Pravidlo o tlaku v pneumatikách ničí závodění, tvrdí Martin

Po Velké ceně Malajsie ztrácí Jorge Martin (Ducati) na vedení v šampionátu celkem čtrnáct bodů. Španěl bojuje o titul mistra světa s úřadujícím šampionem, jímž je Francesco Bagnaia (Ducati). V závěru sezony začíná do tohoto souboje promlouvat novinka letošního ročníku, což je monitorování tlaku pneumatik v reálném čase. Martin již má oficiální varování a hrozí mu, že při dalším prohřešku získá třísekundovou penalizaci. V Malajsii proto závodil s vyšším tlakem v pneumatikách, nicméně výsledek nebyl takový, jaký chtěl. Proto je v posledních dvou Grand Prix odhodlán raději riskovat penalizaci výměnou za šanci bojovat o vítězství v závodě.

V roce 2023 začalo platit pravidlo o minimálním tlaku pneumatikách, které vstoupilo v platnost během srpnové Velké ceny Velké Británie. Jezdci musí být nad minimálním tlakem stanoveným společností Michelin po třicet procent kol ve sprintu a padesát procent kol v hlavním závodě MotoGP™. Tlak je monitorován po celou délku závodů a za prohřešky jsou jezdců udělovány varování a penalizace. Za první prohřešek je oficiální varování, druhý prohřešek je penalizace tří sekund, za třetí je penalizace šestisekundová a dvanácti sekundami je penalizován ten, jemuž zjistí porušení pravidla počtvrté. Od sezony 2024 je za porušení pravidla diskvalifikace.

„Startoval jsem s vyšším tlakem v pneumatikách, než jsem chtěl,“ prozradil Jorge Martin po nedělním klání MotoGP™ v Malajsii, které dokončil na čtvrtém místě. „Po šesti kolech jsem téměř v každé zatáčce havaroval. Bylo to frustrující, protože jsem v závodě na to nebyl schopný vůbec zatlačit. „Jízdou za Peccem se mi hodně zahřála přední pneumatika a ani později teplota a vysoký tlak v pneumatikách neklesal.“

„Myslím, že pravidlo o tlaku v pneumatikách ničí skutečné závodění. Letos je tu jen varování, ale od příští sezony budete kvůli tomu diskvalifikováni. To bude mít obrovský dopad na šampionát,“ pokračoval Martin a vážně dodal: „Musíme naléhat na odpovědné osoby, aby od tohoto pravidla upustili nebo nalezli taková řešení, která týmům usnadní práci.“

Martin byl po závodě viditelně rozladěn a téma tlaku v pneumatikách uzavřel slovy: „Co se mě týče, můžu riskovat, protože mi nevadí, že skončím čtvrtý s dobrým tlakem. Raději budu bojovat o vítězství s nízkým tlakem a pak, no, tři sekundy není zase tak moc. Také mi je jedno, zda v šampionátu skončím za Peccem dva body nebo osmdesát. Proto budu v dalších závodech riskovat a prostě na to pořádně tlačit.“

K posledním závodům sezony v Kataru a Valencii, jenž budou rozhodovat o to, kdo letos získá titul mistra světa, Jorge Martin uvedl: „Během víkendu (v Malajsii) jsme ztratili jen jeden bod, což není špatné. Jsem přesvědčen, že v dalších závodech budu rychlý. Všichni jsme hodně vyrovnaní, a proto můžou obě strany ještě hodně získat nebo naopak hodně ztratit.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist