Makoto Tamada miluje Catalunyi

Japonský jezdec Makoto Tamada v posledních dvou letech nedokázal dokončit závod na okruhu Catalunya, přesto říká, že tento rychlý okruh miluje.

Po třech měsících se na okruh Catalunya ve Španělsku vrací i tým Konica Minolta Honda, který na dráze nedaleko Barcelony jezdil se svým jezdcem Makoto Tamadou naposledy při březnových IRTA testech. Na tomto moderním a velmi rychlém okruhu dokázal Makoto při své premiéře v roce 2003 získat solidní sedmé místo, v roce 2004 závod nedokončil, ovšem plných dvanáct kol dokazoval, že mu okruh nadmíru svědčí. V loňské sezóně Makoto bojoval o pódium, v pátém kole ovšem ztratil kontrolu nad předním kolem a havaroval. Japonský jezdec je připravený dosáhnout v Montmeló výsledek, který by znamenal přelom pro něj i jeho tým.
Makoto Tamada
Já miluji okruh Catalunya, je těžký a rychlý. S prací, kterou jsme společně já a tým Konica Minolta Honda odvedli v dosavadním průběhu sezóny, jsem spokojený. Při testech v Muggelu jsem si mohl ověřit, že náš motocykl Honda RC 211V společně s pneumatikami Michelin, udělal oproti začátku sezóny velký krok kupředu. Zcela jistě musím pokračovat v tomto směru vývoje, ale již se cítím jistý k tomu, abych mohl v Catalunyi bojovat s vedoucí skupinou.
Gianluca Montiron – šéf týmu
Jedeme do Barcelony s nadějí. V tomto stádiu sezóny musíme věřit v naše schopnosti a pokusit se o lepší výsledek. Jsem si jistý, že Makoto dá do zisku výsledku vše co umí. Závodění ve Španělsku je vždy zvláštní, vždy je zde mnoho fanoušků, kteří vytváří zvláštní podmínky pro náš sport. Montmeló je technický okruh, kde můžou velké rozdíly udělat dovednosti samotných jezdců.
Giulio Bernardelle – šéftechnik týmu
Fanoušci si budou vždy pamatovat okruh Catalunya jako dráhu, kde se s motocyklem třídy MotoGP dosahuje neuvěřitelných rychlostí, často přesahujících hranici 340 km/h. Okruh samotný ovšem představuje mnoho jiných, zajímavých věcí, jenž z této dráhy dělají jeden z nejzajímavějších okruhu celé sezóny. Během jednoho kola se jezdci musí vyrovnat s požadovaným brzděním do zatáček různých typů. Charakteristickou pro tento okruh je třetí a čtvrtá zatáčka, tedy dvě dlouhé zatáčky, kde jezdci často driftují, význačná je ostrá první a pátá zatáčka, do kterých jezdci musí intenzivně brzdit. Velmi dynamické jsou zatáčky v poslední části okruhu, kde se jezdí na druhý nebo třetí rychlostní stupeň. Doufám, že tým Konica Minolta Honda bude společně s Michelinem schopný na tomto okruhu využít poznatky z první části této sezóny.

Informace o redaktorovi

Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist