GP Thajska – V Buriramu vyhrál Martin vše co se dalo, lídrem zůstává Bagnaia

Dnem závodu Velké ceny Thajska byla neděle s celkem třemi závody. Klání Moto3™ vyhrál David Alonso (GASGAS), lídrem šampionátu zůstává Jaume Masia (Honda). V závodu Moto2™ bral plný počet bodů Fermín Aldeguer (Speed UP), šampionát nadále vede Pedro Acosta, který už v Malajsii může slavit světový triumf. Český závodník Filip Salač (Kalex) skončil sedmnáctý. Závěr thajské Grand Prix patřil závodu královské kubatury, který přinesl nesmírně napínavé okamžiky a plný počet bodů jeho vítězi Jorge Martinovi (Ducati). V čele průběžného hodnocení je i nadále úřadující mistr světa Francesco Bagnaia (Ducati). Za dva týdny šampionát pokračuje osmnáctým podnikem v Malajsii.

Kapitoly článku

MotoGP™ - ZÁVOD

Do závodu na 26kol startoval z první řady Jorge Martin (Prima Pramac Racing), Luca Marini (Mooney VR46 Racing Team) a Aleix Espargaró (Aprilia Racing). Z druhé řady odstartoval Marco Bezzecchi (Mooney VR46 Racing Team), Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing) a Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team). Třetí řada a Alex Márquez (Gresini Racing MotoGP), Marc Márquez (Repsol Honda Team) a Maverick Viňales (Aprilia Racing).

Do čela pole vyrazil po startu Luca Marini, ale byl to Jorge Martin, kdo do první zatáčky najel jako první a vedl závod. Na druhou pozici se posunul Aleix Eaprgaró, třetí jel Luca Marini, čtvrtý Brad Binder, pátý Alex Márquez a šestý byl Francesco Bagnaia, který tam měl drobný problém. Ani ve třetím kole první Jorge Martin svým pronásledovatelům neujel a od druhého Aleixe Espargara ho dělilo jen pár desetin. Těsně za továrním jezdcem Aprilie jel Brad Binder, který předjel Itala Mariniho. Těsně za jezdcem Rossiho týmu jel Alex Márquez, Francesco Bagnaia a Marc Márquez. Přibližně půl sekundy za továrním jezdcem HRC jel osmý Fabio Quartararo.

Po pěti kolech jela vpředu dvojice Jorge Martin a Brad Binder. Půl sekundy za vedoucími jezdci pokračoval Alex Márquez, za nímž jel Luca Marini, Aleix Espargaró a Francesco Bagnaia, který měl za sebou pár soubojů se sedmým Marcem Márquezem. Závod skončil pro Miguela Oliveiru, který měl technický problém. Francesco Bagnaia ujel dvojici Marc Márquez, Aleix Espargaró a v devátém kole už útočil na čtvrté místo Itala Mariniho. V desátém kole Bagnaia zaútočil na čtvrtou pozici a byl úspěšný. O šesté místo Aleixe Espargara usiloval Marco Bezzecchi, Marc Márquez a Fabio Quartararo. Půl sekundy za Francouzem jel desátý Maverick Viňales.

V polovině závodu jela vpředu celkem čtyřčlenná skupina, kterou dělila jedna sekunda. Vedl Jorge Martin, dvě desetiny za Španělem jel Brad Binder, další dvě desetiny ztrácel třetí Alex Márquez, který ale ve čtrnáctém kole havaroval. Na třetí místo se díky tomu posunul Francesco Bagnaia. Osm desetin za pódiem jel Luca Marini, pátý byl Marco Bezzecchi, šestý Aleix Espargaró, sedmý Marc Márquez, osmý Fabio Quartararo a devátý Maverick Viňales.

Deset kol před konce zůstávalo pořadí na předních místech stejné. Vedl Jorge Martin, dva desetiny za ním jel Brad Binder na něhož třetí Francesco Bagnaia ztrácel tři desetiny. O čtvrté místo soupeřila dvojice Luca Marini a Marco Bezzecchi. Téměř sekundu za jezdci týmu VR46 jel na šestém místě Aleix Espargaró, přes sekundu měl ztrátu na továrního jezdce Aprilie sedmý Fabio Quartararo. Sedm kol před cílem Brad Binder poprvé zaútočil na vedení v závodu. Neúspěšně. Zatím. Tím, že Binder útočil na vedení, zpomalil tempo vedoucího Martina a na oba se dotáhl Francesco Bagnaia. Dvě sekundy za vedoucí dvojicí jel Marco Bezzecchi.

Poledních pět kol slibovalo napínavou podívanou, protože Brad Binder stále útočil na vedení až se mu to ve dvaadvacátém kole povedlo. Jihoafričan převzal vedení a za sebou měl jezdce bojující o titul mistra světa Jorge Martina a Franceca Bagnaiu. Čtvrtý Marco Bezzecchi snížil ztrátu na první tři, která měla čtyři kola před cílem hodnotu 1,8 sekundy. Maveric Viňales zamířil do boxů a tam závod ukončil. V nájezdu do předposledního kola šel na špici pole znovu Jorge Martin. Bitva o vítězství pokračovala a bylo se na co dívat, zejména když v závěru předposledního kola Francesco Bagnaia chtěl předjet oba své soupeře, což se mu ale nepovedlo.

Vedení Jorge Martin udržel až do konce závodu a po kvalifikaci a sprintu vyhrál také hlavní závod MotoGP™ v Thajsku. Na druhé pozici projel cílem Brad Binder, jenže ten o stříbro přišel potom, co ve čtvrté zatáčce vyjel mimo trať, takže mu druhé místo sebrali a Jihoafričan skončil třetí. Z toho těžil původně třetí Francesco Bagnaia, jenž si připisuje dvacet bodů a jeho náskok ve vedení šampionátu je nyní na 13 bodech. Čtvrtý závod dokončil Marco Bezzecchi, pátý byl Aleix Espargaró, jehož později penalizovali (tlak v pneumatikách), takže Top5 uzavřel Fabio Quartararo.

GP Thajska, MotoGP™ – ZÁVOD (26kol) - REVIZE VÝSLEDKŮ
31°C, dráha suchá, 40°C, vlhkost: 60%
1. #89 Jorge MARTIN Prima Pramac Racing Ducati 39:40.045
2. #1 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo Team Ducati +0.253
3. #33 Brad BINDER Red Bull KTM Factory Racing KTM +0.114
4. #72 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 Racing Team Ducati +2.005
5. #20 Fabio QUARTARARO Monster Energy Yamaha MotoGP™ Yamaha +4.550
6. #93 Marc MARQUEZ Repsol Honda Team Honda +5.362
7. #10 Luca MARINI Mooney VR46 Racing Team Ducati +6.778
8. #41 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing Aprilia +7.303
9. #49 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing MotoGP™ Ducati +7.569
10. #5 Johann ZARCO Prima Pramac Racing Ducati +9.377
11. #21 Franco MORBIDELLI Monster Energy Yamaha MotoGP™ Yamaha +11.168
12. #36 Joan MIR Repsol Honda Team Honda +11.990
13. #23 Enea BASTIANINI Ducati Lenovo Team Ducati +12.323
14. #30 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda Honda +14.537
15. #25 Raul FERNANDEZ CryptoDATA RNF MotoGP™ Team Aprilia +15.093
16. #43 Jack MILLER Red Bull KTM Factory Racing KTM +17.640
17. #37 Augusto FERNANDEZ GASGAS Factory Racing Tech3 KTM +21.307
18. #44 Pol ESPARGARO GASGAS Factory Racing Tech3 KTM +21.435
           
Závod nedokončil/neklasifikován:      
  #12 Maverick VIÑALES Aprilia Racing Aprilia  
  #73 Alex MARQUEZ Gresini Racing MotoGP™ Ducati  
  #88 Miguel OLIVEIRA CryptoDATA RNF MotoGP™ Team Aprilia  

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist