Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Na politiku kašlu. Zajímá mě, v čem řepka škodí motorům víc, než jiné náhražky. Bionaftu jsem tankoval už v roce 1998 do svého prvního auta. Takže to asi nebude výmysl " jednoho pána" Ano, sežrala mi hadice, které byly z roku 1976. Jooo, když chtěl člověk Mercedes Ale jsem v oboru a jediný problém jsem zaznamenal u paliva ethanol u benzínových přeplňovaných motorů. A nyní malé přeplňované primovstrikove motory, tam se nestačí odpařovat a stírací kroužky to stírají do oleje. Ale co vím, tak tento problém je v celé Evropě.
Neměl jsem vůbec čas sem zajít, ale byl jsem informován, že se tady někteří o mne až moc otírají - no, není to zase až tak zlý... (na BOBANY, Balouchy atd. samozřejmě z vysoka..., ALE...)
Hele naivní "progresivisté" a vy ještě mnohem horší..., mně by bylo úplně jedno, že schvalujete a snad i podporujete, do čeho se řítíte/necháváte vést (blbost se trestat má...), ALE fakt blbý je, že by tam s vámi měla jít celá tahle (furt ještě docela...) krásná země i moji potomci (a plaťte si t těm šmejdům sami a netahejte do toho mý prostředky atd. - jak já mohl např. v klidu jít do velmi slušnýho důchodu a teď si budu muset draze platit předdůchod...) a odnést to má vlastně celá Evropa.
Na K(omančce)KK se mi prostě líbí, jak do těchhle hajzlů jde (já si v plno stranách docela vážím některých jednotlivců = od Zahradila z Modrejch ptáků až po jednotlivce od Pitomiovců...), ale volit samozřejmě budu jedinou stranu, která "pětidemolici" může zbavit vlády (podle mouder, že "si nevybíráme mezi dobrým a zlým, ale v nejlepším případě mezi dost špatným a příšerným" + že "nepřítel mého nepřítele je aspoň dočasně můj přítel" atd., atd., atd.)
SLAY - tobě už jsem psal, že už jsem dávno pochopil, co jsi zač, takže s tebou PŘÍSNĚ JEN O MOTO - jen poslední ODPOVĚĎ: samozřejmě zase manipuluješ...
- novinky.cz jsou pořád (i když míň než ČT - kterej mám za lhaní taky platit víc..., Seznam atd.) hlásná trouba "demoKRADů"...
- topení opravdovým dřevem v EU vůbec nemá jistou budoucnost, takže když myslím dopředu a na ty, co tady po mně zůstanou, moc možností mi nezbylo (a to s tím vlastně taky neekologickým zemním plynem, jakož i vlastně skoro vším spalováním, je to, přísahám, pravda...) - a oni (greendealáci atd.) nechtějí čekat do 2050 (mému synovi by nebylo ani 50...), oni chtějí všechno co nejdřív, přitom náhradní řešení furt většínou nemají...
- fakt se s E10 mýlím (i tady byl článek potvrzující potíže s jeho delším - mluví se jen o týdnech - v nádržích apod.) ? A nutit mne tankovat docela dost dražší "100" ti fakt přijde normální, svobodný...? Podobně jako ta tvá poslední věta...
A POZOR, já to zase až tak skepticky zatím nevidím = VŽDYCKY SE PŘECE DÁ BOUŘIT (rebeluju celoživotně = od školky 196? až dodnes...), ODMÍTAT POSLUŠNOST (ani na vojně, uznávám, že "jen" absíckej..., se mnou cca 1987 moc nezmohli...) A BOJOVAT ZA TO SVÝ...
Z diskuze mám pocit, že lidi kteří to vidí skepticky a napíšou obecný pohled na věc jsou napadáni sluníčkama, který nejspíš v životě viděli hovno a ještě k tomu mají tu drzost rozdávat nálepky. Já si myslím, že se to tak muselo vylíhnout nebo je to tím vočkováním...
Mně na tom článku přijde závadný akorát to palivo... Jasný, jednou asi za 300 let dojde, ale ne kvůli dopravě. Každý si myslí, že největší odběr ropy je do automobilového průmyslu... stejně že za oteplováním stojí auta. Zařízení za desítky tisíc co snižují emise"něčeho" logicky když ty auta žerou víc, tak zvyšují. Akorát ty pevné částice, které nejsou tak velké aby ulpěly na sliznici a člověk to vysmrkal, jsou menší a jdou rovnou do plic. Demolují se tu lesy, které snižují teplotu, výsadba nic. Houpou nás neskutečně.
Z mládí: šetřete lesy. Sběry papíru, díky za igelitové tašky. Nyní plast neee, našli ho v rybě, protože dementi odpad tankerama vozí do moře, pojďme papírové tašky, valí dřevostavby... Lidi, už se sebou nenechme manipulovat. V každé reklamě negr, to chceš, aby to děcko dotáhlo domů Němci se bojí i v těch echt lokalitách, mají tam natahanou špínu z celého světa...
Kdo tu tahá za drátky ku.a, vždyť ty zásadní rozhodnutí jsou proti nám??
Tady už se člověk rozhoduje na základech jiných špatných rozhodnutích. Tak pojďme 100% udržitelné palivo, na jehož výrobu jednoho litru padne půl litru ropy, další litr na solár, těžbu lithia....
Radši si pustím Jakešův projev, to dává větší smysl
Komik64
krásné politické okénko ala novinky cz. Čerpal jsi odkud ? hm ,PRAVDA tak to musí být pravda Mohl bych s Tebou polemizovat prakticky o každé větě, že topit dřevem ještě nikdo nezakázal ,nikdo ti nenařizuje tepelné čerpadlo atd.pořád máš svobodnou volbu tak se nestraš Mikulášem v létě Jo na E10 je dávno připravenejch 70 % motorek i relativně značného stáří a navíc jestli se toho tolik bojíš tankuj 100 oktanový sice dražší ale opustí tě strach E 10.
A teď k tématu článku Na změně pravidel nevidím nic proti závodům jako takovým ,neočekávám nějaké zpomalení.Pozitivní je že omezí aeorodynamické prvky,stejně jako snižování vyšky motocyklu . 100% udržitené palivo pořád lepší než kdyby to přešlo na elektro.
Myslím, že tato změna (hlavně motory), bude vyžadovat jemnější/hladší zacházení, protože bude potřeba držet motor ve vyšších otáčkách, což znamená agresivnější reakci na plyn a zároveň bude potřeba udržet vyšší rychlost uprostřed zatáčky.. To by mohla být výhra pro #20 s Yamahou... jsem zvědav a určitě to nebude nuda
Na F1 jsem se přestal dívat,když nádherný zvuk 8smi a 12 válcových motorů nahradili zcela nezáživnými čtyřvály.To už není F1.V moto GP to bude mít stejný pád a vlastně všechno půjde do velkýho kopru.Tak,jako my,budem nahrazeni jiným druhem . Evropa a svět se změní a ta změna už dávno započala,jen naivní idiot si toho ještě nevšiml.
Keď sa zaviedli aero krídla, tak to sme pitchovali na to že je to hnusné. Teraz zas sa pitchuje že ich idú zmenšiť.
Systém na zmenu jazdnej výšky - mohli nechať ten čo sa aktivuje pri štarte, vyzeralo to efektne keď sa mašina znížila, ale chýbať nebude.
Zmenšený objem motora a palivovej nádrže - tomu rozumiem. Je potreba znížiť maximálku ktorá je neskutočná. A keď znížia objem motora, logicky môžu ubrať na palive.
Zdieľanie údajov GPS, neviem čo si mám pod tým predstaviť. Ak nie sú zdieľané údaje z telemetrie, tak neviem čo vyčítajú z GPS. Vie to niekto aký to má prínos?
"Zelené palivo" - kapitola sama o sebe. Najradšej mám odborníkov ktorý vypisujú, že tú hnusnú biozložku z repky jebú do benzínu. Do benzínu ide biozložka z kukurice. Do nafty ide repka Reálny prínos biozložiek je nulový, ide len o biznis na ktorom sa dá extrémne dobre nabaliť - aspoň zatiaľ. 100% udržateľné palivo je zas niečo úplne íné a to treba otestovať kým to budeme musieť tankovať povinne ako tie biozložkové.
Zmeny by som nevidel až tak čierne. Ešte dúfam, že kategóriu wsbk vrátia tam kam patrí, tzn. poladený bike z obchodu (stockové pravidlá) a nie nedostupný špeciál, ktorý si nemôžu dovoliť ani súkromné tými WSbk, nie to amatér.
Základní idea je snížení max. rychlosti, protože při rychlostech přes 360 nedostačují bezpečnostní zóny. Nabízí se dvě řešení: přestavět značnou část okruhů (hlavně evropských) nebo zpomalit motorky. Které řešení je správně je asi jasné. Z vyrovnání výkonů mezi Moto2 a MotoGP nemám strach. Triumph je v podstatě sériový motor a ty prototypový motory budou minimálně o 100 koní jinde. Omezení aerodynamiky přinese přinese i zlepšení soubojů na trati…..
Vím, že je t zbytečný, ALE... VŠECHNO SE VŠÍM SOUVISÍ (takže se nakonec vždycky i tady musíme dostat k základu = "BLBEJ POLITICE"...)
(nemotorkářsky...) realkosmen ("Tady je to zase jedno velké spiknutí a hysterie jak svět shoří v plamenech. Kolikrát už jsem tohle slyšel." - vynechám, že je ti "teprve 40"...) - tebe teda třeba nebuzerujou kvůli topení (na Šumavě = ZATÍM plno dřeva, co se ale radši ne příliš výhodně "odváží"..., můžu mít na dřevo max. malý krbový kamna a musel jsem pořídit tepelný čerpadlo, u kterýho slibovali výhodnější elektřinu a najednou... + viděl jsem docela nedávno dokončený VELKÝ projekty topení plynem, kdy skoro hned po ukončení jim bylo oznámeno, že plyn - ruskej...? - je neekologickej a že jim to asi dlouho nevydrží...)...
(MTRKÁŘSKY...) WadeGYTR - od novýho roku "normální" benzín E10 třeba jen nevydrží v nádrži ani pár tejdnů (ty nemáš víc strojů, u kterejch přesně nevíš, kdy si kterej vezmeš a jestli nějakej nebude třeba měsíc stát - stačí úraz...?)...
Vono kolem vás nejde plno věcí do (_!_) (jen v mým oboru a příbuzných profesích = ŠKOLSTVÍ a ZDRAVOTNICTVÍ, na který jsme bejvali docela pyšní, "oblast" POLICIE + SOUDŮ + VĚZEŇSTVÍ atd., ale zase i SPORT...)... Vaše daně (ale i přímo vaše prachy...) atd., který by byly tak potřebný jinde a tady, nejdou na naprostý ideologický nesmysly, neposílají se z republiky pryč atd. ?
VY TO FAKT NEVIDÍTE ? Jestli opravdu ne, tak JE T MARNÝ, - II -, - II -...
(vždycky když něco takovýho napíšu, plno lidí mi napíše do Zpráv, jak souhlasí, ALE obávám se, že už se to někteří/mnozí bojí sami říkat nahlas...)...
A mimochodem, já jsem pro EU, ale ne pro tuhle nesmyslnou a sebezničující (možná hlavně jen některý její oblasti...?) = musíme jí měnit na takovou, jakou potřebujeme MY a ne neevropské mocnosti (i těch "evropských" je dost...), rádobysvětovládci, migranti, islamisti atd., atd., atd.
Virago - díval daleko míň a většinou ze záznamů a moc mi to neříkalo Jinak by mohla nová třída moto Gp mít obsah 50ccm systém fichtl - bylo by to zajímavější!!
Myslím si, že to bude přínosem. Litru prostě nestíhají gumy, musí být strategie aby vydržely, nejede se naplno celý zavod. Tohle prospěje rychlým jezdcům.
Čítať tu v poslednej dobe komentáre pod viacerými článkami je normálne očistec, niečo ako politické diskusie Všetko je zle, EU nám všade ubližuje, syntetické palivo je zlé (síce iba preto, že sa ľudia boja nových vecí, ale je zlé)
Mnohí z Vás pozerali prvé MotoGP s objemom 990 ccm, potom aj s 800, 1000 a budú pozerať aj s 850 ccm, len treba každú zmenu na začiatku odsúdiť a ošomrať, nech už by sa týkala čohokoľvek
zapomělo se na poznáku " každý jezdec bude v roce 2027 muset stravit minimálně 3h denně na instragramu a připravovat se na serial o motogp na netflixu"
Mám trochu obavy,že mě to potom už nedokáže zajímat
Když to člověk sleduje přes 20 let, stýská se mu po dvoutaktní éře,po té surovosti a divokosti strojů a vysokým nárokům na umění jezdce to skrotit,tak z tohoto rozhodně nemůže být nadšen.
Vrhá to na mě jakýsi instantní dojem
Jakkoliv mi některé věci přijdou jako zbytečná buzerace (vrtání určené, zákaz již vyvinutého startovacího zařízení pro snížení podvozku, určování šířky, výšky a podobné koniny, vč. "udržitelného paliva"), tak jako do nebe volající nesmysl vnímám to, že Moto2 a MGP, budou mít téměř identický objem.
Snížení hmotnosti stroje, jde v MGP proti pravidlu z WSBK, kde Panigale byla v sérii lehčí, než SBK bike!!!
Sdílení dat už je ovšem jistě nějaký socialistický prvek, abychom se všichni měli stejně...blbě.
Naprostým vrcholem je ale to, že přesto, že se pojede v roce 2026 prakticky od nuly, tak někteří výrobci (nikoliv ti malí,ale naopak ti největší), budou mít výhodu, v podobě 2 motorů navíc a možnosti vývoje (tím si jistý nejsem). Tohle trestání nejlepších, zvýhodňováním pomalejších, má obdobu snad jen v dávném handicapu na dostizích.
Moto2 se určitě taky dočkají nějakého zásahu od "inženýrů změn technických regulí",
protože kategorie GP musí zůstat tou Premier Class jakou je dosud.
To by tak *hrálo*, aby se v Moto2 jezdilo skoro stejně rychle ...
25. 11. 2021 zde vyšel článek "Od roku 2027 přechází MotoGP na plně udržitelná paliva" V diskuzi třeba komentář:
Nuvolari - "Přesně jak to píše H123, hnus velebnosti. Asi se pak už na ty motorky ani nebudu dívat, když pokrytecky podporují zelené šílenství, zmetci. Jen si představte, co taková 100% biosračka udělá se vstřiky, co udělá v motorce, když ji tam necháte celou zimu atd. Spravedlivé by bylo, aby zelení magoři na svou blbost pošli. Realita je taková, že na jejich blbost pojdeme my."
Takže zaprvé se pletou hrušky z jabkama a pozitvní na tom teda nevidím nic. Takže ano, spousta komentujících to hned vidí jako všechno špatně.
Umělá paliva vznikají chemickou reakcí (nejčastěji elektrolýzou vody na kyslík a vodík, následně sloučení vodíku s CO2)... zde je např. snad nějaká biosračka? :D
Frajer podemnou je typickej progresivní liberál....Každej, kdo má odlišnej názor než je ten jeho, tak je zapšklej dědek, ne-li rovnou dezolát. Šmahem ale dodá, že je pro omezení.....( např. počtu strojů).. MotoGP jde do sra.ek dlouhodobě.. Omezením obsahu motorů se nic nevyřeší, o to víc tam budou inženýři srát víc elektroniky, aby se to zase srovnalo... Cesta je vykopat většinu elektroniky, ulámat křídla z kapot a nechat vyniknout umění jezdců. A palivo bez řepky....
Objem o 150cc nižší moc nechápu k čemu to bude dobrý... Jediný plus by mohlo být "srovnání" a nová startovní čára pro výrobce .. třeba M1 bude mít taky v4
Tady mi to přijde jak starý dědkové u piva. Vše nové je špatné, bude stát za h...o a brečení na téma starý dobrý časy.
Stejné před zavedením sobotních sprintových závodů, to bylo keců... a teď? Chtěli by jste původní formát zpět? Z 19 příspěvků jediný Marosa pozitivní příspěvek.
Já si myslím, že změny byly potřeba a možná to přitáhne nové výrobce. O prvních ročnících nemám obavy, že závody nebudou zajímavé a ukáže se kdo si s tím jak poradí. Od toho je to mistrovství světa prototypů. Jen mi tam chybí, omezení motorek jednoho výrobce. Teď je z toho Ducati Cup a v letech následujících to může být Honda Cupa, Aprilia Cup, Yamaha Cup...
Historie se "opakuje". Éra MotoGP začala v roce 2002 s motory o objemu 990 ccm. Po pěti letech, v roce 2007 přišly motory s 800 ccm. Jestli si dobře pamatuji, tak tyhle motory byly ve výsledku rychlejší než jejich větší předchůdci. V roce 2012 přišly současné motory o objemu 1000 ccm. A v roce 2027 budou motory s 850 ccm.
Dá se říct, že změny v motorech MotoGP přicházely vždy po 5 letech (člověk si to už ani neuvědomuje, jak to letí) a současné motory skončí dokonce po 15 letech! Je otázkou, jestli už za tu dobu je vývoj na vrcholu nebo by to šlo ještě posunout dále. Ale vzhledem k tomu, že prakticky každý rok se zrychluje, tak prostor na zlepšení asi je.
Jsem zvědavy na to "umělé" (nefosilní) palivo, které by se snad v budoucnu mělo dostat i do normální sítě.
A komu tím pomůžete ?!
2 reakce
Na politiku kašlu. Zajímá mě, v čem řepka škodí motorům víc, než jiné náhražky. Bionaftu jsem tankoval už v roce 1998 do svého prvního auta. Takže to asi nebude výmysl " jednoho pána" Ano, sežrala mi hadice, které byly z roku 1976. Jooo, když chtěl člověk Mercedes Ale jsem v oboru a jediný problém jsem zaznamenal u paliva ethanol u benzínových přeplňovaných motorů. A nyní malé přeplňované primovstrikove motory, tam se nestačí odpařovat a stírací kroužky to stírají do oleje. Ale co vím, tak tento problém je v celé Evropě.
(reakce na Pavsi 18:59)
3 reakce
Neměl jsem vůbec čas sem zajít, ale byl jsem informován, že se tady někteří o mne až moc otírají - no, není to zase až tak zlý... (na BOBANY, Balouchy atd. samozřejmě z vysoka..., ALE...)
Hele naivní "progresivisté" a vy ještě mnohem horší..., mně by bylo úplně jedno, že schvalujete a snad i podporujete, do čeho se řítíte/necháváte vést (blbost se trestat má...), ALE fakt blbý je, že by tam s vámi měla jít celá tahle (furt ještě docela...) krásná země i moji potomci (a plaťte si t těm šmejdům sami a netahejte do toho mý prostředky atd. - jak já mohl např. v klidu jít do velmi slušnýho důchodu a teď si budu muset draze platit předdůchod...) a odnést to má vlastně celá Evropa.
Na K(omančce)KK se mi prostě líbí, jak do těchhle hajzlů jde (já si v plno stranách docela vážím některých jednotlivců = od Zahradila z Modrejch ptáků až po jednotlivce od Pitomiovců...), ale volit samozřejmě budu jedinou stranu, která "pětidemolici" může zbavit vlády (podle mouder, že "si nevybíráme mezi dobrým a zlým, ale v nejlepším případě mezi dost špatným a příšerným" + že "nepřítel mého nepřítele je aspoň dočasně můj přítel" atd., atd., atd.)
SLAY - tobě už jsem psal, že už jsem dávno pochopil, co jsi zač, takže s tebou PŘÍSNĚ JEN O MOTO - jen poslední ODPOVĚĎ: samozřejmě zase manipuluješ...
- novinky.cz jsou pořád (i když míň než ČT - kterej mám za lhaní taky platit víc..., Seznam atd.) hlásná trouba "demoKRADů"...
- topení opravdovým dřevem v EU vůbec nemá jistou budoucnost, takže když myslím dopředu a na ty, co tady po mně zůstanou, moc možností mi nezbylo (a to s tím vlastně taky neekologickým zemním plynem, jakož i vlastně skoro vším spalováním, je to, přísahám, pravda...) - a oni (greendealáci atd.) nechtějí čekat do 2050 (mému synovi by nebylo ani 50...), oni chtějí všechno co nejdřív, přitom náhradní řešení furt většínou nemají...
- fakt se s E10 mýlím (i tady byl článek potvrzující potíže s jeho delším - mluví se jen o týdnech - v nádržích apod.) ? A nutit mne tankovat docela dost dražší "100" ti fakt přijde normální, svobodný...? Podobně jako ta tvá poslední věta...
A POZOR, já to zase až tak skepticky zatím nevidím = VŽDYCKY SE PŘECE DÁ BOUŘIT (rebeluju celoživotně = od školky 196? až dodnes...), ODMÍTAT POSLUŠNOST (ani na vojně, uznávám, že "jen" absíckej..., se mnou cca 1987 moc nezmohli...) A BOJOVAT ZA TO SVÝ...
24 reakcí
Z diskuze mám pocit, že lidi kteří to vidí skepticky a napíšou obecný pohled na věc jsou napadáni sluníčkama, který nejspíš v životě viděli hovno a ještě k tomu mají tu drzost rozdávat nálepky. Já si myslím, že se to tak muselo vylíhnout nebo je to tím vočkováním...
3 reakce
Pamatuji si jak dlouho držel Stoner rekord v Laguna Seca na 800ccm...Kolik let litrům trvalo než ho překonaly...
Jinak doufám, že ti lidé, co se na to pak už budou odmítat dívat, tak přestanou i komentovat články a bude vše super...
2 reakce
Budou to takové socialistické závody. Ach jo.
3 reakce
Mně na tom článku přijde závadný akorát to palivo... Jasný, jednou asi za 300 let dojde, ale ne kvůli dopravě. Každý si myslí, že největší odběr ropy je do automobilového průmyslu... stejně že za oteplováním stojí auta. Zařízení za desítky tisíc co snižují emise"něčeho" logicky když ty auta žerou víc, tak zvyšují. Akorát ty pevné částice, které nejsou tak velké aby ulpěly na sliznici a člověk to vysmrkal, jsou menší a jdou rovnou do plic. Demolují se tu lesy, které snižují teplotu, výsadba nic. Houpou nás neskutečně.
Z mládí: šetřete lesy. Sběry papíru, díky za igelitové tašky. Nyní plast neee, našli ho v rybě, protože dementi odpad tankerama vozí do moře, pojďme papírové tašky, valí dřevostavby... Lidi, už se sebou nenechme manipulovat. V každé reklamě negr, to chceš, aby to děcko dotáhlo domů Němci se bojí i v těch echt lokalitách, mají tam natahanou špínu z celého světa...
Kdo tu tahá za drátky ku.a, vždyť ty zásadní rozhodnutí jsou proti nám??
Tady už se člověk rozhoduje na základech jiných špatných rozhodnutích. Tak pojďme 100% udržitelné palivo, na jehož výrobu jednoho litru padne půl litru ropy, další litr na solár, těžbu lithia....
Radši si pustím Jakešův projev, to dává větší smysl
6 reakcí
Komik64
krásné politické okénko ala novinky cz. Čerpal jsi odkud ? hm ,PRAVDA tak to musí být pravda Mohl bych s Tebou polemizovat prakticky o každé větě, že topit dřevem ještě nikdo nezakázal ,nikdo ti nenařizuje tepelné čerpadlo atd.pořád máš svobodnou volbu tak se nestraš Mikulášem v létě Jo na E10 je dávno připravenejch 70 % motorek i relativně značného stáří a navíc jestli se toho tolik bojíš tankuj 100 oktanový sice dražší ale opustí tě strach E 10.
A teď k tématu článku Na změně pravidel nevidím nic proti závodům jako takovým ,neočekávám nějaké zpomalení.Pozitivní je že omezí aeorodynamické prvky,stejně jako snižování vyšky motocyklu . 100% udržitené palivo pořád lepší než kdyby to přešlo na elektro.
4 reakce
Mě je to buřt Hlavně ať se řežou na trati hlava nehlava pro naše pobavení.
3 reakce
Myslím, že tato změna (hlavně motory), bude vyžadovat jemnější/hladší zacházení, protože bude potřeba držet motor ve vyšších otáčkách, což znamená agresivnější reakci na plyn a zároveň bude potřeba udržet vyšší rychlost uprostřed zatáčky.. To by mohla být výhra pro #20 s Yamahou... jsem zvědav a určitě to nebude nuda
1 reakce
Na F1 jsem se přestal dívat,když nádherný zvuk 8smi a 12 válcových motorů nahradili zcela nezáživnými čtyřvály.To už není F1.V moto GP to bude mít stejný pád a vlastně všechno půjde do velkýho kopru.Tak,jako my,budem nahrazeni jiným druhem . Evropa a svět se změní a ta změna už dávno započala,jen naivní idiot si toho ještě nevšiml.
5 reakcí
Keď sa zaviedli aero krídla, tak to sme pitchovali na to že je to hnusné. Teraz zas sa pitchuje že ich idú zmenšiť.
Systém na zmenu jazdnej výšky - mohli nechať ten čo sa aktivuje pri štarte, vyzeralo to efektne keď sa mašina znížila, ale chýbať nebude.
Zmenšený objem motora a palivovej nádrže - tomu rozumiem. Je potreba znížiť maximálku ktorá je neskutočná. A keď znížia objem motora, logicky môžu ubrať na palive.
Zdieľanie údajov GPS, neviem čo si mám pod tým predstaviť. Ak nie sú zdieľané údaje z telemetrie, tak neviem čo vyčítajú z GPS. Vie to niekto aký to má prínos?
"Zelené palivo" - kapitola sama o sebe. Najradšej mám odborníkov ktorý vypisujú, že tú hnusnú biozložku z repky jebú do benzínu. Do benzínu ide biozložka z kukurice. Do nafty ide repka Reálny prínos biozložiek je nulový, ide len o biznis na ktorom sa dá extrémne dobre nabaliť - aspoň zatiaľ. 100% udržateľné palivo je zas niečo úplne íné a to treba otestovať kým to budeme musieť tankovať povinne ako tie biozložkové.
Zmeny by som nevidel až tak čierne. Ešte dúfam, že kategóriu wsbk vrátia tam kam patrí, tzn. poladený bike z obchodu (stockové pravidlá) a nie nedostupný špeciál, ktorý si nemôžu dovoliť ani súkromné tými WSbk, nie to amatér.
2 reakce
Že by příprava na elektrifikaci GP?
2027-kdyz už se stejně nejezdí na benzín a aerodynamika je u všech totožná-pojdme jezdit na baterky...
2 reakce
Základní idea je snížení max. rychlosti, protože při rychlostech přes 360 nedostačují bezpečnostní zóny. Nabízí se dvě řešení: přestavět značnou část okruhů (hlavně evropských) nebo zpomalit motorky. Které řešení je správně je asi jasné. Z vyrovnání výkonů mezi Moto2 a MotoGP nemám strach. Triumph je v podstatě sériový motor a ty prototypový motory budou minimálně o 100 koní jinde. Omezení aerodynamiky přinese přinese i zlepšení soubojů na trati…..
2 reakce
Vím, že je t zbytečný, ALE... VŠECHNO SE VŠÍM SOUVISÍ (takže se nakonec vždycky i tady musíme dostat k základu = "BLBEJ POLITICE"...)
(nemotorkářsky...) realkosmen ("Tady je to zase jedno velké spiknutí a hysterie jak svět shoří v plamenech. Kolikrát už jsem tohle slyšel." - vynechám, že je ti "teprve 40"...) - tebe teda třeba nebuzerujou kvůli topení (na Šumavě = ZATÍM plno dřeva, co se ale radši ne příliš výhodně "odváží"..., můžu mít na dřevo max. malý krbový kamna a musel jsem pořídit tepelný čerpadlo, u kterýho slibovali výhodnější elektřinu a najednou... + viděl jsem docela nedávno dokončený VELKÝ projekty topení plynem, kdy skoro hned po ukončení jim bylo oznámeno, že plyn - ruskej...? - je neekologickej a že jim to asi dlouho nevydrží...)...
(MTRKÁŘSKY...) WadeGYTR - od novýho roku "normální" benzín E10 třeba jen nevydrží v nádrži ani pár tejdnů (ty nemáš víc strojů, u kterejch přesně nevíš, kdy si kterej vezmeš a jestli nějakej nebude třeba měsíc stát - stačí úraz...?)...
Vono kolem vás nejde plno věcí do (_!_) (jen v mým oboru a příbuzných profesích = ŠKOLSTVÍ a ZDRAVOTNICTVÍ, na který jsme bejvali docela pyšní, "oblast" POLICIE + SOUDŮ + VĚZEŇSTVÍ atd., ale zase i SPORT...)... Vaše daně (ale i přímo vaše prachy...) atd., který by byly tak potřebný jinde a tady, nejdou na naprostý ideologický nesmysly, neposílají se z republiky pryč atd. ?
VY TO FAKT NEVIDÍTE ? Jestli opravdu ne, tak JE T MARNÝ, - II -, - II -...
(vždycky když něco takovýho napíšu, plno lidí mi napíše do Zpráv, jak souhlasí, ALE obávám se, že už se to někteří/mnozí bojí sami říkat nahlas...)...
A mimochodem, já jsem pro EU, ale ne pro tuhle nesmyslnou a sebezničující (možná hlavně jen některý její oblasti...?) = musíme jí měnit na takovou, jakou potřebujeme MY a ne neevropské mocnosti (i těch "evropských" je dost...), rádobysvětovládci, migranti, islamisti atd., atd., atd.
7 reakcí
Virago - díval daleko míň a většinou ze záznamů a moc mi to neříkalo Jinak by mohla nová třída moto Gp mít obsah 50ccm systém fichtl - bylo by to zajímavější!!
1 reakce
Myslím si, že to bude přínosem. Litru prostě nestíhají gumy, musí být strategie aby vydržely, nejede se naplno celý zavod. Tohle prospěje rychlým jezdcům.
4 reakce
Čítať tu v poslednej dobe komentáre pod viacerými článkami je normálne očistec, niečo ako politické diskusie Všetko je zle, EU nám všade ubližuje, syntetické palivo je zlé (síce iba preto, že sa ľudia boja nových vecí, ale je zlé)
Mnohí z Vás pozerali prvé MotoGP s objemom 990 ccm, potom aj s 800, 1000 a budú pozerať aj s 850 ccm, len treba každú zmenu na začiatku odsúdiť a ošomrať, nech už by sa týkala čohokoľvek
2 reakce
zapomělo se na poznáku " každý jezdec bude v roce 2027 muset stravit minimálně 3h denně na instragramu a připravovat se na serial o motogp na netflixu"
1 reakce
Tak uvidíme co nám to přinese osobně se těším co vývoj v továrnách vymyslí ..... koncepty motorů, rámů atd
ps.: michelin smlouvu má do 2026 pokud se nepletu a pak se uvidí třeba budou pirelky ci dunlopy nebo bridge a všechno bude crazy
3 reakce
Mám trochu obavy,že mě to potom už nedokáže zajímat
Když to člověk sleduje přes 20 let, stýská se mu po dvoutaktní éře,po té surovosti a divokosti strojů a vysokým nárokům na umění jezdce to skrotit,tak z tohoto rozhodně nemůže být nadšen.
Vrhá to na mě jakýsi instantní dojem
2 reakce
fakt si někdo myslí, že by bez zmeny pravidel byla schopna Honda/Yamaha nebo vůbec někdo narušit tu hegemonii Ducati? Ducati cup najednou nevadí?
1 reakce
Jakkoliv mi některé věci přijdou jako zbytečná buzerace (vrtání určené, zákaz již vyvinutého startovacího zařízení pro snížení podvozku, určování šířky, výšky a podobné koniny, vč. "udržitelného paliva"), tak jako do nebe volající nesmysl vnímám to, že Moto2 a MGP, budou mít téměř identický objem.
Snížení hmotnosti stroje, jde v MGP proti pravidlu z WSBK, kde Panigale byla v sérii lehčí, než SBK bike!!!
Sdílení dat už je ovšem jistě nějaký socialistický prvek, abychom se všichni měli stejně...blbě.
Naprostým vrcholem je ale to, že přesto, že se pojede v roce 2026 prakticky od nuly, tak někteří výrobci (nikoliv ti malí,ale naopak ti největší), budou mít výhodu, v podobě 2 motorů navíc a možnosti vývoje (tím si jistý nejsem). Tohle trestání nejlepších, zvýhodňováním pomalejších, má obdobu snad jen v dávném handicapu na dostizích.
2 reakce
Moto2 se určitě taky dočkají nějakého zásahu od "inženýrů změn technických regulí",
protože kategorie GP musí zůstat tou Premier Class jakou je dosud.
To by tak *hrálo*, aby se v Moto2 jezdilo skoro stejně rychle ...
25. 11. 2021 zde vyšel článek "Od roku 2027 přechází MotoGP na plně udržitelná paliva" V diskuzi třeba komentář:
Nuvolari - "Přesně jak to píše H123, hnus velebnosti. Asi se pak už na ty motorky ani nebudu dívat, když pokrytecky podporují zelené šílenství, zmetci. Jen si představte, co taková 100% biosračka udělá se vstřiky, co udělá v motorce, když ji tam necháte celou zimu atd. Spravedlivé by bylo, aby zelení magoři na svou blbost pošli. Realita je taková, že na jejich blbost pojdeme my."
Takže zaprvé se pletou hrušky z jabkama a pozitvní na tom teda nevidím nic. Takže ano, spousta komentujících to hned vidí jako všechno špatně.
Umělá paliva vznikají chemickou reakcí (nejčastěji elektrolýzou vody na kyslík a vodík, následně sloučení vodíku s CO2)... zde je např. snad nějaká biosračka? :D
8 reakcí
Tady je to zase jedno velké spiknutí a hysterie jak svět shoří v plamenech. Kolikrát už jsem tohle slyšel.
Ale pravda, až to jednou vyjde, to bude něco! I když vlastně.....
2 reakce
Frajer podemnou je typickej progresivní liberál....Každej, kdo má odlišnej názor než je ten jeho, tak je zapšklej dědek, ne-li rovnou dezolát. Šmahem ale dodá, že je pro omezení.....( např. počtu strojů).. MotoGP jde do sra.ek dlouhodobě.. Omezením obsahu motorů se nic nevyřeší, o to víc tam budou inženýři srát víc elektroniky, aby se to zase srovnalo... Cesta je vykopat většinu elektroniky, ulámat křídla z kapot a nechat vyniknout umění jezdců. A palivo bez řepky....
2 reakce
Objem o 150cc nižší moc nechápu k čemu to bude dobrý... Jediný plus by mohlo být "srovnání" a nová startovní čára pro výrobce .. třeba M1 bude mít taky v4
Tady mi to přijde jak starý dědkové u piva. Vše nové je špatné, bude stát za h...o a brečení na téma starý dobrý časy.
Stejné před zavedením sobotních sprintových závodů, to bylo keců... a teď? Chtěli by jste původní formát zpět? Z 19 příspěvků jediný Marosa pozitivní příspěvek.
Já si myslím, že změny byly potřeba a možná to přitáhne nové výrobce. O prvních ročnících nemám obavy, že závody nebudou zajímavé a ukáže se kdo si s tím jak poradí. Od toho je to mistrovství světa prototypů. Jen mi tam chybí, omezení motorek jednoho výrobce. Teď je z toho Ducati Cup a v letech následujících to může být Honda Cupa, Aprilia Cup, Yamaha Cup...
4 reakce
Historie se "opakuje". Éra MotoGP začala v roce 2002 s motory o objemu 990 ccm. Po pěti letech, v roce 2007 přišly motory s 800 ccm. Jestli si dobře pamatuji, tak tyhle motory byly ve výsledku rychlejší než jejich větší předchůdci. V roce 2012 přišly současné motory o objemu 1000 ccm. A v roce 2027 budou motory s 850 ccm.
Dá se říct, že změny v motorech MotoGP přicházely vždy po 5 letech (člověk si to už ani neuvědomuje, jak to letí) a současné motory skončí dokonce po 15 letech! Je otázkou, jestli už za tu dobu je vývoj na vrcholu nebo by to šlo ještě posunout dále. Ale vzhledem k tomu, že prakticky každý rok se zrychluje, tak prostor na zlepšení asi je.
Jsem zvědavy na to "umělé" (nefosilní) palivo, které by se snad v budoucnu mělo dostat i do normální sítě.
1 reakce