Změny v přídělu motorových jednotek MotoGP a Moto3

Komise Grand Prix schválila změny v počtu přiřazení motorových jednotek tříd MotoGP a Moto3. Zatím nebyl zveřejněn upravený kalendář světového šampionátu, ale s ohledem na možný počet Grand Prix ve zbytku sezony byl schválen plán dostupného počtu motorových jednotek pro jezdce a sezonu 2020.

V případě MotoGP je pro výrobce s úlevami (koncesní body) povoleno 6 motorových jednotek na jezdce, pokud bude do 11 závodů a pokud bude do 14 závodů tak celkem 7 motorových jednotek. U týmů bez úlev je v případě 11 závodů dovoleno nasadit 4 motorové jednotky na jezdce a pokud bude do 14 závodů tak je to 5 motorových jednotek.

V případě Moto3 schválili to, že pokud bude letos sezona s méně jak 12 závody, a to včetně Kataru, bude se rok 2020 a 2021 považovat za jednu sezonu a celková alokace bude 9 motorových jednotek pro obě sezony. Pokud bude letos sezona s 12 a více závody, příděl motorových jednotek je pro rok 2020 následující: 12-14 závodů jsou 4 motorové jednotky a 14-18 závodů je 5 motorových jednotek.

S okamžitou platností končí možnost jezdců tříd Moto3 a Moto2 privátně testovat. Důvodem je snaha udržet stejné podmínky pro všechny týmy a jezdce. Zatím není možné na všech okruzích testovat a volně se pohybovat mezi státy, takže některé týmy by mohly získat výhodu, protože některé týmy by na šanci testovat nedosáhly. Dunlop rovněž oznámil, že jeho klíčový personál je nyní mimo továrnu a také potvrdil, že pro privátní testy nedokáže týmům nabídnout podporu.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 3 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist