GP Velké Británie – Na Silverstonu zajel nejrychleji Aleix Espargaró

Po letní přestávce je zpátky MS silničních motocyklů, jejíž druhou část sezony zahajuje Velké cena Velké Británie na okruhu Silverstone. Páteční program nabídl dva tréninky každé z tříd, nicméně jedna změna byla v případě královské kubatury. Poprvé na Silverstonu mají jezdci MotoGP™ jako jediní v šampionátu první trénink jako volný, odpoledne byl měřený trénink a ten jediný rozhodl, kdo získá přímý postup do sobotní druhé kvalifikace (Q2) a kdo bude muset do první (Q1). V třídě Moto3™ byl v pátek nejrychlejší Španěl Jaume Masia (Honda). Další Španěl Aron Canet (Kalex) byl nejrychlejším jezdcem třídy Moto2™, kde je český závodník Filip Salač (Kalex) čtrnáctý v pořadí kombinace časů. Nejrychlejším jezdcem MotoGP™ byl v pátek Aleix Espargaró (Aprilia). Sobota nabídne poslední tréninky, kvalifikace a sprintový závod třídy MotoGP™. Součástí britské Grand Prix je světová série elektromotorek FIM Enel MotoE™ World Championship.

Kapitoly článku

Moto3™ - 1.trénink

Po první polovině tréninku byl na první pozici časomíry Romano Fenati (Rivacold Snipers Team), jehož maximem byl čas 2’13,642 sekundy. Druhý Collin Veijer (Liqui Moly Husqvarna Intact GP) ztrácel necelé tři desetiny, třetí Stefano Nepa (Angeluss MTA Team) byl o 0,357 sekundy pomalejší. Jaume Masia (Leopard Racing) a Ayumu Sasaki (Liqui Moly Husqvarna Intact GP) uzavírali Top5 s tím, že oba byli v půl sekundě za Fenatim. Poslední v jedné sekundě byl šestý Deniz Öncü (Red Bull KTM Ajo) a sedmý Kaito Toba (SIC58 Squadra Corse).

Trénink vyhrál časem z posledního měřeného kola Ivan Ortola (Angeluss MTA Team), jemuž se podařilo zajet maximum 2’12,817 sekundy. Ortola byl o deset tisícin rychlejší než druhý Jaume Masia a o dvaadvacet tisícin rychlejší než třetí Ayumu Sasaki. Čtvrtý Stefano Nepa je ve dvou desetinách, pátý Diogo Moreira (MT Helmets – MSI) ztratil na prvního 0,371 sekundy. Romano Fenati je šestý, Deniz Öncü až čtrnáctý. Během tréninku havaroval Xavier Artigas (CFMoto Racing PrüstelGP), David Muňoz (BOE Motorsports), Ryusei Yamanaka (Valresa GASGAS Aspar M3) a Taiyo Furusato (Honda Team Asia).

GP Velké Británie, Moto3™ – 1.trénink
16°C, dráha suchá, 23°C, vlhkost: 78%
1. #48  Ivan ORTOLÁ SPA Angeluss MTA Team KTM 2'12.817  
2. #5  Jaume MASIA SPA Leopard Racing HONDA 2'12.827 +0.010
3. #71  Ayumu SASAKI JPN Liqui Moly Husqvarna Intact GP HUSQVARNA 2'12.839 +0.022
4. #82  Stefano NEPA ITA Angeluss MTA Team KTM 2'13.016 +0.199
5. #10  Diogo MOREIRA BRA MT Helmets - MSI KTM 2'13.188 +0.371
6. #55  Romano FENATI ITA Rivacold Snipers Team HONDA 2'13.366 +0.549
7. #96  Daniel HOLGADO SPA Red Bull KTM Tech3 KTM 2'13.693 +0.876
8. #54  Riccardo ROSSI ITA SIC58 Squadra Corse HONDA 2'13.696 +0.879
9. #80  David ALONSO COL Gaviota GASGAS Aspar M3 GASGAS 2'13.708 +0.891
10. #24  Tatsuki SUZUKI JPN Leopard Racing HONDA 2'13.728 +0.911
11. #44  David MUÑOZ SPA BOE Motorsports KTM 2'13.803 +0.986
12. #95  Collin VEIJER NED Liqui Moly Husqvarna Intact GP HUSQVARNA 2'13.888 +1.071
13. #18  Matteo BERTELLE ITA Rivacold Snipers Team HONDA 2'13.891 +1.074
14. #53  Deniz ÖNCÜ TUR Red Bull KTM Ajo KTM 2'14.003 +1.186
15. #38  David SALVADOR SPA CIP Green Power KTM 2'14.154 +1.337
16. #19  Scott OGDEN GBR VisionTrack Racing Team HONDA 2'14.156 +1.339
17. #66  Joel KELSO AUS CFMOTO Racing PruestelGP CFMOTO 2'14.169 +1.352
18. #99  José Antonio RUEDA SPA Red Bull KTM Ajo KTM 2'14.447 +1.630
19. #27  Kaito TOBA JPN SIC58 Squadra Corse HONDA 2'14.529 +1.712
20. #70  Joshua WHATLEY GBR VisionTrack Racing Team HONDA 2'14.957 +2.140
21. #7  Filippo FARIOLI ITA Red Bull KTM Tech3 KTM 2'14.983 +2.166
22. #6  Ryusei YAMANAKA JPN Gaviota GASGAS Aspar M3 GASGAS 2'15.009 +2.192
23. #20  Lorenzo FELLON FRA CIP Green Power KTM 2'15.105 +2.288
24. #72  Taiyo FURUSATO JPN Honda Team Asia HONDA 2'15.448 +2.631
25. #22  Ana CARRASCO SPA BOE Motorsports KTM 2'15.494 +2.677
26. #63  Syarifuddin AZMAN MAL MT Helmets - MSI KTM 2'16.039 +3.222
27. #64  Mario AJI INA Honda Team Asia HONDA 2'16.052 +3.235
  #43  Xavier ARTIGAS SPA CFMOTO Racing PruestelGP      

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist