Michelin připraven na sezónu

U pneumatikářského výrobce Michelin jsou připravení na start sezóny MotoGP. Na každý závod povezou 2000 pneumatik.

V loňské sezóně získali ve třídě MotoGP jezdci na pneumatikách Michelin šestnáct vítězství v závodech i kvalifikacích, na konci sezóny patřilo prvních jedenáct míst právě jezdcům na těchto pneumatikách. Přes všechny tyto úspěchy nespočinuli inženýři tohoto pneumatikářského gigantu na vavřínech a během zimního období usilovně pracovali na vývoji nových pneumatikových separací. Koncern vyprodukoval velké množství zvláště předních pneumatik, které zkoušel na všemožných okruzích kolem celé planety. Nejen během závodů a kvalifikací dostávají jezdci absolutně nové produkty, ale i během zimního testování přiděluje Michelin svým jezdcům to absolutně nejlepší zboží.
Ihned po skončení loňské sezóny MotoGP zahájili jezdci vývoj nových pneumatik. Michelin k těmto účelům nabídl více jak 50 druhů separací (40 zadních a zhruba 15 předních pneumatik). Na těchto pneumatikách dokázali jezdci překonávat na světových okruhách rekordní časy, nejpozoruhodnější výkony podal Valentino Rossi na malajsijském okruhu Sepang, kde dokázal zajet rychleji o více jak 2,3 sekundy než je aktuální nejrychlejší kolo. “Je dobré vidět jak všechna snaha směřuje k neuvěřitelnému roku 2003, je také dobré vidět, že naši nový partneři Ducati a Aprilia jsou již na velmi dobré úrovni“, říkal šéf oddělení pro motocyklové závody pan Nicolas Goubert. “Všechny motocykly se neustále zrychlují, protože nyní je ranná etapa čtyřtaktních motocyklů v MotoGP. V roce 2003 očekáváme, že všechny závody budou rychlejší, protože jak motocykly tak i pneumatiky se zlepšili“, doplňuje Goubert.
Nejvíce práce věnovali inženýři Michelinu na vývoji přední pneumatiky pod označením S4. “Hledali jsme více stability v průběhu brzdové dráhy. Myslíme si, že jsme našli správný směr ve vývoji našich posledních předních pneumatik. Chceme si být po prvních závodech jistí. U zadní pneumatiky zůstává základ z loňského roku a tak jsme pracovali ne separaci a stavbě pneumatiky“, říká o konkrétních úkolech pan Goubert, který však připomíná, že počasí v Evropě jim kazilo plány a možnost lepšího otestování jejich pneumatik.
Partneři Michelin v roce 2003 (MotoGP): Alice Aprilia Racing (Aprilia RS3 Cube) Ducati Marlboro (Ducati Desmosedici) Repsol Honda (Honda RC 211V) Telefónica MoviStar Honda (Honda RC 211V) Camel Pramac Honda Pons (Honda RC 211V) Suzuki Grand Prix Team (Suzuki GSV-R) Fortuna Yamaha Team (Yamaha YZR M1) Gauloises Yamaha Team (Yamaha YZR M1) Yamaha d´Antín (Yamaha YZR M1) Závěrem mi ještě dovolte připomenout úspěchy továrny Michelin v posledních letech MotoGP (500 ccm) kde od roku 1992 nepoznali poražení v celkovém hodnocení této třídy. V roce 1992 zvítězil na pneu Michelin slavný Wayne Rainey (Marlboro Team Roberts Yamaha), následně v roce 1993 Kevin Schwantz (Lucky Strike Suzuki). Pak následovalo kralování Micka Doohana (Repsol Honda), který zvítězil v letech 1994 – 1998 a to vše na pneu Michelin. V roce 1999 se radoval z vítězství v celkové klasifikaci třídy 500 ccm Alex Crivillé (Repsol YPF Honda), v roce 2000 to byl Kenny Roberts jr. (Telefónica MoviStar Suzuki) a posledním ve třídě 500 byl v roce 2001 Valentino Rossi (Nastro Azzurro Honda), který si své vítězství zopakoval v nově vytvořené třídě MotoGP v roce 2002 (Repsol Honda Team).

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist