Na slovíčko s Tomášem Krajčím

Motocyklový víkend na Masarykově okruhu přinesl nejen skvělou diváckou podívanou, ale našim východním sousedům i dva výborné výsledky zásluhou Tomáše Svitoka a především Tomáše Krajčího. A právě 20-ti letého studenta ze Žiliny jsme pro náš web vyzpovídali. Ale více už v následujících řádcích.

Slovenský jezdec týmu TK Racing Slovakia s motocyklem Yamaha R6 jede letos celý seriál šampionátu ME stocků o objemu 600 ccm a hned v letošním prvním závodě v Assenu zabodoval, když mezi 23 účastníky dojel 15. Tomáš Krajčí ovšem není v šampionátu žádným nováčkem, už vloni v něm absolvoval 9 závodů. Nejlépe skončila #19 ve Valencii jako 8.  a stejné umístění potom zopakovala na loňském Masarykově okruhu, což celkově znamenalo 14. místo v evropském šampionátu 2010.
Na superrychlé Monze měl ozajstný slovenský pretekár smůlu, když mu bodované místo uteklo o 1 pozici a dojel 16. V následujícím Misanu skončil 18. a konečně těsně před Brnem, tedy ve španělském Aragonu byl opět klasifikován na místě 16., o pouhých 68 tisícin za mistrovskými body.
Ovšem Brno už bylo o něčem jiném, v červnu zde totiž Krajčí nejen vyhrál závod Alpe Adria - tedy závod Memoriálu Františka Šťastného, ale především si perfektně mohl nastavit svůj motocykl na uplynulý víkend.

A v Brně to také bylo hned znát, v prvním volném se sice Tomáš ještě rozkoukával a skončil 16., ovšem hned v první kvalifikaci byl čtvrtý! Ve druhé se sice o něco propadl, ovšem 7. pozice a druhá startovní řada byla skvělou výchozí pozicí do vlastního závodu na 10 kol. 
Do závodu odstartoval ze 7. místa, a po prvním kole se nacházel na místě 9., po třech okruzích už ale jel 6. Po dalších dvou kolech byl klasifikován na 4. pozici a když v posledním kole skvěle zaútočil a předjel Belgičana Duwelze, tak z toho bylo třetí místo a jeho první evropská bedna.

Tomáši, tak nejdříve obrovská gratulace a jaké to vlastně bylo?
Tomáš Krajčí:
"Snažil jsem a vyšlo to. Rozhodně to nebyla žádná moje taktika, začít zezadu, spíše to tak z mé stránky většinou bývá, špatně odstartuji a pak se to snažím dohnat. No a tentokrát to vyšlo."

Jaké jsou tedy Tvé pocity, dnes v neděli ráno, po závodě?
"
Jsem velmi spokojený a z té mé první bedny mám obrovskou radost".

Byla to první historická slovenská bedna na Masarykově okruhu, říkají Ti třeba něco jména, jako Srna, Baláž nebo Dekánek?
"Něco ano, ale nemohu rozhodně říci, že by to byly moje vzory."

Kdo je tedy Tvůj vzor?
"Mick Doohan a pak ten, co před závodem kouřil... Barry Sheene, napovídají jeho otec a také mechanik dvouhlasně.

Tak se trochu čtenářům našeho webu představ, co děláš, když zrovna nezávodíš?
"V civilu se snažím věnovat studiu, neboť studuji Strojnickou fakuktu v Žilině, chtěl bych se stát inženýrem".

Třetí místo z Brna by Ti mohlo pomoci k shánění sponzorů?
"Doufám, že to snad nějak pomůže!" - což přitakáváním potvrzují jak mechanik, tak otec  

Jaké máš další cíle na zbytek letošní sezóny?
"Chtěl bych dnešní výsledek zopakovat i v některém dalším závodě seriálu, neboť jsem už na všech následujících tratích závodil."

Jaké jsou Tvoje další plány do budoucnosti?
"O příští sezóně zatím nepřemýšlím, to je ještě hodně daleko. Třeba ale dostanu nějaké angažmá v dobré stáji". 

Vraťme se ale k sobotnímu závodu:
"Chtěl bych poděkovat celému týmu, že mně nachystali tento víkend výbornou motorku."

Slavili jste a jak?
"Mechanikovi jsem ostříhal vlasy. No a trochu jsme také vypili." - uzavírá velmi příjemný rozhovor u typické paddockové snídaně - tedy ve stanu u obytňáku, aktuálně 13. jezdec tabulky ME stocků do 600 ccm: "Zůstali už pouze prázdné láhve - říkají na závěr opět dvouhlasně otec a mechanik.  

Děkuji za rozhovor a přeji zopakování podiového Brna i v dalších závodech seriálu, kterých zbývá ještě pět - Silverstone, NürburgRing, Imola, Magny Cours a Portimao.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist