V Portimau zajel nejrychleji Aleix Espargaró

Na portugalském okruhu Autodromo Internacional odstartovali ve středu jezdci královské kubatury přípravné testy na závěrečný podnik sezony, který se tam jede koncem listopadu. Pro pravidelné jezdce MotoGP to byly více méně seznamovací jízdy v novém prostředí, jelikož měli k dispozici motocykly ve specifikaci superbike. Testováním můžeme nazvat práci zkušebních jezdců jednotlivých továren, jelikož ti měli k dispozici motorky třídy MotoGP a testovali pro listopadový podnik pneumatiky a nastavení podvozků a elektroniky. Test pokračuje ve čtvrtek už pouze se zkušebními jezdci.

Ve středu 7.října vyzkoušeli závodní okruh v Algarve jezdci královské kubatury mistrovství světa silničních motocyklů. Pro všechny pravidelné jezdce MotoGP to byla seznamovací jízda, jelikož měli k dispozici pouze stroje v superbikové verzi a ne všichni zařízení pro měření časů na kolo. Testovat motorky třídy MotoGP mohli jen zkušební jezdci a jezdci týmů s úlevami, což je Aprilia a KTM.

Nejrychleji zajel ve středu Aleix Espargaró (Aprilia Racing Team Gresini), který s motorkou MotoGP nastavil čas na kolo 1'40,170 sekundy. Druhý byl Bradley Smith (Aprilia Racing Team Gresini), který ztratil téměř sekundu a třetí Stefan Bradl (Honda Test Team), který byl o 1,556 sekundy pomalejší. Nejrychlejším jezdcem z řad pravidelných jezdců v sedle superbiku byl s časem 1'43,699 sekundy Maverick Viňales (Yamaha YZF-R1). Rekord okruhu v Portimau je v případě WorldSBK 1'40,372 sekundy (Superpole) a 1'41,272 sekundy (závod). Když si vezmeme čas Viňalese, nebylo to ani náhodou pomalé kolo.

Španěl Maverick Viňales po skončení jízd v Portimau uvedl: „Dráha je jiná než na jaké jsme byli doposud zvyklí kvůli změnám v převýšení a řadě zatáček, kde se najíždí naslepo. Celkově jsem se ale cítil dobře. Je to typ dráhy, která mi sedí, protože potřebujete jezdit plynule a mít rychlost v zatáčkách. Už teď jsem se cítil dobře na klasické silniční motorce a myslím, že to bude ještě lepší v sedle motorky MotoGP. Velkou výzvou je jízda po zadním kole, na tom budeme muset zapracovat, protože je nutné udržet předek na zemi, takže nějaké změny budou. Poslední zatáčka je tady úžasná, moc se mi líbí. Předpokládal jsem, že dráha bude delší, ale ve skutečnosti je celkem krátká, ale líbí se mi.“

„Jízda je tady celkem dost zajímavá, jelikož je to krásná dráha a technicky náročná,“ prozradil Valentino Rossi. „Kvůli mnoha změnám v převýšení je celkem dost specifická, ale je krásná s kvalitním asfaltem, který má dobrou přilnavost. Můžete si tu jízdu pořádně užít. V televizi tato trať působila mnohem zrádnějším dojmem, ve skutečnosti je ale v pohodě. Jsou na ni tři, čtyři místa, která působí celkem děsivě, protože tam jsou velké skoky. Bude těžké udržet motorku třídy MotoGP na zemi, ale celkově je to parádní trať a moc se mi líbí.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 4 Kč od 2 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist