V tropech generuje motor Aprilie takové teplo, že jezdci mají problém s dýcháním

Závodit v tropických podmínkách je náročné pro všechny jezdce mistrovství světa silničních motocyklů, nicméně jezdci na strojích Aprilia to mají ještě o něco těžší. Jejich prototypy z nějakého konstrukčního důvodu generované teplo přenášejí přímo do prostoru, kde má hlavu jezdec. To pak působí problémy s dýcháním a snižuje koncentraci.

Naposledy v Thajsku byl nejlepším z jezdců výrobce z Noale Španěl Aleix Espargaró (Aprilia Racing), který jel skutečně nadoraz. V cíli byl pátý, což byla pro něho odměna za vynaložené úsilí. O to pak byla studenější sprcha v podobě penalizace za nedovolený tlak v pneumatikách, za což byl penalizován třemi sekundami. Díky tomu Espargaró propadl pořadím na konečné osmé místo.

„V první polovině závodu se mi jelo celkem slušně, nicméně v některých místech jsem postrádal výkon a v některých místech zase chyběla přilnavost,“ uvedl po závodu v Thajsku Aleix Espargaró. „Byl jsem až příliš na limitu, než abych stíhal jezdce před sebou. Celkově to nebyl špatný závod, ale v posledních osmi kolech jsem už neviděl ani odkaz na brzdné body. Všechno teplo z motoru proudí od středu, v oblasti nádrže, přímo do plic.“

„Nemohl jsem dýchat. Byl to nejtěžší závod mého života. V posledních třech kolech jsem už zpanikařil, protože jsem se snažil dýchat, ale nemohl jsem se nadechnout. Když jsem přijel do boxů, myslel jsem, že umřu. Prostě jsem se nedokázal nadechnout. Byl to velmi těžký závod a bylo velmi těžké po celou jeho délku udržet potřebnou koncentraci.“

„Maverick kvůli tomu vzdal závod a zajel do boxů. A Raul mi řekl, že se v polovině závodu nemohl nadechnout, a proto musel zpomalit tempo a ztratil deset sekund. V posledních čtyřech sezonách se to na stejných tratích stává rok, co rok. Dnes to bylo ale opravdu na hranici možností.“

„Zkouší se různé věci, ale nic nefunguje. S Raulem jsme například zkoušeli v ranním warm-upu nějakou trubku, ale nepomohlo to. Nevím, proč motorka vydává takové teplo. Je to šílené. S motorkou jsem prakticky od začátku, ani si nepamatuju, kdy jsem jel naposledy na jiné, protože to bylo před sedmi lety. Ale Maverick, který přišel od Yamahy, nebo Raul, který předtím jezdil na KTM, tak ti mi říkali, že loni žádné teplo nebylo, žádné. Je to hodně zvláštní,“
dodal Espargaró.

Maverick Viňales ukončení závodu zajetím do boxů komentoval slovy: „V dnešním závodě se mi nejelo špatně, ale v určitém okamžiku jsem kvůli horku začal ztrácet hlavu. Zejména na rovince, když jsem si na motorku lehal, byl pocit horka přímo neuvěřitelný. V určitém okamžiku bylo nejlepším rozhodnutím závod ukončit. Dál riskovat nemělo smysl. Je jasné, že tuto situaci budeme muset řešit.“

„První část závodu byla opravdu dobrá,“ prozradil patnáctý v cíli Raul Fernandez (CryptoDATA RNF MotoGP Team), jehož týmového kolegu Miguela Oliveiru zastavil technický problém. „Cítil jsem, že mi start vyšel a bojoval jsem s Fabiem (Fabio Quartararo). Viděl jsem potenciál na stupně vítězů, ale na to jsme neměli, tempo bylo na páté nebo šesté místo. Po ale deseti nebo jedenácti kolech už bylo opravdu velké horko a posledních pět kol nebylo vůbec dobrých. Byl jsem blízko rozhodnutí to vzdát, ale z úcty k týmu a Aprilii jsem pokračoval dál, abych získal alespoň bod.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist