62nd Daytony200 by Arai

V článku naleznete krátký komentář a vždy prvních deset ze všech závodů, které se o víkendu a v pondělí jely na okruhu v Daytona Beach.

MBNA 250 ccm GP Závodní program na okruhu Daytona International Speedway zahájila po odkladu kvůli dešti o jeden den třídy dvoudobých motocyklů o obsahu 250 ccm. Jako blesk si v tomto závodě počínal zkušený Richard Oliver (Yamaha), který se hned v první zatáčce dostal do vedení jenž si s rostoucím náskokem hlídal až do cíle závodu, do kterého přijel o jedenáct sekund dříve než druhý muž v pořadí, kterým byl loňský americký šampión této třídy Chuck Sorensen (Aprilia). Třetí místo patřilo s další velkou ztrátou severoirskému jezdci dlouhodobě žijícímu v USA Simonu Turnerovi (Honda).
“Byl jsem trochu zrezivělí a projevilo se to několika chybami. Opravdu jsem naposledy jezdil ve Virginii při loňském posledním závodě a bylo to znát. Nyní se budu však již snažit trochu trénovat“, říkal spokojený vítěz závodu dvěstěpadesátek. Výsledky závodu MBNA 250 ccm GP 1. Rich Oliver
2. Chuck Sorenson
3. Simon Turner
4. Colin Jensen
5. Eric Sorbo
6. Perry Melneciuc
7. Chris Pyles
8. Neil Richardson
9. Edward Marchini
10. Ralf Hellstrom AMA Supersport Kvalitní souboj o vítězství předvedli jezdci třídy Supersport. Jako první najížděl do posledního kola Jamie Hacking na Yamaza YZF R6, kterého sledovala smečka jezdců ne nových továrních Hondách CBR 600RR. Jízdy v závětří Hackingova stroje dokonale využil nejmladší z rodu Robertsů Kurtis, který ve finiši předjel Hackinga a v závodě zvítězil právě před pilotem Yamahy.
Jízdy za motocyklem soupeře využil i veterán Miguel DuHamel z Kanady, který stejným způsobem odsunul na čtvrté místo Jakeho Zemkeho.
Závod této třídy předznamenal to co mělo následovat v ostatních závodech – neuvěřitelný boj několika jezdců až na cílovou čáru.
“Minulou noc jsme s mým mechanikem rozhodli, že vyměníme ozubená kola“, říkal po závodě spokojený vítěz, který prohlásil o motocyklu jenž u naší zemi obdržel před několika dny cenu “Nejlepší motocykl roku 2003“, že je nejlepším součastným motocyklem této třídy.
Výsledky závodu AMA Supersport 1. Kurtis Roberts, Honda CBR 600RR
2. Jamie Hacking, Yamaha YZF R6
3. Miguel DuHamel, Honda CBR 600RR
4. Jake Zemke, Honda CBR 600RR
5. Jason DiSalvo, Yamaha YZF R6
6. Damon Buckmaster, Yamaha YZF R6
7. Jamie Stauffer, Yamaha YZF R6
8. Aaron Gobert, Yamaha YZF R6
9. Ben Spies, Suzuki GSX-R600
10. Ben Bostrom, Honda CBR 600RR BMW Boxer Cup V prvním závodě šampionátu BMW Motorrad Boxer Cup, který se jel v rámci víkendového zápolení na okruhu Daytona zvítězil po kvalitním souboji v jednou přerušeném závodě Roberto Panichi, který po souboji až na cílovou čáru zanechal za svými zády domácího borce Briana Parriota o pouhých 0,052 sekundy. Třetí místo patřilo opět zkušenému jezdci této třídy Marku Bathovi před plejádou dalších evropských pilotů.
Výsledky závodu BMW Boxer Cup 1. R. Panichi
2. B. Parriot
3. M. Barth
4. A. Hofmann
5. T. Hinterreiter
6. S. Legrelle
7. F. Cristobal
8. A. Tomassoni
9. F Aliverti
10. T. Nobles 62nd Daytona200 by Arai V hlavním závodě, tedy superbikové 62nd Daytona200 by Arai zvítězil kanadský tovární jezdec Hondy Miguel DuHamel, který tak slavil již své čtvrté vítězství v tomto slavném závodě. Tovární tým American Honda slavil letos kolosální triumf, když všichni tři jeho jezdci obsadili první tři místa v cíly závodu. Zvítězil tedy DuHamel, druhý dojel jeho kolega Ben Bostrom (+0,069) jenž podlehl DuHamelovi až v posledním kole závodu a na třetím místě se umístil další člen továrního týmu hondy ovšem startující v barvách týmu Erion Honda, Kurtis Roberts (+0,155). Výsledky již znáte a tak se v několika bodech podívejme na samotný průběh závodu a na jeho nejpodstatnější věci.
1.- Na samotném startu mechanik týmu Austin Ducati nechtěně zlomil páku zadní brzdy na stroji Anthony Goberta, který tak musí startovat z boxové komunikace na náhradním stroji. V závodě se pak probíjí Gobert sedmdesátičlenným jezdeckým polem až na vedoucí pozici, ze které záhy odstupuje pro poruchu motoru jeho záložního stroje Ducati 998RS.
2.- Druhý jezdec na továrnou podporovaném motocyklu Ducati 998RS tedy Larry Pegram se krátce po startu dostává také do vedení závodu, ovšem tentokráte zklamaly pneumatiky Michelin a Larry musí brzo k jejich výměně (především zadní kolo). Nakonec zklamaný Larry končí se dvěma koly ztráty na 12. místě.
3.- Stejně jako Pegram se i Mat Mladin, jeden z favoritů závodu, stává obětí pneumatik a po solidním začátku postupně propadá. Po 30. kolech má již téměř minutovou ztrátu. Pro pneumatiky Dunlop tentokráte zvolil bývalý vítěz tohoto závodu špatné nastavení svého stroje.
4.- těsně před polovinou závodu je pořadí Miguel DuHamel, Ben Bostrom, Aaron Yates, Eric Bostrom, Kurtis Roberts, Mat Mladin, Ben Spies, Michael Barnes, Jordan Szoke a o jedno kolo zpět jezdící Larry Pegram
5.- ve 35. kole oproti všem předpokladům, že síla motoru litrové Suzuki bude proti životnosti pneumatik, jde do vedení závodu Aaron Yates. eBoss začíná pomalu ztrácet na nejlepší jezdce. K Ericu Bostromovi patří jistě i zmínka o jeho motocyklu. eBoss se nakonec rozhodl použít k závodu loňský model motocyklu ZX-7RR a ne nový stroj, který má nepatrně zvýšený obsah nad oněch 750 ccm.
6.- po druhé zastávce na doplnění paliva a výměnu pneumatik se vytvořilo následující pořadí: Roberts, Ben Bostrom, Yates, DuHamel, Eric Bostrom, Spies, Mladin.
7.- v závěru závodu zbyli na čele závodu tři tovární jezdci Hondy a Aaron Yates na tovární Suzuki. Ve 48. kole se snažil dostat Yates na vedoucí pozici, ale svou snahu přehnal a byl dlouhý v nájezdu do zatáčky. Aby se vyhnul o kolo pomalejšímu jezdci a nesestřelil ho (tímto jezdcem byl náš Vincent Haskovec), musel chtě nechtěně zajet do trávy. Bylo po nadějích, Yates ztratil asi deset sekund a propadl se za Erica Bostroma, kterého však záhy předjel a čtvrté místo přivezl až na cílovou čáru. Na čele zůstali jezdci Hondy, kteří jeli pro kolosální triumf této japonské továrny.
8.- ve zbytku závodu se ve vedení střídají Roberts s Benem Bostromem, DuHamel jezdí nalepený na jejich motocyklech a přemýšlí o své finální strategii.
9.- přichází poslední kolo a s ním finální bitva o vítěze letošního ročníku Daytony200. Do posledního kola najíždí první Bostrom před Robertsem a DuHamelem.
10.- jako první to hned na začátku kola odnesl Roberts, kterého zdolal DuHamel.
11.- přichází nájezd do rekonstruované šikany, který zvládá lépe kanadský pilot. Je jen otázka času, kdy se dostane kanadský jezdec do vzduchového pytle za Bostromův stroj – zvládá to velice rychle.
12.- poslední část kola se na Daytonském okruhu jede po klasickém oválu pro závody automobilů šampionátu NASCAR, tedy po posledních dvou zatáčkách a dlouhé rovince. Je to část, kde jezdci překonávají rychlost 190 mph (cca 304 km/h). Zde se uplatní zásah, který si DuHamel nechal udělat těsně před startem závodu – změna převodového poměru na vyšší primární převod. DuHamel využívá jízdu za Bostromem a zároveň s vyšší maximální rychlostí předjíždí Bostroma a opravdu těsně (0,069 sec.) vítězí před svým týmovým kolegou.
Pro kanadského jezdce je to již čtvrté vítězství v závodě Daytona200, které ho zařazuje jen těsně za pětinásobným rekordmanem “Mr. Daytonou“ Scottem Russellem. Přičteme li k tomu i šest vítězství, které zde získal DuHamel v závodech třídy AMA Supersport, stává se DuHamel jedním z nejlepších jezdců historie tohoto okruhu. “Největší věc, kterou jsem dnes udělal bylo, že jsem během závodu nikdy nepanikařil“, říkal šťastný vítěz v cíly závodu, který tak opět zvýšil své vedení v počtu celkových vítězství v závodech šampionátu AMA Superbike (nyní je na jeho kontě již 26 vítězství). “Svůj osud jsem řídil k jistému cíly, toto je Daytona a zde vždy potřebujete ještě trochu štěstí. Já jsem rád, že štěstí šlo tentokrát mou cestou. Myslel jsem si, že předjedu jednoho jezdce, ale ne dva. Na výjezdu z šikany jsem byl rychlejší, později jsme se s Benem téměř dotýkali, jak jsme byli bok po boku.“
Výsledky závodu 62nd Daytona200 by Arai 1. Miguel Duhamel, American Honda - Honda RC51 57 kol
2. Ben Bostrom,American Honda - Honda RC51 +0.069
3. Kurtis Roberts, Erion Honda - Honda RC51 +0.155
4. Aaron Yates, Yoshimura Suzuki - Suzuki GSX-R1000 +8.498
5. Eric Bostrom, Kawasaki Racing - Kawasaki ZX-7RR +24.370
6. Mat Mladin, Yoshimura Suzuki - Suzuki GSX-R1000 +1:20.159
7. Ben Spies, Yoshimura Suzuki - Suzuki GSX-R1000 +1:27.763
8. Michael Barnes, Suzuki GSX-R1000 –1. kolo
9. Jason Pridmore, Attack Suzuki - Suzuki GSX-R1000 –1. kolo
10. Shawn Higbee, Suzuki GSX-R1000 –1. kolo
18. Vincent Haskovec, Hotters Suzuki - Suzuki GSX-R1000 –2 kola AMA Superstock V obrovskou bitvu sedmi jezdců se proměnil poslední závod celého letošního programu na okruhu Daytona. Nás může těšit, že do této bitvy se zapojil také náš Vincent Haskovec, který nakonec skončil s minimální ztrátou na pátém místě.
V závodě zvítězil tovární jezdec Kawasaki, člen motocyklové rodiny Haydenů, Tommy Hayden na produkčním stroji Kawasaki ZX-6R o obsahu 636 ccm. O neskutečně pouhých 0,009 sec. dokončil závod druhý Lee Acree se strojem Suzuki GSX-R750. Na stejném stroji jako Acree dokončil závod na třetím místě Eric Wood (+0,098).
Výsledky závodu AMA Superstock 1. Tommy Hayden, Kawasaki ZX-6R 15. kol
2. Lee Acree, Suzuki GSX-R750 +0.009 sec.
3. Eric Wood, Suzuki GSX-R750 +0.098 sec.
4. Steve Rapp, Suzuki GSX-R750 +0.209 sec.
5. Vincent Haskovec, Suzuki GSX-R750 +1.410 sec.
6. Mike Ciccotto, Suzuki GSX-R750 +1.412 sec.
7. Adam Fergusson, Suzuki GSX-R750 +1.436 sec.
8. Tony Meiring, Kawasaki ZX-6R +7.576 sec.
9. Jason DiSalvo, Yamaha YZF-R6 +12.059 sec.
10. Matt Furtek, Suzuki GSX-R750 +12.067 sec.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist