Snehurka a sedm trpasliku, aneb Rossi trochu jinak

Jakou roli v tom, ze se Valentino Rossi vubec mohl stat mistrem sveta na motocyklu Yamaha, sehralo parkoviste brnenske Grand Prix, se doctete v nasledujici, skoro detektivni, ale usmevne prihode.

Dle ocekavani ziskal Valentino Rossi pri Grand Prix Malajsie svuj paty titul v kralovske tride a svuj sedmy vubec. Tim dostihl v poctu titulu teto kubatury legendarniho Mick Doohana a pred nim uz je pouze Rossiho krajan, dalsi legenda, "bozsky" Ago - Giacomo Agostini s 8 tituly v nejvyssi obsahove tride.
"Jsem velmi stastny, nebot v zavode samotnem jsem musel jet vic, nez na 100 %", rikal Valentino Rossi. "Jsem nyni uz po sedme mistrem sveta, to je pro me skoro neuveritelne ! V lonskem roce to jeste bylo prekvapeni, ale letos jeli vsichni tak, aby me porazili ", podotkl dale italsky jezdec. Velky hold mu slozil jeho tymovy kolega Colin Edwards: " Chtel bych Valentinovi pogratulovat, nebot v tomto roce pracoval opravdu fantasticky".
Ale pojdme se nyni podivat, jak ke smlouve s Yamahou vlastne doslo, a jakou roli v nem hralo brnenske depo.
Prvni, defacto tajemne, jednani mezi Rossim a Yamahou se konalo v unoru 2003 na spanelskem ostrove Ibiza. "Pred prvnim setkani s Davidem Briviem jsem ovsem, a to uz dnes mohu rici, na nejaky prestup k Yamaze a odchod od Hondy, vubec nemyslel, ackoliv jsem se u ni uz tehdy zrovna nejlepe necitil ", vzpomina dnes Valentino Rossi. Ovsem manazer Yamahy Brivio zacal tehdy tento rozhovor pekne od podlahy: "Jsi jediny duvod, proc nemuzeme porazit Hondu. Tak dlouho, dokud budes pro ni jezdit, nebudeme vyhravat ", postavil David Brivio zcela jasne mantinely. "Chtel tehdy ode me hned slyset, mam - li vubec zajem a pak okamzite odletet do Japonska, pokud jsem si schopen tento prestup vubec predstavit. A pokud bych tehdy tekl ne, tak by okamzite svuj projekt Rossi a Yamaha ukoncil. Byl neuveritelne otevreny a take srdecny", vzpomina dale dnes uz sedminasobny mistr sveta.
Ovsem v lete 2003 se vzajemna komunikace mezi Rossim a HRC dostala na bod mrazu. A tak po letni prestavce doslo v brnenskem paddocku k usmevnemu setkani, pripominajici detektivni zapletku.
"Muj manazer Gibo Badioli usporadal smluvenou schuzku mezi mnou a tymovym manazerem Yamahy Davidem Briviem. Chteli jsme ji usporadat na diskretnim a pritom jistem miste. Puvodne to mela byt pojizdna nemocnice "Clinica Mobile", ktera stala na konci celeho parkoviste zavodnich stroju. Nebot mne bylo jasne, ze muj pritel Dr. Costa bude mlcet jako hrob. Ale kdyz jsme tam prisli, tak uz bylo tak pozde, ze uz tam zadny doktor nebyl. A tak jsme se museli vloupat do naseho "Hospitality ", vzpomina dale Valentino. Za chvili pod rouskou tmy prijeli na skutru Davide Brivio a Lin Jarvis. A krome techto dvou "mileneckych paru" zde byl jeste Rossiho pritel Nello. ten se mel starat o to, aby nikdo nepovolany neprisel. Jako hlidac to ovsem nebyl nejlepsi vyber, Nello je totiz silne kratkozraky.
A Rossi si vzal okamzite slovo: "Ano, prijdu k vam na palubu".
Brivio: "Chces tim rici, ze budes jezdit pristi rok Yamahu", neveril svym usim manazer Yamahy.
Rossi: "Samozrejme, proc bych jinak prisel sem !", odpovedel tehdy jeste pilot Repsol Honda tymu.
Na nekolik okamziku zavladlo ticho a kazdy se ponoril do svych vlastnich myslenek. Toto ticho vsak bylo nahle preruseno. "Pryc, rychle pryc, prijizdi nejaky skutr, musime se jit schovat ", propadl panice Nello. " Ovsem utek uz casove nebyl mozny, taky bychom mohli byt oznaceni jako zlodeji ", vzpomina dale jezdec tymu Yamaha Gauloises. "Musime se schovat pod stul ", napadlo nekoho z teto petice. "Panove to je blbost, kdyz nekdo najde nas pet dospelych pod stolem, co si asi o nas pomysli ", revidoval puvodni myslenku Valentino. A tak pod stolem zustali pouze Brivio a Jarvis, zatimco Rossi, Nello a Badioli sedeli na nem a povidali si. Hlidac na skutru se podival dovnitr, spokojene pokynul hlavou a odjel. A motocyklova hvezda Valentino Rossi podala sefovi Yamahy ruku a tim byla dohoda jasna.
Par tydnu pozdeji se udala ovsem jeste jedna prihoda, a to v "Circuit Hotel" v japonskem Motegi. Ale nechme vzpominat opet Valentina: "Na teto schuzce byl pritomen zastupce vedouciho zavodniho oddeleni Yamahy Kitagawa. Chtel jsem pres neho dostat od generalniho manazera Furusawy ujisteni, ze jsou pripraveny nove technicke podminky. Mel jsem hodne dotazu a nechtel jsem slyset jen pekna slova, nybrz konkretni udaje. A tak jsem se stale ptal, od urciteho okamziku vsak nedostaval vubec zadne odpovedi. Pan Kitagawa totiz usnul ! Rikal jsem si tehdy, tak to je dobre. My se bavime o me budoucnosti a tento "borec" si klidne spi. Presto jsem po navratu do sveho pokoje vedel, ted uz cesta zpatky nevede !", vzpomina dale Valentino Rossi.
Teprve druhy den Rossimu vysvetlili, ze uz bylo dlouho po pulnoci a Japonci nejsou zvykli v tuto dobu poradat nejake "meetingy".
A co se tyka Ducati: "Ta chce, stejne jako Honda na ukor jezdcu vyzvihnout pouze image svych motocyklu. Ja mam uplne jinou mentalitu. Chci za kazdou cenu odstranit ty pochybnosti, ktere mam jako jezdec, a k tomu potrebuji vzdy nove a nove vyzvy. Ducati ma uplne jine predstavy o vyvoji zavodniho motocyklu. Chteji postavit motocykl podle svych predstav a inzenyri od Ducati poslouchaji vice computer, nez jezdce samotneho. To je filosofie, ktera pochazi ze sveta formule 1. U Ducati vyhrava a prohrava motocykl, ne jezdec. Rikam tedy, inzenyri od Ducati se chteji ucinit stastnymi pomoci vlastnich reseni a myslenek...", uzavira toto povidani dnes uz sedminasobny mistr sveta motocyklu.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist