GP Itálie – V Mugellu byl první den nejrychlejší Bagnaia, Rossi je předposlední
Text: Petr Czyž | Zdroj: motogp.com | Foto: Repsol Media, Monster Energy Yamaha MotoGP, Ducati Media, KTM Racing, Ajo Motorsport, SKY RAcing VR46 | Zveřejněno: 28.5.2021 | Zobrazeno: 22 024x
Kapitoly článku
MotoGP – 1.volný trénink
Po první polovině tréninku měl nejrychlejší kolo 1'47,130 sekundy Maverick Viňales (Monster Energy Yamaha MotoGP). Druhý Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP) ztrácel 0,436 sekundy, třetí Takaaki Nakagami (LCR Honda Idemitsu) byl o 0,661 sekundy pomalejší. Čtvrtý Michele Pirro (Pramac Racing) nahradil v italské GP zraněného Jorge Martina a vedl si zatím velmi dobře, protože jeho ztráta byl an aosmi desetinách. Pětici nejrychlejších uzavíral Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team), jehož čas byl o devět desetin pomalejší podobně jak v případě dvojice Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing) a Pol Espargaró (Repsol Honda Team). Dvojice Franco Morbidelli (Petronas Yamaha SRT) a Valentino Rossi (Petronas Yamaha SRT) prozatím figurovala na v pořadí šestnácté a sedmnácté pozici.
První trénink vyhrál Maverick Viňales, jemuž se v předposledním kole podařilo nastavit maximum na hodnotu 1'46,593 sekundy. Na druhé místo se časem 1'46,802 sekundy z posledního měřeného kola posunul Johann Zarco (Pramac Racing), který na Španěla ztratil dvě desetiny. Dvojice továrních jezdců Suzuji Alex Rins (Team Suzuki ECSTAR) a Joan Mir (Team Suzuki ECSTAR) trénik uzavřela s třetím a čtvrtým časem. Nejrychlejší pětici uzavírá Franco Morbidelli, který byl o šest desetin pomalejší. Lídr průběžného hodnocení Fabio Quartararo je s časem 1'47,566 sekundy osmý.
Jezdec satelitu Yamahy Valentino Rossi je po prvním tréninku sedmnáctý a na prvního Viňalese ztrácí 1,7 sekundy. Ital ve čtvrtek prozradil, že fakt, že letos v Mugellu nejsou diváci neovlivní jeho rozhodnutí ohledně sezony 2022. Pokud by Rossi ukončil kariéru, rozloučení s fanoušky by v jeho případě neproběhlo. Rozhodnutí devítinásobného šampiona se očekává do letní přestávky.
20°C, dráha suchá, 30°C, vlhkost: 62%
1. | # | 12 | Maverick VIÑALES | SPA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'46.593 | ||
2. | # | 5 | Johann ZARCO | FRA | Pramac Racing | Ducati | 1'46.802 | + | 0.209 |
3. | # | 42 | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'46.952 | + | 0.359 |
4. | # | 36 | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 1'47.176 | + | 0.583 |
5. | # | 21 | Franco MORBIDELLI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 1'47.184 | + | 0.591 |
6. | # | 63 | Francesco BAGNAIA | ITA | Ducati Lenovo Team | Ducati | 1'47.186 | + | 0.593 |
7. | # | 51 | Michele PIRRO | ITA | Pramac Racing | Ducati | 1'47.555 | + | 0.962 |
8. | # | 20 | Fabio QUARTARARO | FRA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 1'47.566 | + | 0.973 |
9. | # | 43 | Jack MILLER | AUS | Ducati Lenovo Team | Ducati | 1'47.716 | + | 1.123 |
10. | # | 88 | Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'47.748 | + | 1.155 |
11. | # | 30 | Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | 1'47.791 | + | 1.198 |
12. | # | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 1'47.870 | + | 1.277 |
13. | # | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'47.992 | + | 1.399 |
14. | # | 33 | Brad BINDER | RSA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 1'48.049 | + | 1.456 |
15. | # | 10 | Luca MARINI | ITA | SKY VR46 Avintia | Ducati | 1'48.128 | + | 1.535 |
16. | # | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 1'48.277 | + | 1.684 |
17. | # | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 1'48.302 | + | 1.709 |
18. | # | 9 | Danilo PETRUCCI | ITA | Tech 3 KTM Factory Racing | KTM | 1'48.319 | + | 1.726 |
19. | # | 73 | Alex MARQUEZ | SPA | LCR Honda CASTROL | Honda | 1'48.375 | + | 1.782 |
20. | # | 32 | Lorenzo SAVADORI | ITA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 1'48.734 | + | 2.141 |
21. | # | 23 | Enea BASTIANINI | ITA | Avintia Esponsorama | Ducati | 1'48.967 | + | 2.374 |
22. | # | 27 | Iker LECUONA | SPA | Tech 3 KTM Factory Racing | KTM | 1'48.997 | + | 2.404 |
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.