Špatný začátek, dobrý konec

Po nevydařené kvalifikaci a Thomasově pádu v ranním warm – upu oba naši piloti v závodě bodovali. Tom získal 8. místo, Sandro dojel 14.

Tom Lϋthi si až do páteční rozhodující kvalifikace počínal velmi dobře a navazoval tak na svůj výkon z Barcelony. V pátek ráno byl ve volném tréninku 6., jen s 0,7 vteřiny ztráty za vítězem. Byly však ještě rezervy v nastavení podvozku, které se tým pokusil odstranit do odpolední kvalifikace. Provedené změny se však ukázaly jako špatné a během kvalifikace se motocykl na 2 Thomasových zastávkách v boxech přenastavoval. Pak však zbývalo jen 5 minut a nervózní Tom již rychlé kolo nezajel. Výsledkem byl až 19. kvalifikační čas a tedy i stejná startovní pozice.
Dnes ve warm – upu chtěl Tom zrychlit, ale hned ve čtvrtém kole dostal ve výjezdu z levé zatáčky highsider. Následoval velmi ošklivý pád, Tom vylétl z motocyklu, ve vzduchu předvedl salto a dopadl na hlavu a záda. Naštěstí si nepřivodil žádné zranění a mohl nastoupit do závodu. Nikdo z nás si ale nemyslel, že v něm předvede tak dobrý výkon. Po startu se hned posunul na 11. místo a dokázal držet tempo vedoucí skupiny. Ta se pak rozdělila, když se utrhla trojice závodníků s pozdějším vítězem Kalliem. Za ním postupem času vykrystalizovala 7. – 5. členná skupina, ze které v závěru odjeli Corsi a Pešek. Tom svedl souboj o 6. místo s Pasinim a Faubelem, ale těsně se mu je nepodařilo zdolat.
Tom Lϋthi:
„S výsledkem i výkonem jsem spokojený. Dokázal jsem dobře odstartovat a časem se propracovat do první desítky, přestože to znamenalo neustálý tvrdý boj. Snažil jsem se pak dotáhnout na dvojici Pasini, Faubel, která jela o 6. místo, což se mi podařilo. Věřil jsem si na ně na brzdy, ale v závěru mě podjel Pasini a pak už nebyl čas jít dopředu. Skončil jsem 8., což je pro mě vzhledem ke startovní pozici a pádu ve warm – upu dobrý výsledek. Teď mě po závodě trochu ještě bolí hlava, ale není to nic zásadního. Před závodem Moto GP odjíždím a odlétám do Anglie, kde se budu před GP se svým jezdeckým trenérem věnovat teorii a dovednostem při nastavení podvozku.“
Náš druhý pilot Sandro Cortese dobře odstartoval a držel se kolem 12. místa. V průběhu závodu se neustále pohyboval na bodovaných pozicích a nakonec v souboji o 14. místo porazil Španěla Terola. Tato pozice zároveň znamená nejlepší Sandrův letošní výsledek.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist