Isle of Man - pondělí 8.6.

Počasí se naštěstí vydařilo, a tak by mohl jít dnešek podle plánu. Měly by se odjet odložené závody ze soboty, tedy TT Suberbike a TT SideCar a poté máme ve tři volný trénink na vyzkoušení motorky.

Dost jsme bojovali s těsněním, protože to staré už bylo dost špatné a těsnit jen silikonem se nám moc nezamlouvalo. Celé dopoledne běhal ještě Milan kolem motorky, aby bylo na technickou přejímku vše OK. Technický komisař byl ale pečlivý, a tak mu neuniklo, že je prasklý malý držáček výfuku pod motorem.
Výfuk sice drží ještě na jiném místě a někteří jiní výrobci tento držáček ani nemají, ale museli jsme to řešit. Indián začal trochu panikařit, abychom to stihli do tréninku, protože přejímkou jsme prošli jako poslední a za námi se už zavřela. Milan to naštěstí vyřešil rychle a držák prošrouboval kusem plechu. Tady vůbec veškeré komponenty napevno velmi trpí a už se nám zlomil i držák štelování podvozku. Ihned poté se přesouváme do depa, kde dojíždí do „parque fermé“ SideCary.
Vedle nás stojí i Portugalec, který už sice jel ten první dnešní závod, ale udělal chybu, když se popletl, nezajel po dvou kolech na Pit Stop, projel cílovkou, otočil se za boxy a vrátil se uličkou tak, jak se to dělalo při kvalifikacích. Byl okamžitě diskvalifikován, ale má ještě jeden pokus v druhém závodě.
Indi vyrazil dát dvě kolečka a bylo znát, že motorka trochu ztratila pružnost a dech. Ale jinak se s tím pere statečně a dává první kolo 19:27. Druhé jen o malinko lépe, protože už odchází zadní pneu a nemělo smysl to nikam hnát. Navíc měl problém, že mu klouzala noha ze stupačky a vypadl mu jeden špunt z ucha, takže byl pak až do večera na jednu stranu hluchej. Když se vrátil, docela jsme se vyděsili, protože celá levá strana motorky byla od oleje. Už víme proč mu ta noha klouzala a jsme všichni naštvaní, protože to jsou úplně zbytečné problémy.
Ihned jsme se začali shánět po čemkoliv, čím by se dalo těsnění nahradit a sehnali jsme pouze papír, ze kterého jsme ho mohli vystřihnout. Milan znovu shodil kapoty a veškeré šrouby prošel momentovým klíčem. Těsnění jsme dodělali, ale už nemáme možnost vyzkoušet jak „drží“. Během Pit Stop totiž všechny motocykly obchází komisaři a jak by viděl jen náznak oleje, jdeme „z kola ven“.
Navečer necháváme Milana zase v depu, protože jsme pozvaní do Douglesu se podívat na TT párty, kde je postavená hospoda Bushy´S. Po cestě se ještě zastavujeme u Copy Shopu, kde mají na výloze od Indiána plakát. Ti totiž také přispěli na ten šek, co nám předal Tomáš. Dole v hospodě už na nás čeká parta lidí a tak se setkáváme s dalšími Čechy a Slováky, se kterými pak zhruba hodinku až dvě vykládáme. Všude hraje hudba a očividně se všichni návštěvníci dobře baví. Večer se loučíme a vydáváme se zpět do depa, abychom se do dalšího dne v klidu prospali. Závod začíná 12:15 a musíme ještě dořešit pár věcí. Startovní číslo dostáváme 39.
Mrzí mě, že jsme vůbec nestihli jízdu Valentina Rossiho a Giacoma Agostiniho, kteří byli také u předávání cen TT Superbike. Vale tu měl fanoušky oblečené ve žlutých kudrnatých parukách a tričkách 46, a po jízdě poskytl rozhovor pro místní rádio TT live a televizi ITV4, která Tourist Trophy letos vysílá.
My jsme rádio samozřejmě ve stanu poslouchali a zajímalo nás, co na to říká. Když se ho reportéři ptali, jestli se mu nezdají některé zatáčky příliš rychlé, tak jen prohlásil, „ No některé až moc…“, ale že se mu trať moc líbila. Jel na nové Yamaze R1, kterou mu zde zapůjčili, protože Yamaha je jedním z hlavních sponzorů TT. No myslím, že je Vale zvyklý na trochu něco jiného, ale docela ráda bych ho tady při závodech jednou viděla.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist