FIM EWC – První místo na startu vybojoval tým YART Yamaha, Mercury Racing je šestý

Ve čtvrtek jeli jezdci mistrovství světa vytrvalostních závodů silničních motocyklů volný trénink i obě kvalifikace. Program na Slovakia Ringu doslova praská ve švech, protože mimo motorek FIM EWC se na slovenském okruhu jede také automobilová série FIA WTCR. Trénink vyhrál český tým Fany Gastro BMW Motorrad by Mercury Racing, nejrychlejším týmem po prvních kvalifikacích byl tým Honda Endurance Racing. První kvalifikace jeli jezdci v dešti, a ve srovnání s loňským rokem byly časy první kvalifikace o téměř 14 sekund pomalejší. O pozicích na startu nicméně rozhodla druhá série kvalifikací, protože ty již proběhly za mnohem lepších podmínek. První místo na startu sobotního klání vybojovali jezdci týmu YART Yamaha, český Mercury Racing do závodu vyrazí z šesté pozice. Start 8Hodin Slovakia Ring je v sobotu ve 12 hodin a je možné ho sledovat živě na TV Eurosport 2.

Kvalifikace (Q1) - Modrá

Na první pozici výsledkové listiny zajel Sebastien Gimbert (Honda Endurance Racing) časem 2'18,525 sekundy. Druhý Josh Hook (F.C.C. TSR Honda France) ztratil 0,525 sekundy a byl poslední v jedné minutě na prvního. Třetí v pořadí byl Vincent Philippe (Suzuki Endurance Racing Team). Čtvrtým jezdcem výsledkové tabulky je Karel Hanika (Fany Gastro BMW Motorrad by Mercury Racing) s časem na kolo 2'20,654 sekundy. Český závodník ztratil něco přes dvě sekundy na prvního. Sedmnáctý čas měl na kontě Niccolo Rosso (Extéria KSPCS Racing Team by EKO), jezdec českého týmu v kategorii SST. Čech Karel Pešek (Energie Endurance 91) závodí s Kawasaki v třídě Superstock a jeho čas byl jednadvacátý v pořadí.

Kvalifikace (Q1) – Žlutá

Nejrychleji zajel Marvin Fritz (YART Yamaha) časem 2'20,127 sekundy. Jen desetinu ztratil druhý Randy De Puniet (Honda Endurance Racing), přes sekundu už ztrácel třetí Gino Rea (Wojcik Racing Team). Se žlutou páskou nastupuje Ondřej Ježek (Fany Gastro BMW Motorrad by Mercury Racing), jehož maximum na kolo 2'22,957 sekundy bylo sedmé v pořadí. V barvách Extéria KSPCS Racing Team by EKO jel Andrea Boscoscuro, který byl s časem 2'30,739 sekundy dvaadvacátý v pořadí.

Kvalifikace (Q1) – Červená

Nejrychleji zajel Yonny Hernandez (Honda EnduranceRacing), jehož maximem na kolo je 2'18,325 sekundy, což je prozatím nejrychlejší kolo první kvalifikace. Kolumbijec byl ale jen o 0,042 sekundy rychlejší než druhý v pořadí Niccolo Canepa (YART Yamaha). Se ztrátou 0,442 sekundy a zároveň posledním jezdcem v jedné sekundě na prvního je třetí v pořadí Mike Di Meglio (F.C.C. TSR Honda France). Časy do pátého místa zajeli Gregg Black (Suzuki Endurance Racing Team) a nová posila českého týmu James Westmoreland (Fany Gastro BMW Motorrad by Mercury Racing). Bulhar Martin Choy ( Extéria KSPCS Racing Team by EKO) byl s časem 2'22,912 sekundy devátý v pořadí a druhý nejrychlejší ve své kategorii Superstock.

Náš tip

Časomíra.

Kvalifikace (Q2) – Modrá

Až v samotném závěru kvalifikace zajel 2'16,123 sekundy Broc Parkes (YART Yamaha), díky čemuž překonal dosud vedoucího Karla Haniku (Fany Gastro BMW Motorrad by Mercury Racing). Český závodník nakonec skončil druhý se ztrátou 0,860 sekundy. Třetí Sebastien Gimbert (Honda Endurance Racing) ztratil na prvního 2.790 sekundy. Podmínky už byly o něco lepší, což bylo hned poznat na časech. Jednadvacátý v pořadí byl tým SST Extéria KSPCS Racing Team by EKO, šestadvacátý čas zajel Karel Pešek s Kawasaki Energie Endurance 91.

Kvalifikace (Q2) – Žlutá

Ve druhé kvalifikaci to byl znovu Marvin Fritz (YART Yamaha), jenž zajel nejrychleji, jen už to nebyl čas 2'20s ale 2'16,569 sekundy. Necelé půl sekundy ztratil druhý v pořadí Sebastien Suchet (Bolliger Team Switzerland), třetí Randy De Puniet (Honda Endurance Racing) už ztrácel přes jednu sekundu. Jedenáctým časem 2'19,724 sekundy kvalifikaci uzavřel Ondřej Ježek z Fany Gastro BMW Motorrad by Mercury Racing.

Kvalifikace (Q2) – Červená

Podmínky v poslední části druhých kvalifikací byly z celého dne nejlepší a časy těch nejrychlejších šly pod hranici dvou minut a deseti sekund. Nejrychleji zajel Mike Di Meglio (F.C.C. TSR Honda France), jehož čas byl skutečně fantastický, jelikož druhý v pořadí Gregg Black (Suzuki Endurance Racing Team) ztratil 1,627 sekundy. Opět si velmi dobře vedl Christoffer Bergman (Wojcik Racing Team), který byl s časem 2'09, 528 sekundy poslední se ztrátou pod dvě sekundy. Jezdec české stáje James Westmoreland (Fany Gastro BMW Motorrad by Mercury Racing) nastavil devátý čas 2'13,528 sekundy.

Kombinace časů kvalifikací Q1 + Q2

Po dvojici kvalifikačních tréninků získal první místo na startu tým YART Yamaha s průměrem na 2'14,279 sekundy. Rakouský tým je znovu velmi rychlý, ale body rozdávají až po průjezdu cílem, takže je třeba mít i kus potřebného štěstí, což jim někdy chybí. Každopádně už nyní získali pět bodů za první pozici na startu.

Na druhé místo se kvalifikoval tým F.C.C. TSR Honda France, jehož vystřelil do vrchních pater tabulky čas Mike Di Meglia. Byl to ale Francouz Di Meglio, kdo hodně zkomplikoval situaci svému týmu, když ve 24H Motos havaroval hned v úvodní části po startu. Rozhodně je to tým, který má všechny předpoklady závod na Slovensku vyhrát. Průměr měli na 2'15,107 sekundy a byli také poslední v sekundě na YART.

Třetím týmem v pořadí je Suzuki Endurance Racing s průměrem 2'16,301 sekundy. Ztráta na prvního je už v tomto případě na dvou sekundách, ale s ohledem na závod nejsou tyto údaje až tak podstatné, protože tu nemluvíme o klasickém sprintu na cca 20 kol, ale o závodu, který trvá dlouhých osm hodin.

Na čtvrté pozici kvalifikaci končí Honda Endurance Racing, tým, který byl nejrychlejší po sérii prvních kvalifikačních jízd. Na postupně osychající dráze, ale na první pozici nedosáhli a ztratili 2,266 sekundy. Pátý do závodu odstartuje lídr průběžného hodnocení tým SRC Kawasaki France.

Česká stáj Fany Gastro BMW Motorrad by Mercury Racing je s průměrem 2'16,745 sekundy šestá, pár tisícin za SRC Kawasaki. Jezdci Karel Hanika, Ondřej Ježek a James Westmoreland podali velmi dobrý výkon, díky čemuž je Mercury Racing znovu první BMW v poli a je to také nejvýše postavený netovární tým. V závodě mají rozhodně dobré šance.

Slovenský Maco Racing v kvalifikacích celkem válčil, ale nakonec se do závodu kvalifikoval devatenáctým průměrem 2'22,577 sekundy.

V kategorii Superstock zajel nejrychleji tým Team 33 Coyote Louit Moto, jehož průměr 2'18,864 sekundy je jedenáctý v pořadí. Český tým Extéria KSPCS Racing Team by EKO je s časem 2'24,967 sekundy šestadvacátý, v pořadí týmů SST byli desátí.

Závod 8Hodin Slovakia Ring startuje v sobotu 11.května ve 12 hodin.

FIM EWC 2018/2019 – 8H Slovakia Ring – Volný trénink
Čtvrtek, 9.května 2019 - Slovakia Ring, Slovensko
8-hours-ewc-slovakia-ring-overall-qualifying-classification-overall-qualifying-classification.pdf

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 8 Kč od 4 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
MiroSz63 přispěl 2 Kč
motokawasaki přispěla 2 Kč
Rosička přispěla 2 Kč
masi přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist