Tisková konference na Sachsenringu

Na čtvrteční tiskovou konferenci přišlo na otázky novinářů odpovídat šest jezdců královské kubatury - Dani Pedrosa z tovární stáje Hondy, dvojice tovární Yamahy Jorge Lorenzo a Valentino Rossi, jezdec Monster Yamaha Tech 3 Cal Crutchlow, zástupce tovární Ducati Andrea Dovizioso a domácí jezdec Stefan Bradl z LCR Hondy.

V palbě otázek se ocitl obhájce titulu Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Racing), který musel odpovídat na různé dotazy týkající se jeho zlomené klíční kosti. „Opravdu mě příjemně překvapilo, že jsem dostal možnost v Assenu závodit, ale také jsem překvapený velmi rychlým postupem léčby. Každým dnem cítím výrazné zlepšení, což je také tím, že se mnou každý den cvičil ráno a odpoledne fyzioterapeut, takže jsme společně strávili hodně času. Není to ještě úplně perfektní, ale cítím se mnohem lépe než v Assenu. Tam to bylo bolestivé a děsivé … ale dost na to, abych skončil pátý, což představovalo ztrátu jen dvou bodů, což je nejdůležitější.“

Lídr šampionátu Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) má na druhého Lorenza náskok devíti bodů a plně nevyužil soupeřova zaváhání v Assenu, protože ani on tentokrát nezískal umístění na stupních vítězů, když cílem projel čtvrtý. Španělova bilance na Sachsenringu ale mluví za vše, tři vítězství v posledních třech letech. „Myslím, že jsme válčili na okruzích, kde jsme měli pokaždé problémy, takže jsme samozřejmě nebyli tak silní s čímž jsme ale více méně počítali. Myslím, že od této chvíle můžeme zajet další dobré závody. Musíme během víkendu usilovně pracovat, postupovat trénink od tréninku, zkoušet pneumatiky, abychom nalezli dobré nastavení a získali úspěšný výsledek.“
Brit Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech 3) startoval do závodu v Assenu poprvé z pole position a ve skrytu duše věřil, že by mohl usilovat o metu nejvyšší. Nakonec skončil třetí a nebyl příliš spokojený s tím, že si po celý závod nedokázal udržet stejně vysoké tempo. „Byla to promarněná příležitost. Ale můžu se tak podívat na každý závod a říct, že to byla promarněná příležitost, protože jsem nikdy žádný nevyhrál. Ke konci jsem si byl jistější, ale to už bylo příliš pozdě. Není to jen motorkou a nastavením. Cítím, že se ještě musím zlepšit po jezdecké stránce, abych byl stejně silný jak na startu tak ve finále závodu.“

Velmi spokojený byl naopak Valentino Rossi (Yamaha Factory Racing), který si v Assenu dojel pro jubilejní osmdesáté vítězství v královské kubatuře a to po dvou sezonách, ve který ani jeden závod nevyhrál. „Je to skvělé. Mám velkou radost, protože mám po celém světě hodně fanoušků a zaznamenal dlouhou kariéru s hezkými bitvami a vítězstvími, takže vyhrát závod v Assenu, bylo po tak dlouhé době opravdu velmi pozitivní. Teď bude důležité potvrdit, že jsem na vyšší úrovni a natolik rychlý, abych se pokusil bojovat s těmi nejlepšími. Tento okruh nepatří, co se týče uspořádaní dráhy, mezi mé nejoblíbenější, ale zažil jsem tu spoustu zajímavých bitev a mám na toto místo hezké vzpomínky.“
Jezdec tovární stáje Ducati Andrea Dovizioso (Team Ducati) nastoupí do závodu s motocyklem Desmosedici GP13, který má nový podvozek. Litrový prototyp testoval Dovizioso na okruhu v Misanu a v Německu se pokusí zlepšit výsledkovou bilanci italské stáje. Ital ale zůstává nohama na zemi, když mimo jiné řekl: „Je nám jasné, že to nebude snadný víkend. V Misanu jsme zaznamenali úspěšný test a tady vyzkoušíme řadu různých věcí, což je hlavně nový podvozek, se kterým je lepší cit v poslední fázi brzdění při nájezdu do zatáček. Neudělá to příliš velký rozdíl v časech na kolo, ale je to trošku jiné. Nebojujeme o titul, takže si toto riziko můžeme dovolit. Získáme tím jen víc dat, což je ale důležité.“

Domácím jezdcem a jediným zástupcem Německa v královské MotoGP je Stefan Bradl (LCR Honda), jenž si v kvalifikaci na TT v Assenu zajel pro premiérovou první řadu na startu a závod dokončil šestý. To vše s motocyklem Honda RC213V, kde pro přední část zvolili brzdy Brembo a u zadní použili systém Nissin. „V Assenu jsme čekali víc, ale v úvodu závodu jsme měli nějaké problémy. Necítil jsem potřebnou jistotu, takže jsem za to v úvodní fázi nedokázal pořádně vzít a ztrácel čas. Tady také pojedu s předními brzdami Brembo. V Assenu to bylo poprvé, takže tam byl jen malý rozdíl, zejména v úvodu závodu, protože v Assenu brzdíte jen do dvou zatáček, kde dokážete získat správnou teplotu, ale v ostatních sektorech je to hodně plynulé, takže to byl ten důvod, proč jsem byl na začátku tak pomalý.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist