Systém kontroly tlaku v pneumatikách bude platit již během britské GP

Systém kontroly tlaku v pneumatikách třídy MotoGP™ je připraven. Na základě žádosti technického ředitele MotoGP™ stewardi FIM MotoGP™ potvrdili, že systém vstoupí v platnost jak pro sobotní závod Tissot Sprint, tak pro hlavní závod MotoGP™ (neděle) a to počínaje Velkou cenou Velké Británie, která je na programu první srpnový víkend na okruhu Silverstone.

Systém kontroly tlaku v pneumatikách má zajistit, aby všechny prototypy MotoGP™ dodržovaly tlak stanovený oficiálním dodavatelem pneumatik Michelin. Tlak v pneumatikách je velmi citlivá hodnota a údaje o něm během závodu velmi kolísají, a to i na různých místech okruhu. V této první fázi používání systému je navíc nutné před závodem a po něm zkontrolovat snímače, aby bylo zajištěno jejich správné nastavení. Dříve týmy používaly ke kontrole tlaku v pneumatikách vlastní snímače od různých dodavatelů. Nyní je k dispozici jeden jednotný systém pro celý startovní rošt královské kubatury.

Za přestupek vůči technickým pravidlům je trestem diskvalifikace. Vzhledem k tomu, že se systém monitorování tlaku v pneumatikách zavádí až v polovině sezony a je v třídě MotoGP™ nový, dohodli se stewardi FIM MotoGP™ na postupném stupňování penalizací. Penalizace budou uděleny vždy po daném závodu Tissot sprint nebo hlavním závodu Grand Prix.

Od Velké ceny Velké Británie až do odvolání bude platit následující stupnice penalizací:

  • 1. přestupek … varování
  • 2. přestupek … časová penalizace 3 sekundy
  • 3. přestupek … časová penalizace 6 sekund
  • 4. přestupek … časová penalizace 12 sekund

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist