Ohlasy MotoGP na brněnský závod (1)

Tradiční ohlédnutí za závodem MotoGP v podání jezdeckých ohlasů zahájíme první sedmičkou v cíli nedělního závodu.

Casey Stoner (1. místo – Ducati/Bridgestone):
Celý víkend se pro nás vyvíjel velmi dobře. V pátek jsme trochu bojovali s nastavením, ale do kvalifikace jsme již měli motocykl perfektně připravený. Motorka, tým i pneumatiky v posledních závodech pracovaly bezchybně, a proto je dobré dokončit vše dalším vítězstvím. Byl to výborný závod. Dnes ráno jsem zkoušel opotřebované pneumatiky a tak jsem věděl, že mi v závodě budou perfektně fungovat. Měl jsem výborný start, pak jsem získal na Johna šest desetin sekundy, zvýšil náskok na 1,2 sekundy, pak to kleslo na sekundu. Stále se to pohybovalo trochu dolů, trochu nahoru. Cítil jsem, že jezdím na limitu a on byl stále zamnou. Byl jsem překvapený a trochu jsem si i strachoval, že by mě mohl chytit, ale až do osmého kola jsem držel svou rychlost a nakonec se mezera začala zvětšovat. Musel jsem se hodně koncentrovat abych získával postupnou výhodu. Nyní se pokusím vyhrát další závody, ale to je to, proč jsem zde. Všichni jsme zde proto, abychom získávali každý bod. Věděl jsem, že dnes mám lepší materiál než všichni ostatní, musel jsem proto vyhrát. Máme hodně věcí a hodně pneumatik k zítřejším testům. Těším se na tyto testy, i když vím, že máme skvělý motocykl, tak ho stále můžeme vylepšovat. Tyto testy také můžou pomoci motocyklu pro příští rok, kdy chceme být ještě silnější.
John Hopkins (2. místo – Suzuki/Bridgestone):
Mohu říct, že jsem z dnešního výsledku, ale i z celého víkendu, opravdu, opravdu šťastný. Dobře jsem odstartoval a pak jsem rychle předjel Danyho a Nickyho. Můj cíl bylo držet se na druhém místě za Casey, nechtěl jsem aby mi odjel. Pokoušel jsem se s ním zůstat, ale on měl neuvěřitelnou rychlost. Jel jsem na maximum přední i zadní pneumatiky. Po chvilce jsem ovšem pochopil, že bude rozumné zvolnit a zabezpečit si jisté druhé místo. Motocykl i pneumatiky dnes pracovaly neuvěřitelně, velké díky mému týmu za fantastickou práci, díky Bridgestonu za tak skvělé pneumatiky. Blahopřeji Chrisovi, který dnes také odvedl vynikající práci. Nyní máme stejně bodů, bude pro nás proto šampionát ještě zajímavější. Jsem si jistý, že každý člen týmu Rizla Suzuki je s tímto výsledkem spokojený a já jsem kvůli nim ještě více šťastný, protože oni si to zaslouží. Jsem rád, že po tom všem, co pro mě udělali, jim můžu vrátit vše v podobě tohoto pódia. Rád bych nakonec popřál vše nejlepší Taru Sekiguchimu, který měl dnes hrůzostrašnou havárii. Já i celý tým doufáme, že bude brzo v pořádku a vrátí se co nejrychleji k závodění.
Nicky Hayden (3. místo – Honda/Michelin):
S pódiem jsem spokojený, cítím, že jsme tento víkend odvedli slušnou práci. Včera odpoledne jsme udělali docela velkou změnu v nastavení předních vidlic. Hned se mi líbilo chování motocyklu. Když jsem se ve druhém kole dostal na třetí pozici, začal jsem hned přemýšlet jak se udržet za jeho zadním kolem [Hopkins – poznámka]. V zatáčkách to bylo dobré, ale jakmile jsme se dostali na cílovou rovinku, uvědomil jsem si, že to byl pouze sen. Rozhodl jsem se tedy udržet alespoň dobrý rytmus jízdy. Cítím, že jsem dnes dostal z motocyklu a pneumatik to nejlepší, věřím, že jsem do toho dal to nejlepší co jsem mohl. Děkuji mému týmu, protože ti chlapci odvedli čistou práci. Doufám, že tuto formu si udržíme i nadále, doufám, že budeme ještě silnější. Rád bych tento výsledek věnoval Cedricu Laparelovi, jednomu z hochů našeho Repsol Honda týmu, který zde není kvůli nehodě při parašutismu. Uzdrav se Cedricu! Tým zde nyní zůstane několik dnů testovat nějaké nové díly od Hondy a také nové pneumatiky od Michelinu. Pokusíme se tedy přemostit mezeru od nejrychlejších chlapců.
Daniel Pedrosa (4. místo – Honda/Michelin):
Čtvrté místo je maximum, kterého jsem dnes mohl dosáhnout, ale přinejmenším jsem trochu snížil odstup od druhého místa v celkovém pořadí. Po dnešním závodě jsem trochu frustrovaný, protože jsem cítil, že nemůžu využít celý potenciál našeho motocyklu. V prvních kolech jsem nemohl dostatečně rychle ohřát zadní pneumatiku, což znamenalo, že jsem nebyl schopen udržet svou pozici a byl jsem předjet několika jezdci. Po čtyřech nebo pěti kolech jsem cítil, že je pneumatika dostatečně ohřátá, ale vedoucí jezdci i Nicky již byli pryč. Jezdil jsem tedy jak nejlépe to šlo, ale časy na kolo nebyly takové, jaké bych si představoval. Neustále jsem zpomaloval. Jsem frustrovaný, protože jsme neudělali celkové zlepšení motocyklu, ve které jsem doufal. Nyní musíme pilně pracovat během následujících testů. Bojovat o titul je již velmi těžké, ale nechystám se tuto sezónu vzdát. Musím se pokusit udržet třetí místo v celkovém pořadí a zároveň se pokusit postoupit na druhé.
Chris Vermeulen (5. místo – Suzuki/Bridgestone):
Měl jsem dost dobrý start, ale v první zatáčce jsem byl zavřený a klesl jsem tak zpět na startovní pozici. Všichni jeli hrozně rychle a tak bylo těžké se orientovat. Pak najednou těsně přede mnou havaroval Colin a málem vzal s sebou i mě. Ztratil jsem při tom trochu času. Potom jsem dojel De Punieta a předjel ho. Lorise bylo velmi obtížné předjet, protože Ducati je na rovince hrozně rychlá, ale podařilo se mi to. Sklonil jsem pak hlavu a dojel Valentina, kterého se mi po pár kolech také podařilo předjet. Je dobré získat tolik bodů, stále jsem čtvrtý, ale v dalších závodech budu chtít pódium. John jel dnes skvěle, druhé místo si za svou tvrdou práci zaslouží, zvláště pak po tom, co se mu stalo v Americe!
Loris Capirossi (6. místo – Ducati/Bridgestone):
Je to škoda, dnes to byla zbytečně promarněná příležitost. Když jsem si ve čtvrtek vybíral pneumatiky, zmýlil jsem se. Věřil jsem jednomu druhu, který dobře pracoval v loňském roce. Ale od začátku dnešního závodu tyto pneumatiky nebyly konkurenceschopné. Použil jsem tvrdší separaci a ta dobře nefungovala. V nájezdu do zatáček jsem byl pomalý, v poslední zatáčce jsem pak několikrát málem havaroval. Při jedné takové příležitosti, kdy mě uklouzlo přední kolo a já jel zeširoka, mě předjel Valentino. Sice jsem ho dokázal znovu předjet, ale dohonit jezdce vpředu již jsem nemohl. Je to škoda, myslím si, že bych jinak byl schopný zůstat s Nickym. V Misanu to bude lepší, to je další domácí závod a já se na něj těším.
Valentino Rossi (7. místo – Yamaha/Michelin):
Očekávali jsme, že to bude dnes obtížné, protože jsme po dvou dnech věděli, že náš potenciál není velký. Nicméně bylo to ještě horší než jsme čekali. Pokoušel jsem se držet správný rytmus, ale po asi sedmém nebo osmém kole začala pneumatika na pravé straně hodně klouzat. Nebyl jsem schopný správně přidávat plyn. Celý víkend jsme se pokoušeli najít lepší přilnavost. Měnili jsme hodně nastavení, hledali způsob jak zlepšit přilnavost pneumatik, ale bohužel v závodě jsem žádnou neměl. V nastavení jsme museli obětovat trochu rychlosti v zatáčkách a to nás také zpomalilo. Dnes to bylo obtížné. Po startu jsem byl schopný jezdit 1:59, ale brzy jsem již pouze čekal na konec závodu. Zpočátku jsem měl těžkou práci s Capirossim. V některých částech jsem byl rychlejší, ale nedokázal jsem mu ujet, protože mě vždy na rovince předjel. Nakonec jsem ho předjel, ovšem neujel jsem mu a on tak zůstal semnou. Jezdil jsem jak to nejlépe šlo, ale nejezdil jsem v té době dost rychle. Pak ovšem začal problém s pneumatikou. Předjel mě Vermeulen a potom znova i Loris. Jsem smutný, protože jsem dnes nebyl s nimi schopen bojovat. Ke konci závodu jsem se musel snažit zůstat před De Punietem, naštěstí se to povedlo. K dobrému výkonu to ovšem bylo velmi daleko. Pokoušel jsem se měnit jezdecký styl, abych tak pomohl situaci, ale nic nepomáhalo. Nyní zde budeme testovat, ale ve skutečnosti je naše situace hodně špatná. Musíme řešit několik různých problémů. Pokusíme se využít dvoudenní testy a najít nějaké řešení ke zlepšení do dalších závodů. Musíme počkat a sledovat co nalezneme, ale bude to hodně těžké. Nacházíme se ve velmi těžké situaci. Je před námi šest závodů a my se musíme pokusit získat co nejlepší výsledky.

Petr Štola - (Odebírat články autora)