Tom přes problémy s pneumatikou na 5. místě

Tom Lϋthi si před dnešním závodem kladl za cíl především bodovat, protože minulý závod pro technické problémy nedokončil. Vsadil proto na měkkou zadní pneumatiku, aby mohl v začátku odjet s první skupinou. Po polovině závodu však musel zhruba o 1 sekundu na kolo zvolnit, ale s přehledem si pohlídal velmi dobré 5. místo.

V průběhu tří soutěžních dnů na okruhu v Istanbulu nás na Aprilii 250 čekal pořádný kus práce, zvláště, když se páteční kvalifikace nevyvedla a Tomovi patřila až 12. pozice. Již v sobotním volném tréninku se ale motocykl povedlo nastavit mnohem lépe a Tom více než o vteřinu zrychlil. V posledním kvalifikačním kole sundal ještě 0,5 sekundy a vybojoval tak uspokojivou 6. startovní pozici. Nejlepší však byli o vteřinu rychlejší, naopak piloti za ním s minimální ztrátou, a tak se Tom rozhodl pro závod nasadit měkkou pneumatiku na zadní kolo, aby se v začátku udržel na špici.
Předpokladem pro úspěšnou realizaci této taktiky byl ale dobrý start, který Tom zvládl bravurně a po prvních zatáčkách se dokonce propracoval na 2. místo. Pak byl však dlouhý ve výjezdu ze zatáčky a po lehkém vyjetí z trati málem po smyku havaroval. Tento incident se naštěstí na Tomově rychlosti nijak nepodepsal a náš pilot ujížděl spolu s Doviziosem, Bautistou, Lorenzem a De Angelisem zbytku startovního pole. Ve 12. kole však zadní guma již vykazovala známky nadměrného opotřebení a Tom musel zvolnit, zhruba o 1 vteřinu na kolo. V té době naopak výrazně zrychlil Lorenzo a postupně i celá první čtveřice, která naopak oproti první polovině závodu zvýšila kolové tempo o 0,5 až 1 vteřinu a velmi rychle se začala Tomovi vzdalovat. Jeho náskok však byl na další závodníky – Kallia se Simonem - zhruba 8 vteřin a náš jezdec si ho do cíle bez problémů uhlídal. Na čele se bojovalo do poslední zatáčky, když si po dramatickém souboji dojel pro letošní první vítězství Dovizioso před Lorenzem a Bautistou.
Tom Lϋthi:
„S 5. místem jsem spokojený, dnes jsem chtěl především dojet a bodovat. 2 závody za sebou bez bodů by znamenaly v celkovém pořadí nepříjemné manko. Během víkendu jsme odvedli obrovský kus práce a těším se na další závody, kde doufám budeme opět bojovat o další výsledek v top 6.“
Daniel M. Epp:
„Dnes jela špička velmi rychle, v závěru téměř o vteřinu rychleji než Tom v kvalifikaci, a tak jsme s 5. místem velmi spokojeni. Také taktika s měkkou zadní pneumatikou se ukázala v dnešním rozložení sil jako správná. I přes jeden výpadek se Tom v celkovém pořadí dělí o 5. místo, což je zatím výsledek, ve který jsme před startem sezóny doufali.“
Náš druhý pilot Sandro Cortese bohužel opět doplatil na technické problémy a po velmi dobrém kvalifikačním 10. místě dnešní závod po ošklivém pádu nedokončil. Problémy se začaly projevovat již po startu, kdy jeho motor neměl potřebný výkon ve vyšších rychlostních stupních. V průběhu 7. kola se motor zadřel a Sandro havaroval. Naštěstí se jeho pád obešel bez zranění. Dnešních problému je škoda také proto, že tovární Aprilie měly na okruhu v Istanbulu v závodu problémy a naopak netovární (mezi něž patří i Sandrova) dominovaly.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist