský tým YART Yamaha, třetí byla Honda Asia-Dream Racing with SHOWA. Těsně za Japonci jel tým BMW Motorrad World Endurance Team, čtvrtí byli SUZUKI JEG – KAGAYAMA a první pětici uzavíral tým VRD IGOL PIERRET EXPERIENCES. Slovenský Maco Racing byl devatenáctý, ERC Endurance Ondřejem Ježkem jel sedmadvacátý a česká stáj Extéria KSPCS Racing Team by Empora byla na třicáté pozici.

Tým Karla Peška Energie Endurance 91 měl problémy a v závodu mu patřila pětačtyřicátá pozice. Na TV Eurosport hovořil jeho otec Karel Pešek starší a ten prozradil, že jednají o pokračování ve vytrvalostním šampionátu, ale budou reprezentovat jiný stát, protože nepojedou s českou licencí, jelikož jim přijde podpora ze strany AČR jako nedostatečná.

Těsně před nástupem do poslední hodiny závodu havaroval Mike Di Meglio, takže stroj F.C.C. TSR Honda France musel na opravu a do vedení se posunul YART Yamaha. Na druhé pozici jel SUZUKI JEG – KAGAYAMA, ale po patnácti minutách motorku zastavila porucha a pětačtyřicet minut před cílem bylo po nadějích. Na druhé místo se posunul tým Honda Asia-Dream Racing with SHOWA, třetí jeli BMW Motorrad World Endurance. Ondřej Ježek s Ducati ERC Endurance předával Randy De Punietovi v momentě, kdy jim patřila desátá pozice.

V poslední hodině měl pád James Ellison, takže velká škoda pro slovenský Maco Racing, jehož jezdcem Brit je. Slováci měli smůlu, protože se jim zranil Pawel Szkopek a pak před závodem přestoupil Karel Hanika k týmu YART. Rakušané závod v závěru vedli a v sedle motorky zůstával Niccoló Canepa, který právě Karla Hanika na trať vůbec nepustil. Na druhé pozici byl tým Honda Asia-Dream Racing with SHOWA. Třetí jel BMW Motorrad World Endurance. Čtvrtý v pořadí Moto AIN byl zároveň první mezi týmy SST, takže výborný výkon. Osmadvacátý jel Dominik Jůda z české stáje Extéria KSPCS Racing Team by Empora. Bohužel pár minut před cílem měli poruchu.

Místo osmi hodin se v Sepangu jelo jen 5:50 hodiny a z toho čistého času se závodilo jen necelé 3 hodiny. Závěr závodu se jel po tmě, jelikož slunce v Sepangu zapadá po devatenácté hodině (12 hodin SEČ) a jako první projel cílem Niccoló Canepa, jenž tak vyjel doslova a do písmene týmu YART Yamaha vítězství. Ital sedl do sedla a nikoho už do něj nepustil. Karel Hanika a Broc Parkes tak mohli sedět a vše sledovat. Na druhé pozici skončil tým Honda Asia-Dream Racing with SHOWA. Třetí je BMW Motorrad World Endurance. Franco Morbidelli dostal Yamahu Sepang Racing na konečné sedmé místo. Premiéra Ducati v barvách ERC Endurace s výborným desátým místem. Devětatřicátý je tým Energie Endurance 91 s Karlem Peškem. Tým Extéria KSPCS Racing Team by Empora nebyl klasifikován, čtyřiačtyřicátý je Maco Racing.

FIM EWC 2019/20

Kompletní výsledky závodu 8H Sepang - sepang-8-hours-final-results-after-8-hours-final-ranking.pdf

Autor článku obdržel prémii 4 Kč od 3 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist