Startovní listiny Grand Prix

Aktuálmí - provizorní - uveřejněné startovní listiny Grand Prix všech tří kubatur mají následující podobu. Proti těm dříve uveřejněným mají některé změny hlavně ve stopětadvacítkách, a také v Moto2. A tak se na ně společně podívejme.

Startovní listina stopětadvacítek bude mít ve svém posledním dvoutaktním roce celkem 32 míst, v tomto poli ale jsou doposud stále některá místa volná, přičemž na jedno z nich si stále dělá oprávněný nárok i náš Jakub Kornfeil...
 
Ze startovní listiny definitivně vymizela značka Honda, nově je zde indická Mahindra, to tedy znamená že se "malorážky" pojedou poprvé bez jakékoliv japonské značky. 

Největší expanze nastala u finského týmu AKI AJO, týmový šéf pošle do závodů stopětadvacítek celkem šest jezdců a to ve třech týmech: Interwetten, RedBull Ajo Junior Team a Ajo Motorsport.
 
Nejvíce jezdců má Španělsko (10), ovšem poprvé pojede i Ind a v poli zůstává také Malajsijec.  

Neoficiální startovní listina kubatury 125 ccm

Molenaar Racing - Aprilia
Jasper Iwema (NL)
Luis Salom (ESP)

Racing Team Germany- Aprilia
Sandro Cortese (GER)
???

Interwetten Racing - Derbi
Niklas Ajo (FIN)

Red Bull Ajo Junior Team - Derbi
Jonas Folger (GER)
Danny Kent (GBR)

Ajo Motorsport - Derbi
Johann Zarco (FRA)
Efrén Vazquez (ESP)
Zulfahmi Khairuddin (MAL)

Mahindra - Mahindra
Danny Webb (GBR)
Marcel Schrötter (GER)

Bancaja Racing Team - Aprilia
Nicolas Terol (ESP)
Héctor Faubel (ESP)

Blusens STX - Aprilia
Sergio Gadea (ESP)
Maverick Viňales (ESP)

Aeroport de Castello - Aprilia
Adrian Martin (ESP)

Ongetta Team - Aprilia
Taylor MacKenzie (GBR)
Simone Grotzkyj (ITA)
Giulian Pedone (SUI) ?

WTR 10 Ten Racing - Aprilia
Sarath Kumar (IND)
Francesco Mauriello (ITA)

Fontana Racing - Aprilia
???
???

Andalusia Cajasol - Aprilia
Alberto Moncayo (ESP)
Miguel Oliviera (POR)

Matteoni Racing - Aprilia
Louis Rossi (FRA)
???

CBC Corse - Aprilia
Isaac Viňales (ESP)
??? 

Team Italia - FMI - Aprilia
Alessandro Tonucci (ITA)
Luigi Morciano (ITA)


V kubatuře Moto2 máme nyní startovní pole, které čítá 37 jezdců. Jestli bude doplněno na 40, jako v roce 2010, nebo v rámci bezpečnosti pojede jen těchto 37 pilotů, není doposud rozhodnuto. Faktem ale je, že na jedno místo a pomoc od Dorny! čeká ex-mistr světa Gábor Talmacsi (vloni 6. v MS) a stále doufá i náš Lukáš Pešek.
Většina týmů se už rozhodla pro svá šasí, se kterými budou závodit v roce 2011. Pouze tým Stop and Go doposud zvažuje mezi značkami Suter a FTR. Ať už jejich rozhodnutí dopadne jakkoliv, tak tyto dvě značky dominují startovnímu poli a tvoří v něm víc než polovinu. Japonská Moriwaki, která vyhrála s Toni Eliasem (ESP) první titul mistra světa v Moto2, vybaví celkem tři týmy se šesti motocykly. Německý výrobce Kalex pojede i nadále s týmem Tenerife 40 Pons, ovšem hlavně získal domácího skvělého pilota Stefana Bradla (GER/Viessmann-Kiefer) a k němu i Randyho Krummenachera (SUI/GP Team Switzerland)

Na dva jezdce posílila další německá značka MZ, kde pojede další domácí pilot Max Neukirchner, vedle už stálého jezdce Anthonyho Westa (AUS). A chybí finančně slabé a nespolehlivé týmy Racing Team Germany a Matteoni Racing z Itálie.

Jinak se už skončila éra "různých domácích modelů a dílniček", neboť v roce 2011 pojede místo 12 výrobců šasí jako v 2010, pouhých sedm značek.


Neoficiální startovní listina kubatury Moto2

Mapfre Aspar - Suter
Julian Simon (ESP)
Javier Fores (ESP)

Tech 3 Racing - Tech 3
Mike di Meglio (FRA)
Bradley Smith (GBR)

Interwetten Moto2 - Suter
Thomas Lüthi (SUI)

Monlau Competicion - Suter
Marc Marquez (ESP)

Tuenti Speed Up - FTR
Pol Espargaro (ESP)
Valentin Debise (FRA)

Technomag CIP - Suter
Dominique Aegerter (SUI)
Kenan Sofuoglu (TUR)

JiR Moto2 - Motobi-TSR
Alex de Angelis (RSM)

G22 Racing Team - Moriwaki
Fonsi Nieto (ESP)
Raffaele de Rosa (ITA)

Forward Racing - Suter
Jules Cluzel (FRA)
Alex Baldolini (ITA)

Mark VDS Racing - Suter
Scott Redding (GBR)
Mika Kallio (FIN)

Tenerife 40 Pons - Kalex
Aleix Espargaro (ESP)
Axel Pons (ESP)

WTR/SpeedMaster - Suter
Andrea Iannone (ITA)

Stop and Go Racing Team - Suter? FTR?
Ratthapark Wilairot (THA)
Santiago Hernandez (COL)

BQR Blusens STX - FTR
Yonny Hernandez (COL)
Esteve Rabat (ESP)

Viessmann Kiefer Racing - Kalex
Stefan Bradl (GER)

Grand Prix Team Switzerland - Kalex
Randy Krummenacher (SUI)

MZ Motor - MZ
Max Neukirchner (GER)
Anthony West (AUS)

Aeroport de Castello - FTR
Kevin Coghlan (IRL)

Gresini Racing - Moriwaki
Yuki Takahashi (JPN)
Michele Pirro (ITA)

IodaRacing Project - FTR
Simone Corsi (ITA)
Mattia Pasini (ITA)

Italtrans - Suter
Claudio Corti (ITA)
Robertino Pietri (VEN)

QMMF Racing Team - Moriwaki
Mashel al Naimi (QAT)
Ricard Cardus (ESP) 



Královská kubatura má už delší dobu konstantní podobu, tedy 17 jezdců včetně našeho Karla Abrahama z českého týmu Cardion AB Motoracing s motocyklem Ducati. Ačkoliv se během sezóny spekulovalo o druhém motocyklu týmu Paginas Amarillas Aspar od Jorge Martineze a také Inmotec mluvil o vstupu do královské kubatury, tak novým týmem je pouze náš brněnský tým. A naopak tovární Rizla-Suzuki redukoval svou účast na pouhý jeden motocykl a Interwetten-Honda Daniela Eppa ukončil své působení v královské kubatuře, 

Zatímco v roce 2010 bylo dokonce šest Rookies v MotoGP (Aoyama, Barbera, Bautista, Espargaro, Simoncelli, Spies), tak v letošním roce to jsou pouze dva: Karel Abraham (CZE/AB Cardion) a Cal Crutchlow (GBR/Tech3). A po roce nucené pauzy se vrací Toni Elias (ESP), který po zisku titulu mistra světa v Moto2 pojede ve stáji LCR-Honda.

 

Oficiální startovní listina kubatury MotoGP

Fiat Yamaha - Yamaha
Jorge Lorenzo (ESP)
Ben Spies (USA)

Marlboro Ducati - Ducati
Valentino Rossi (ITA)
Nicky Hayden (USA)

Repsol Honda - Honda
Casey Stoner (AUS)
Dani Pedrosa (ESP)
Andrea Dovizioso (ITA)

Rizla Suzuki - Suzuki
Alvaro Bautista (ESP)

LCR Honda - Honda
Toni Elias (ESP)

San Carlo Honda - Honda
Marco Simoncelli (ITA)
Hiroshi Aoyama (JPN)

Pramac Ducati - Ducati
Loris Capirossi (ITA)
Randy de Puinet (FRA)

Aspar Paginas Amarillas - Ducati
Hector Barbera (ESP)

AB Cardion Racing - Ducati
Karel Abraham (CZE)

Monster Tech3 Yamaha - Yamaha
Colin Edwards (USA)
Cal Crutchlow (GBR)

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist