Ohlasy po prvním testování v Kataru. Na trati byl nejrychlejší Fabio Quartararo

Jezdci MotoGP za sebou mají první dva dny testů v Kataru. S nejlepším časem skončil na prvním místě Fabio Quartararo, který v porovnání s loňským nejrychlejším časem Viňalese ztratil 0,052 sekundy. Za ním se umístil Jack Miller následovaný Aleixem Espargarem z Aprilie. Čtvrté místo v testech obsadil Franco Morbidelli a pátou testovací jezdec Hondy Stefan Bradl.

Ohlasy po prvním testování v Kataru (7. a 8. března 2021)

1. Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP) - 1'53,940

„Během pauzy jsem hodně trénoval. Jezdil jsem sice na motokrosové motorce, ale řídit stroj MotoGP, to je úplně o něčem jiném. Těším se na pár dnů volna, alespoň se mi zahojí puchýře na rukou. Mám radost, že jsme konečně mohli být dva dny na trati, strašně jsem si to užíval! Zapracovali jsme na tempu, což je velmi pozitivní. Na motorce se cítím skvěle, zajel jsem pár dobrých kol. Následující dva dny využijeme ke zanalyzování dat a rozhodneme se, kam budou směřovat naše další kroky.“

2. Jack Miller (Ducati Lenovo Team) - 1'54,017 (+ 0,077)

„Jsem potěšen prvními dvěma dny testování v mém novém týmu. Dneska jsem zkoušel především novou aerodynamiku. Vidím to pozitivně, motorka je více stabilní. I přes různá omezení odvedl tým během zimy fantastickou práci! Stejně jako to pokaždé v Kataru bývá, časy na kolo máme všichni velmi vyrovnané. A na konci testů to bude ještě vyrovnanější! Očekávám velmi těsný závodní víkend! Teď budu dva dny odpočívat a ve středu znovu vyrazíme na trať.“

3. Aleix Espargaro (Aprilia Racing Team Gresini) - 1'54,152 (+ 0,212)

„Jsou to jen testy, to je zřejmé. Co je ale stejně zřejmé, je to, že jsme udělali krok kupředu. Tvrdá práce, se kterou jsme začali minulý rok a pokračovali v ní přes zimu, se konečně projevila na našich výsledcích. Nemluvíme jen o jednom aspektu, ale o všech malých změnách, který teď dělají motocykl jiným a konkurenceschopnějším, než jakým byl roce 2020. Výhodou je snížení hmotnosti a větší aerodynamické zatížení, které zajišťuje stabilitu. To se promítá do motocyklu, který lépe zrychluje. Důležité pro nás není zajet jedno rychlé kolo, ale udržet si tempo: být konzistentní. To se nám dnes během simulace závodu povedlo. Druhou stranou je větší fyzická námaha. Musíme na tom ještě zapracovat a najít kompromis mezi stabilitou motocyklu a jeho ovladatelností.“

4. Franco Morbidelli (Petronas Yamaha SRT) - 1'54,153 (+ 0,270)

„Jsem spokojený s prací, kterou jsme dnes odvedli. Od včerejška jsme něco zlepšili a jak šel den, jeli jsme lépe a lépe. Zkusili jsme nějaké nové věci, některé z nich se mi opravdu líbily. Těším se na další tři dny testování, budeme pokračovat ve zlepšení motorky a pak se budeme soustředit také na závodní tempo, abychom před následujícími závody zjistili, jak na tom jsme.“

5. Stefan Bradl (Honda Test Team) - 1'54,210 (+ 0,416)

„Je za námi další pozitivní den a mám radost z toho, jak se nám vedlo. Dařilo se nám držet tempo s ostatníma klukama, kteří jezdili na špici, což dokázalo, že je motorka je tady konkurenceschopná. Před námi jsou ještě další tři dny. Neženeme se mermomocí za tím, abychom zajeli nejrychlejší kolo. Časy jsou tady velmi těsné. Teď se těším na pár dnů volna, než se znovu vrátíme na dráhu.“

Informace o redaktorovi

Andrea Štipčáková - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 3 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
KARING přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist